ובעצם... למה לא לחזור על קרוסים?

ובעצם... למה לא לחזור על קרוסים?

כל אחד שפתח רדיו למשך יותר משעה אחת בחיים יודע ששירים לא שומעים פעם אחת אלא פעמים רבות, בדרך כלל פעמים רבות יותר מדי. גם סטים של דיג'ייז עם מיקסים מוצלחים זוכים בדרך כלל לצאת לאור העולם על דיסק לתפארת. קרוסים, לעומת זאת, אותם חיבורים בין השירים - בדרך כלל לא נוהגים לעשות פעמיים בעיקר מסיבה שהתחנה אומרת אם המאזין ישמע לא רק את אותו שיר פעמיים אלא את אותם שני שירים ברצף פעמיים - אז בכלל המאזין יחשוב שהכל מוקלט. מצד שני קרוסים בעיניי, והכוונה היא לטובים שבהם ולא לקרוסים של מחשב/גלגלצ, כאלו שגם הסולם(!) הוא אותו סולם ולא רק הקצב אותו הקצב - הם יצירות אומנות בעלות ערך בפני עצמו ולכן אם כבר יש קרוס אלוהי - אז למה בעצם לא להשמיע אותו יותר מפעם אחת? אוקיי, לא כל תוכנית, לא יותר מפעמיים שלוש, ובכל זאת - אחרי כמה זמן למה לא להשמיע שוב? אלף - לא כל המאזינים אולי שמעו, ובית - אם זה כזה קרוס אז המאזין לא יתמוגג לשמוע אותו שוב? מה עוד שהרבה פעמים בקרוס טוב לא ממש אפשר להבחין מי נגד מי בשמיעה ראשונה, שהרי זה עצם העניין בקרוס טוב - ולכן שמיעה נוספת יכול לחשוף שוב את האיכויות שלו. אישית, אגב, אני כן חוזר לא פעם על קרוסים מוצלחים אבל מעניין לשמוע מה אתם אומרים. אם הייתם שומעים קרוס ואחרי כמה ימים שוב את אותו קרוס פעם נוספת - הייתם אומרים לעצמכם ואללא איזה יופי או שהייתם מעקמים את האף בנוסח "מה, העורך כבר לא יכול למצוא עוד שיר שמתחבר טוב?"
 

פּלפּל

New member
שאלה טובה

שני שירים ברצף שחוזר על עצמו בפרק זמן קצר זה דבר שהמאזין הקבוע לא יקבל. כמאזין קבוע של תוכנית כלשהי, אני בהחלט מצפה לגיוון, שיחדשו לי. כמו שאני לא רוצה לשמוע קטעי מעבר שחוזרים על עצמם או את אותה הבדיחה פעמיים, כך אני לא רוצה שהעורכים ימחזרו את העריכה המוסיקאלית שלהם (במסגרת הקו המוסיקאלי של התכנית, כמובן). שימצאו לי שירים מיוחדים, שיזכירו שירים נשכחים. אם הם רוצים לחזור מידי פעם על שירים, שיסדרו אותם כל פעם מחדש בצורה שונה, מעניינת. מאזין שלא בקי במושגי רדיו כמו קרוס, יזכור אולי אחרי התכנית רצף מסוים של מספר שירים, במידה והיה הקשר אסוציאטיבי רעיוני מעניין ביניהם. סביר שהוא לא יזכור את שתי השניות של הקרוס, או ישים אליהם לב בכלל. לכן, התשובה לשאלה תלויה לדעתי במינון. גם אם אותו מאזין התלהב מהעריכה ומהקישור שיצרת בין שני השירים, סביר להניח שאחרי שלושה חודשים הוא ישכח מזה לגמרי ויתכן והוא יתלהב מחדש מאותו הקישור בין שני השירים. ועוד הערה קטנה לגבי תדירות השמעת השירים: שירים שאני אוהב אשמח לשמוע אפילו פעמיים ביום, אבל מה לעשות ורוב הזמן העורכים המוזיקליים לא קולעים בול לטעם שלי ורוב השירים הם במקרה הטוב שירים נחמדים, לא יותר, עם "יציאה טובה" פעם בכמה זמן, ולכן הייתי רוצה לשמוע מגוון שירים כמה שיותר גדול ובמינון נמוך, ולא מספר מצומצם של שירים בתדירות גבוה. בטח שלא את אותם שני שירים אחד אחרי השני. אגב, לשם הסקרנות בלבד, תוכל לפרסם רשימה של "קרוסים טובים במיוחד"? או לצרף דוגמאות, אם יש לך?
 
דוגמאות...

אני אשתדל להעלות דוגמא או שתים אבל זה יקרה רק אחרי שהמחשב שלי יחזור לעצמו... הדיסק שלי קרס אתמול. אמנם הכל מגובה כי אני פרנואיד ידוע אבל יקח בכל זאת קצת זמן התאוששות.
 
למעלה