התמודדות עם עלייה

katrina12

New member
התמודדות עם עלייה

הרגשתי שבזמן האחרון עליתי במשקל, אבל מצאתי את כל הדרכים האפשריות כדי לא להתעמת עם המציאות וכדי לשקר לעצמי שלא באמת עליתי.
אפילו קיבלתי כמה רמזים מהסביבה(על אף ששום דבר לא נאמר באופן מפורש), אבל המשכתי בהכחשה.
היום שאלתי מישהי שקרובה אלי והיא אמרה(אם כי לא במילים האלה) שאני קצת מלאה. היא כמובן לא ידעה שהנושא רגיש אצלי. אני לא יודעת איך הגעתי למצב הזה, היו תקופות שהייתי רזה וגם בתת משקל. אפילו שהרגשתי שעליתי, ירדו לי דמעות כשהיא אמרה לי את זה.
כי מול עצמך אתה תמיד יכול לשקר לעצמך, אבל כשאתה שומע את זה ממישהו אחר, אתה כאילו רואה את עצמך במראה, מה שאתה נמנע באופן לא מודע מלעשות ביום- יום.
אני לא יודעת איך איבדתי את השליטה העצמית. יכול להיות שזה אכילה רגשית כפיצוי על חוסר בחיים, ויכול להיות שמרוב הפחד לחזור להפרעה, הייתי אוכלת יותר מידי(אני היחידה בעולם שחוותה/חווה את זה?).
אני יודעת שהיו תקופות שהייתי רזה ולא אהבתי את עצמי, כי לא היה לי טוב בחיים, אבל כרגע אני פשוט לא אוהבת את הגוף שלי, ועוד יותר לא מרגישה בנוח שעכשיו קיץ וחם, ואני אצטרך לחשוב פעמיים כל פעם שאצא מהבית כדי ללבוש משהו שמתאים לי. מרגישה קצת אובדת עצות.
 

noa144

New member
אני חושבת שמה שאת מתארת

כן מאפיין הרבה פעמים הפרעת אכילה - תנודות קיצוניות או הדרגתיות (לפעמים אחת לכמה שנים לפעמים אחת לכמה שבועות) בין תת-משקל לעודף משקל, ובין אנורקסיה לבולימיה.
הגישה הרווחת היום היא שכל הפרעות האכילה נמצאות על רצף אחד, בין אם מדובר באנורקסיה ובין אם מדובר בבולימיה ובהשמנת יתר מורבידית. המשמעות של זה היא בדיוק כמו שאת מתארת - שלפעמים יכול להיות גורם זהה (כמובן ששונה אצל כל אחד ואחת) אבל מתבטא בדרכים הפוכות. וגם רואים את זה הרבה בקליניקה.
אני לא חושבת שאיבדת שליטה עצמית, כי אני לא חושבת שזה עניין של שליטה. יכול להיות שיש לך קושי ממשי בויסות של האכילה בגלל כל הקשיים שאת מציינת, ושמדובר במופע אחר של הפרעת האכילה - ואז זה ממש לא בשליטתך או מבחירתך.
את אומרת שאת חווה חוסר בחיים, לא אוהבת את הגוף שלך ולא מרגישה בתוכו נוח, אלו לא דברים פשוטים בכלל, זה נורא קשה להתנהל ככה כשאלו התחושות והרגשות..
האם את בטיפול כרגע?
 

katrina12

New member
יש משהו במה שאת אומרת

לא יודעת אם זה ברור לפי מה שכתבתי אבל הייתי במשך תקופה די ארוכה בתת משקל, אז זה כן תנודות די קיצוניות. נראה לי גם ברגע שהפסקתי עם האובססיה לאוכל(שזה דבר טוב בגדול) התחלתי לא להיות מודעת למה שאני אוכלת ולאכול מה שבא לי. אני מנסה עכשיו להחזיר את המודעות ולאמץ אורך חיים בריא יותר.אני לא בטיפול.
 

אלישבע24

New member
קטרינה,כולנו עוברים את בעיות

האוכל שלנו,
מבינה אותך לגמרי,
פעם שקלתי המון ולא יכולתי להפסיק לאכול,
עברתי ניתוח טבעת,הורדתי את כל השומנים
ופתאום נכנסתי לתקופה שלא הייתי מסוגלת לאכול כלום
עכשיו אני מסוגלת לאכול רק ממתקים
לוקחת מולטי ויטמין ליתר בטחון.
 

noa144

New member
אלישבע היקרה

אנא הימנעי מלציין מאכלים ספציפיים בהודעות, זה מנוגד לחוקי הפורום ועלול להוות טריגר, להקשות או להיות לא נעים לחלק מהמשתתפים/ות בפורום.
 
למעלה