השגות זריזות על ד`ר מלר.

אמיר.

New member
השגות זריזות על ד`ר מלר.

תגובה לצופיה מלר. תקופת המקרא – המחברת מודה שמעמד האישה היהודית במקרא משופר מאד. אכמ``ל. הגלות – אכן חשוכה היתה הגלות. ב``ה שיצאנו ממנה. אני פטור מלהתיחס לציבור החרדי שאני לא נמנה עליו ( תודה לאל) אבל כאן מתחיל האי דיוק. היהדות היא דבר דינמי.. מצד אחד טוענים על איבון ומצד שני מביאים ראיות מקדמא דנא. כך למשל האמרה המפורסמת על לימוד תורה לנשים... בתור אדם דתי המלמד תורה לנשים אני יכול להעיד שזה בלתי רלוונטי. כמובן ניתן לחקור מה היה המצב פעם בשביל הידע .. באמת מענין (פרופ` גרוסמן פרסם ספר על נשות אירופה היהודיות בימי הביניים – התמונה קצת שונה). דרך אגב – יש בגמרא עוד כמה וכמה נשים חכמות.. לצערי אין לי כרגע את תקליטור השו``ת תחת ידי. גלות ב` עכשיו אני כבר ממש מצטער שאין לי תחת ידי את התקליטור. הציטוטים סלקטיווים כך נמצא גם את: ``בינה יתרה באישה מבאיש`` .. ``בזכות נשים צדקניות וגו`… ובכלל – הנטיה להצמד לדרשות היא מוטעית – היהודי חי על פי ההלכה ולא על פי דרשות הניתנות לפרשנות כמעט חופשית. והופה .. אישה אינה אמינה ? טעות. מספיק עשות של אישה אחת להכשיר את האוכל או לטהר את עצמה לבעלה (ולכאורה הרי היא נוגעת בדבר). אישה אינה פסולה לעדות משום חוסר אמינות. אחרת היתה כלאישה צריכה להביא עדים שטבלה וכדו`. ויש רגלים לדעה שאישה יכולה לכהן כדיינית (יש שו``ת של הרב חיים דוד הלוי זצ``ל בענין .. שכחתי היכן – אחפש). ברור שזה יצריך קצת זמן … אבל היהדות שחיכתה 3500 שנה לא מתרגשת מכמה עשורים עלובים. מוסד הטוענות הרבניות הפורח – יצא מבית המדרש הציוני-דתי .. בלי תקשורת ובלי צלצולים – זה בוצע !!! שוב יש כאלו שלזה לא נראה להם ? יש כאלו שכל ההלכה לא נראית להם. זב``שם. שורה תחתונה – עם ציטוטים סלקטיביים ופרשנות מגמתית – אפשר לטהר את השרץ ולהכשיר את הטרפה. גלות ג כמעט אכמ``ל כי זה המשך של הקודם. נעיר רק כי החוגים בהם מגלחים לאישה את השיער – מצומצמים ביותר. אני מקווה שהכותבת לא מנסה לרמוז שכל אלפי אלפי הנשים המכסות שיער ראשן כדין מזלזלות במצווה. (ודרך אגב – כיסוי ראש לאישה נשואה כנראה אינו קשור ל`שיער באישה ערווה` ראיה שרווקות פטורות). עת חדשה א` כאן אין שום טענה כנגד היהדות (קצת כנגד החרדים – שיגנו על עצמם) הרבה מלל ודעה אישית. עובדות – יוק. טענות וטענות שכנגד. כאן דרושה תגובה ארוכה יותר. מפני שדווקא כאן חלק מהטענות – צודקות. רק ההקשר `קצת` עוין.. (דרך אגב – היכן נמצאת ישיבת `בית התפוצות` אשר צינזרה את מאוריציו גוטליב ???  ) אבל כמה תיקוני טעות. - אין חיוב להציל גבר לפני אישה.. יש סיטואציות הפוכות דווקא (למשל פדיון שבויים). - בפועל מותר לבעל לסייע לרעיתו הנדה. כלל ברזל : פיקוח נפש דוחה הכל !!! (כמעט). - לגבי אשת חייל. ראשית אני מצאתי. שנית אני לא שר את זה כפיצוי. החלק האחרון הוא שוב אפולוגטי. - שורה תחתונה … מה לי אצל הדיון הזה ? בתוך עמי אני חי ואני רואה מה קורה אצלנו. השנאה של כמה אנשים מעבירה אותם על דעתם. הם מחפשים בנרות להשמיץ וצווחים מאושר אם הם מוצאים תת קבוצה פסיכית עם נטיות שובנסטיות. אין קשר בין כל הדוגמאות ה`אקדמיות` האלו למה שקורה בפועל בשטח (כממוצע – משוגעים יש כמעט בכל מקום) בפועל !!!! במקום שבו אני חי מצבה של האישה טוב לאין ערוך מצבה בחברה ההדוניסטית-מערבית. לו הייתי צריך להוולד אישה, הרי שרק מהבחינה הפמינסטית – רק בציונות הדתית.
 

