ד"ר גלית מטצקי חוות דעת להורים על שן שבורה של הילד

שן נשברה לילד, מה עושים? חוות דעת ד"ר גלית מטצקי!
ילדים נוטים להתרוצץ ולרוץ והם בעלי סיכוי גבוה יותר לחבלות דנטליות שונות. אחת הבעיות הנפוצות בקרב ילדים ברפואת שיניים היא שן שנשברה לילד. השאלה הנהוגה בקרב ההורים ולא פעם גם בקרב הצוות החינוכי בגנים ובבתי הספר היא מה הדרך הנכונה והמהירה לטפל בבעייה. במידה ומדובר על זמן רב שעבר והשן שנשברה נעלמה ישנם פתרונות שניתן למצוא עבור המשך נראות ותפקוד תקינים עבור הילדים.
ע"פ חוות דעת דר' גלית מטצקי, חבלות שיניים שונות יכולות להיגרם לשיני חלב או שיניים קבועות, לעיתים מדובר על חבלה שגורמת לשן להישבר לחתיכות או שן שיצאה במלואה, תזוזת שיניים, שברים שונים באזורים שונים בשן, חבלה בשורש השן ומצבים שונים שדורשים מרופאי השיניים שלכם לבחון כל מקרה לגופו.

מה עושים אם הילד נחבל והשן יצאה במלואה? רופאת שיניים ותיקה עם ניסיון רב בשיקום פה, ד"ר גלית מטצקי, עם חוות דעת, המלצות והנחיות ראשוניות במצב של שן שיצאה במלואה: "הסיכוי שילד יחבל באזור השיניים הוא לא קטן, במצב שבו השן יצאה במלואה עדיין יש מה לעשות ויש סיכוי להחזיר את התפקוד לשן. דבר ראשון הוא להקפיד לגעת רק בכותרת השן, לשטוף במעט מים ולנסות להשיב את השן למקומה בלסת באופן ידני. במידה ולא ניתן לבצע את זה ואין ברשותכם תמיסה שמיועדת לשן, ניתן לשים אותה בכוס חלב ולמהר אל מרפאת שיניים או שירותי חירום לשיניים".
ומה עושים אם שן חלבית נפלה עקב חבלה? ד"ר גלית מטצקי משיבה: ”שן חלבית לא נחזיר מחדש לפה אך מומלץ להגיע למרפאה לבדיקה כדי לוודא שאין חבלה לשורש או בעיות דנטליות אחרות בעקבות החבלה".
 
למעלה