הביקורת שלי על סקיי

סקיי הסתיימה - סך הכל נהניתי לצפות בה , היו בה רגעים מצחיקים ומהנים, היא צולמה ובוימה טוב, והשחקנים היו נהדרים.
עם זאת היתה לי בעיה רצינית איתה - העלילה היתה ילדותית ועדינה מדי, במיוחד בהשוואה לסדרות הקודמות של גיורא חמיצר. זה מתחלק לשלוש:

1. היעדר פחד או סכנה - המון פרקים התחילו באזהרה שסקיי היא סדרת מתח ושעשויים להיות בה קטעים מפחידים , לא זכורים לי כאלה.
בשמיניה ובאי גם דמויות טובות מתו כמו יואל, ליבי (5 פעמים), יהלי בעונה 1, סול, ג'יני, איתן... בסקיי היה רק את אלי גבאי שמת לפני שהסדרה התחילה, ואת אוקו
מה לגבי מוות של דמויות רעות? יוליוס, דניאל, אריק, זאב (פעמיים), קאיראן, בלו, רומי, הקוברה, נינה... אפילו בשכונה 3 (שגם היתה יחסית ילדותית) היה את רוי. ובסקיי? בכלל לא היתה דמות לגמרי רעה. מילי-ליאור-שלי היו סתם ילדות סנוביות שבסוף הפכו לטובות, והצבא? הם רק ממלאים פקודות , לרוב החיילים אפילו אין שם. פינטו היה שעיר לעזאזל,הוא הלך לכלא רק כי הוא ירה בטעות באלי ולא באוקו, ובכל מקרה הוא עדיין בין החיים. אגב למה בחרו שהרעים יהיו דווקא צבא ולא משטרה?
2. היעדר חידה- זוכרים איך זה לראות פרק של השמיניה והאי ולאסוף רמזים? לצפות בפרק כמה פעמים ולבחון כל פריים כדי לנחש מה יקרה ואיזה טוויסט יפתיע? בסדרות החדשות זה פחות קרה,אבל גם בשכונה למשל היה את המערה עם מטה אהרון, ובחממה נעמי שקמה לתחייה או הלקוח שהוא בעצם רובי. איזה טוויסט היה בסקיי? איזה דבר גילינו לאורך הסדרה שלא ידענו עליו כבר בפרק הראשון? הסוף היה ידוע מראש,ואנחנו רק רואים איך מגיעים אליו.
3. היעדר רגש- זוכרים את המתח של המשולש איה-ניצן-אדם? את תחושת ההחמצה של זואי וקרמיט בסוף כל עונה ? את דינה כועסת על מתי שהוא שיבש לה את הדרכון כדי שלא תטוס? את אגם שיינפלד דומעת ליד הבריכה אחרי שאודי נפרד ממנה כי הוא מרגיש שהוא בוגד במשפחה שלו ? את מערכת היחסים של רחלי עם דורי, ואת השיחה שלה עם ויקי על הרגשות שלה ? בקיצור הבנתם...
הדבר הכי מעניין בסדרה היה שמילי התאהבה באריק,אבל זה מסתיים בכך שהיא מתוודה בפניו. בשרשור של הפרק האחרון הציעו שסקיי היתה עומדת להיכנס לכלא, מילי מתלבטת ובסוף מעידה לטובתה למרות שזה אומר שאריק יהיה איתה - והיא סוגרת מעגל ומשלימה את המהפך שלה. אבל כלום... קו העלילה הזה פשוט פוספס
כמובן שדמויות אמרו אחת לשניה אני אוהב/ת אותך, אבל זה הרגיש מאוד שטחי. אריק וסקיי התאהבו אהבה מטורפת אחרי ליטרלי יומיים (כל עונה התפרסה על בערך שבוע) . גם ברוש וליאור הרגיש לא טבעי, ואני אגיד אפילו שזה שברוש היה סטרייט- זה כנראה כי "סקיי" פשוט לא היתה בנויה לתהליך של יציאה מהארון של דמות
אני אציין לחיוב את רביד שעשתה עבודה מדהימה והצליחה לעורר הזדהות איתה בכל סצינה . אבל זה עדיין לא הציל את התסריט מבחינתי

