העברה בטאבו מעיזבון

  • פותח הנושא BEBA
  • פורסם בתאריך

BEBA

New member
העברה בטאבו מעיזבון

עלינו להעביר בטאבו דירה ומגרשים מירושה. האם יש תעריף לפעולות להעברות בטאבו שמתבצעות ע"י עורכי דין? כיצד ביכולתי לדעת אם התשלום עבור פעולות אלו הוא מקובל או אולי מוגזם?
 
להעברת מקרקעין הרשומים בטאבו

מעזבון ליורשים, אין צורך בע"ד אלא רק בעותק של צו הירושה, או של צו קיום הצוואה, ולמיטב זכרוני, אין כל אגרה. לכן, גם אם החלטתם לקחת עו"ד העלות צריכה להיות בהתאם. זאת כמובן אם כבר ניתנו הצווים. אם מטפל עוה"ד, בכל נושא בקשה לצו ירושה, או צו קיום צוואה, ויש גם נהול עזבון, הרי זו סוגיה אחרת לגמרי, והעלות נקבעת הרבה פעמים כנגזרת של שווי העזבון.
 
"לא צריך עו"ד" וזהירות במתן עצות

לציפורה שלום אני מבקר וכותב קבוע בפורום מזה כשנתייים, עוד כשהיה ב IOL אני קורא הכל, אך מתבטא רק כשאני סבור שיש לי מה לתרום לשאלה הנדונה. רציתי להעיר לך, בחברות רבה, שאת מסתכנת ומסכנת אחרים כאשר את קובעת נחרצות כי אין צורך בעו"ד במקרה זה או אחר. על אחת כמכה וכמנה כשמדובר בנד"לן או בסכומים גבוהים. אנשים מסתמכים לפעמים על עצת חינם אפילו שניתנה בפורום (ואל תספרי לי שעליהם לדעת שזה רק פורום) צאי מנקודת הנחה שיש אנשים פזיזים. לעצם העניין, אני חולק על קביעתך כי אין צורך בעו"ד במקרה הנזכר גם אם מדובר "רק" ברישום זכויות יורשים בטאבו על סמך צו שכבר קיים. רק עו"ד שיכיר את כל ההיבטים העובדתיים של המקרה, וילמד אותם, וייתן דעתו על כל האפשרויות והשקולים יוכל בכלל להביע דעה רצינית האם צריך טיפול של עו"ד אם לאו
 

ציפי ג

New member
תודה על ההערה, אבל

אני באמת סבורה שאין צורך בעו"ד. כאשר יש צו לוקחים אותו לטאבו ורושמים. אלו סיבוכים יכולים להיות? הצו הוא הקובע את הזכויות - הטאבו הוא מקום רשומן. כל ההתנגדויות נדונות בשלב שלפני הצו, ועל כך כתבתי מפורשות שיש להתיעץ. אלו הסתבכויות יכולות לקרות? תן לי דוגמא שאוכל להתיחס אליה, כמובן שוב לאחר שהצו קיים.
 

אסף E

New member
ציפי, אני מתפלא עליך ../images/Emo8.gif

ואנא קבלי את דברי בחברות וכביקורת בונה. נכון שלכאורה רישום זכויות ירושה בטאבו הם דבר של מה בכך ויש הדרכה מסוימת של הפקידים במקום אבל ישנם חריגים, ואין לדעת מה יבקש הרשם ואיזה בעיות הוא יעלה. הנה רק אתמול קיבלתי חזרה מהטאבו בקשה לרישום צו קיום צוואה עם הערות של הרשם לגבי בעיות שהיו בטאבו (הערות אזהרה שהיו שם). אמנם הבעיות נתנות לפתרון בקלות אבל לא נראה לי שהלקוח שלי היה יודע מה לעשות לבד. וכן יש אגרה.
 
בא נגיד כך

רישום צו ירושה/קיום צוואה הוא הליך פשוט למדי. ניתן לבצעו לבד. אם נתקלים בבעיות יש להתיעץ עם איש מקצוע. לא מזמן יגאל כתב כאן שהעברת דירה ניתן לבצע ללא עו"ד, וחלקתי עליו, ולו בגלל כמות המסמכים שצריך להמציא. ואולם צו יורשה הוא ההליך הכי פשוט בטאבו. הסיבוך שציינת אינו לטעמי - גורם נזק למתיעץ. הלכת לטאבו - לא הצלחת לבד - הוועץ עם עו"ד. אילו היה מגיע אלי אדם למשרד עם בקשה כזו, הייתי מיעצת לו אותו דבר - לך לבד. אם תתקל בבעיה - אני תמיד לשרותך. כמובן, שאני מפסידה הרבה לקוחות כך, אבל אני לא אשת עסקים. גם תיק הוצל"פ אנשים פותחים לבד - וראה ענין ועד הבית, ולדעתי - דווקא הוצל"פ הוא אחד התחומים בו עו"ד שמתמצא בתחום יכול לעזור הרבה. הרבה יותר מאשר ברשום צו ירושה סטנדרטי. אבל שוב - מי שלא מצליח לבד- יתיעץ עם עו"ד. וכמובן שאז סוגית המחיר משתנה. ד"א לא אתה ולא גלעד ציינתם כמה תגבו על רשום צו ירושה בטאבו. וזו היתה למעשה עיקר השאלה.
 
מה שאני מציע זה ....

לשאול את דעתו של shaio. תמיד יש לו דעות מקוריות וכמעט תמיד הן נכונות.
 

shaio

New member
הייתי במילואים,

ולא הבנתי למה אזני בוערות.
וגם אין לי דעה מקורית -- אני מצביע בעד מנהלת הפורום וטעמיה.
 
למעלה