אמיר.

New member
הסבר

אכמ``ל = אין כאן מה להוסיף. פסול עדות הוא מינוח קצת לקוי - פטור מעדות יותר מתאים. לפעמים יש חובת עדות ונשים פטורות מחובה זו. שיהיה ברור - אישה נאמנת !!! ודווקא לדברים חמורים מאד. ונאמנת יותר מגבר שיעיד נגדה (למשל שטבלה כראוי).
 
אישה נכללת בקבוצה אחת עם

תינוקות וילדים, כאלו הלוקים בפיגור שכלי וכדומה. לא הכניסו מטעמי ``מובן מאליו`` את העיזים והתרנגולות :)
 

אמיר.

New member
ממש לא נכון.

לא צחקתי. תזהרי כשאת מעליבה את הנשים - המין החביב עלי .. טוב ???
 

ציפי ג

New member
הפטורים מן המצוות

הם חרש שוטה וקטן. לא מצאתי אשה בקבוצה. לגבי חרשים המדובר בחרשים שאינם מתקשרים כלל, ולכן לא חל על אוכלוסית החרשים היום. לגבי החמורים והנשים. מצטטת ד``ר מלר, את המשפט הידוע שגבר העובר בין שתי נשים כאילו עובר בין שני חמורים. היא משמיטה את ההמשך שאשה העוברת בין שני גברים גם כאילו עוברת בין שני חמורים. אי חושבת שחלק מההשקפה הדתית הלא מובנת לכן, היא שחז``ל זלזלו בגברים באותה המידה בה הם זלזלו בנשים, ובאותה המידה בה הם זלזלו במין האנשוי בכלל. הראיה של חז``ל אותנו הוא כאנשים עם יצרים טובים ורעים, הנמצאים אין סוף במלחמה פוסקת בתוכם. מטרת התורה היא להנחות אותנו לנצח את היצרים הרעים, על מנת להגיע למהות הטובה שלנו. לכן חז``ל מזלזלים מאוד בגברים הנוהים אחר האשה, (אחרי מין), ומזלזלים בנשים הנוהות אחר הדברת (10 קבין שיחה ירדו לעולם). לא כל דבר שכתוב בגמרא כתוב בשפה שנועדה לכלל האנושות להבנה. חלקה כתובה ברמז ובסוד. כותב על כך הרמב``ם בהקדמתו הידועה לפרק חלק. כמו שיש רמות שונות של אינטלגנציה, ויש רמות שונות של אינטלגנציה רגשית, כך יש רמות שונות של אינטלגנציה רוחנית, ולא כל אחד מאיתנו יכול להכנס לכל שערי הסוד והקבלה. דרך אגב לגבי נשים דיינות, ספר הרב ריסקין שסבתו היתה מיושבי מוטב בית דין. הרב ריסקין הוא אורטודוכס, מאפרת.
 

אמיר.

New member
א-מחייה..

זה לא ענין של סוד וקבלה כמו של שכל ישר . אכן הקדמת הרמב``ם לפרק חלק היא חובה לכל קורא מדרשים !! ששכויח.
 
למעלה