שמעתי לא מזמן ראיון עם גיורא שהוא אמר שהוא מאמין שסקיי לא הצליחה בגלל שלא שמעו עליה,ושהילדים של היום צורכים תוכן רק מהטלפון. ולכן הוא מעדיף ללהק כוכבי רשת לסדרה הבאה שלו, כי ככה זה ואי אפשר להילחם בזה.
קודם כל- הסדרה לדעתי לא הצליחה בגלל שהיא כאמור היתה ילדותית ולא עוררה מספיק רגשות אצל הצופה. זה כנראה הכיוון שגיורא החליט ללכת אליו מאז שיש לו ילדים בגיל של הצופים,ומאז שהוא חבר לנועה פניני.
אבל יותר חשוב- השמיניה לא היתה מצליחה אם גיורא היה הולך על הנוסחה שהיתה עד אותו רגע של טלנובלות זולות לנוער. הוא זה שהמציא את הז'אנר של סדרות מיסתורין ודרמה לנוער וסחף אחריו בני נוער- הוא לא "נכנע" למה שדיבר אליהם. כשסדרה כתובה טוב ועם תעוזה ילכו אחריה.
אני כמובן לא מצפה "ממרום גילי" להנות מסדרת נוער כמו שנהנתי לפני 20 שנה , אבל עובדה שהסדרה בכללי תפסה הרבה פחות מהאחרות ושהעונה השניה היתה רק 29 פרקים (איפה ימי החממה עם 75 פרקים לעונה ?)- התחושה הייתה של לגמור עם זה כבר ולהמשיך הלאה לדבר הבא
אני מקווה שעוד נזכה לראות סדרות טובות כמו של פעם. אולי יום אחד
 

YossihNew

Well-known member
היי, מגניב.
סקיי הסתיימה - סך הכל נהניתי לצפות בה , היו בה רגעים מצחיקים ומהנים, היא צולמה ובוימה טוב, והשחקנים היו נהדרים.
עם זאת היתה לי בעיה רצינית איתה - העלילה היתה ילדותית ועדינה מדי, במיוחד בהשוואה לסדרות הקודמות של גיורא חמיצר. זה מתחלק לשלוש:

1. היעדר פחד או סכנה - המון פרקים התחילו באזהרה שסקיי היא סדרת מתח ושעשויים להיות בה קטעים מפחידים , לא זכורים לי כאלה.
בשמיניה ובאי גם דמויות טובות מתו כמו יואל, ליבי (5 פעמים), יהלי בעונה 1, סול, ג'יני, איתן... בסקיי היה רק את אלי גבאי שמת לפני שהסדרה התחילה, ואת אוקו
מה לגבי מוות של דמויות רעות? יוליוס, דניאל, אריק, זאב (פעמיים), קאיראן, בלו, רומי, הקוברה, נינה... אפילו בשכונה 3 (שגם היתה יחסית ילדותית) היה את רוי. ובסקיי? בכלל לא היתה דמות לגמרי רעה. מילי-ליאור-שלי היו סתם ילדות סנוביות שבסוף הפכו לטובות, והצבא? הם רק ממלאים פקודות , לרוב החיילים אפילו אין שם. פינטו היה שעיר לעזאזל,הוא הלך לכלא רק כי הוא ירה בטעות באלי ולא באוקו, ובכל מקרה הוא עדיין בין החיים. אגב למה בחרו שהרעים יהיו דווקא צבא ולא משטרה?
2. היעדר חידה- זוכרים איך זה לראות פרק של השמיניה והאי ולאסוף רמזים? לצפות בפרק כמה פעמים ולבחון כל פריים כדי לנחש מה יקרה ואיזה טוויסט יפתיע? בסדרות החדשות זה פחות קרה,אבל גם בשכונה למשל היה את המערה עם מטה אהרון, ובחממה נעמי שקמה לתחייה או הלקוח שהוא בעצם רובי. איזה טוויסט היה בסקיי? איזה דבר גילינו לאורך הסדרה שלא ידענו עליו כבר בפרק הראשון? הסוף היה ידוע מראש,ואנחנו רק רואים איך מגיעים אליו.​
כן... אני מסכים, כבר אמרתי את זה. העונה הייתה יותר כיפית מהקודמת, ונהניתי, אבל בכל זאת זה היה חסר. אגב, רוי לא מת, כי הוא עם יד שבורה. לא, זה סתם הבדיחה של אחרי הסדרה. אגב, שכונה 3 וגם העונה הזאת של סקיי נכתבו יותר בידי נועה פניני. היא פחות טובה במתח. דווקא טובה קצת ברגש... אווה הייתה צריכה להיות יותר רצינית ולא "קיבלה כגמולה" בסוף.

