ה-''קונספציה''

Harrington

Well-known member
מנהל

לא מצאתי שום אזכור לקונספציה מיוחדת או עדות לה במאמר הארוך (שנראה שנועד בעיקר לקדם את ספרו של הכותב). חבל שהכותב, אשר מתיימר להציג שלל נתונים היסטוריים, מגלה בין השורות בדבריו את עמדתו הפוליטית האישית. הדבר נלמד מאי-דיוקים רבים בדבריו ומדברים שהם עניינים שבהשקפת עולם (פוליטית-מדינית) ולא עניינים שבעובדה, על אף שהם מוצגים על-ידי הכותב ככאלה.

בכל מקרה, לא ברור לי לגמרי מה הכותב מבקש בדיוק. לחזור לתוכנית אלון? התוכנית המגוחכת שתקים מדינת טרור בלב מדינת ישראל, כאשר מכל צדדיה תהיה מדינת ישראל והיא תחבור בצורה דמיונית ערטילאית לירדן בדרך כלשהי? הלא היום ידוע מה שאולי לא היה ידוע להוגה התוכנית בזמן אמת והוא שירדן מאוד לא מעוניינת בחבירה למדינה פלסטינית (נוספת), שכן מדינה כזאת, אשר מגיעה מטבעה עם הנהגה מובנית, תסכן את בית המלוכה ההאשמי סיכון של ממש.

כך או אחרת, היה מעניין לקרוא את הדברים אך כאמור, כשמתוך הצגת נתונים כביכול עובדתיים הקורא יכול ללמוד על דעתו האישית והשקפת עולמו של הכותב, המשמעות בפשטות היא שהוא לא יכול לסמוך על אף מילה שהוא קורא במאמר זה. זאת אגב במאמר מוסגר בדיוק הבעיה של התקשורת הישראלית. עצם העובדה שכולנו יודעים את השקפת עולמם הפוליטית-מדינית של מגישי תוכנית האקטואליה והחדשות (למשל), וזאת על אף שהם מתיימרים להגיש נתונים עובדתיים וחדשות בלבד, מלמדת שלא ניתן לסמוך על דבריהם כהוא זה.

חבל, לדידי, שכן כאמור, המאמר כשלעצמו בהחלט מעניין. אבל תכל'ס אין הרבה מה לעשות איתו. בוודאי שבניגוד גמור לכותרת השרשור, אין שום קשר בינו לשום קונספציה כלשהי (זולת אולי זו שאוחזת בדעה שאפשר להגיע לשלום עם הפלסטינים ביום מן הימים, קונספציה חסרת כל בסיס שטוב היה אם כל ישראלי כבר היה זוכה להתעורר ממנה. זה אמנם אכן קרה כבר לרבים, אך שוב ושוב מסתבר שעדיין יש לא מעט כאלה שמתעקשים להמשיך להיות שבויים בה).
 

palmony1951

Well-known member
בריק כדרכו מחרטט.
האם צמצום הסד"כ היבשתי לא נכון?!
 
נערך לאחרונה ב:

The Real Big Joe

Well-known member
האם צמצום הסד"כ היבשתי לא נכון?!
זה מורכב. יש סד"כ יבשתי סדיר ויש מילואים. הקטנת הסדיר אינה בהכרח הקטנת המילואים. אבל אני כעיקרון חסר סבלנות לבריק. בטון נחרץ של סגן הקב"ה הוא יודע ה-כ-ל יותר טוב מכ-ו-ל-ם. מצד אחד הוא מדבר על סד"כ ומצד שני הוא רוצה להפוך את כל הפריפריה להגמ"ר.
 

palmony1951

Well-known member

ולמה ''המוסד'' הכפוף ישירות לראש הממשלה, לא היה מעורב בריגול בעזה?!
 
למעלה