וליבי מתה עשר פעמים, מה זה חמש... חמש קטן עליה...
3. היעדר רגש- זוכרים את המתח של המשולש איה-ניצן-אדם? את תחושת ההחמצה של זואי וקרמיט בסוף כל עונה ? את דינה כועסת על מתי שהוא שיבש לה את הדרכון כדי שלא תטוס? את אגם שיינפלד דומעת ליד הבריכה אחרי שאודי נפרד ממנה כי הוא מרגיש שהוא בוגד במשפחה שלו ? את מערכת היחסים של רחלי עם דורי, ואת השיחה שלה עם ויקי על הרגשות שלה ? בקיצור הבנתם...
הדבר הכי מעניין בסדרה היה שמילי התאהבה באריק,אבל זה מסתיים בכך שהיא מתוודה בפניו. בשרשור של הפרק האחרון הציעו שסקיי היתה עומדת להיכנס לכלא, מילי מתלבטת ובסוף מעידה לטובתה למרות שזה אומר שאריק יהיה איתה - והיא סוגרת מעגל ומשלימה את המהפך שלה. אבל כלום... קו העלילה הזה פשוט פוספס
כמובן שדמויות אמרו אחת לשניה אני אוהב/ת אותך, אבל זה הרגיש מאוד שטחי. אריק וסקיי התאהבו אהבה מטורפת אחרי ליטרלי יומיים (כל עונה התפרסה על בערך שבוע) . גם ברוש וליאור הרגיש לא טבעי, ואני אגיד אפילו שזה שברוש היה סטרייט- זה כנראה כי "סקיי" פשוט לא היתה בנויה לתהליך של יציאה מהארון של דמות
אני אציין לחיוב את רביד שעשתה עבודה מדהימה והצליחה לעורר הזדהות איתה בכל סצינה . אבל זה עדיין לא הציל את התסריט מבחינתי​
אני הצעתי! ובאמת חבל, לא הבנתי את העלילה של דלוס, היה צריך למשוך יותר את המשפט.

ושום דבר על הסוף?

בכל אופן, כן, מילי הייתה צריכה לעשות את זה.
שמעתי לא מזמן ראיון עם גיורא שהוא אמר שהוא מאמין שסקיי לא הצליחה בגלל שלא שמעו עליה,ושהילדים של היום צורכים תוכן רק מהטלפון. ולכן הוא מעדיף ללהק כוכבי רשת לסדרה הבאה שלו, כי ככה זה ואי אפשר להילחם בזה.
קודם כל- הסדרה לדעתי לא הצליחה בגלל שהיא כאמור היתה ילדותית ולא עוררה מספיק רגשות אצל הצופה. זה כנראה הכיוון שגיורא החליט ללכת אליו מאז שיש לו ילדים בגיל של הצופים,ומאז שהוא חבר לנועה פניני.
אבל יותר חשוב- השמיניה לא היתה מצליחה אם גיורא היה הולך על הנוסחה שהיתה עד אותו רגע של טלנובלות זולות לנוער. הוא זה שהמציא את הז'אנר של סדרות מיסתורין ודרמה לנוער וסחף אחריו בני נוער- הוא לא "נכנע" למה שדיבר אליהם. כשסדרה כתובה טוב ועם תעוזה ילכו אחריה.
אני כמובן לא מצפה "ממרום גילי" להנות מסדרת נוער כמו שנהנתי לפני 20 שנה , אבל עובדה שהסדרה בכללי תפסה הרבה פחות מהאחרות ושהעונה השניה היתה רק 29 פרקים (איפה ימי החממה עם 75 פרקים לעונה ?)- התחושה הייתה של לגמור עם זה כבר ולהמשיך הלאה לדבר הבא
אני מקווה שעוד נזכה לראות סדרות טובות כמו של פעם. אולי יום אחד​
מסכים מאוד, אבל אולי הוא כבר קצת התעייף. וגם התקציבים כבר פחות גדולים... אם כי אני לא מסכים שלא שמעו על סקיי, או שאנשים צופים רק בטלפון (מאיפה הוא הגיע לזה בכלל?!) או שסקיי לא הצליחה. היא הצליחה. פחות מהשאר? אולי. אבל הצליחה.

דווקא סדרות אחרות מאוד טובות, אינפיניטי למשל עניינה אותי מבחינת מתח. והבאר לפחות בעונה הראשונה.​
 
למעלה