חובת תיקונים בדירה מושכרת

חובת תיקונים בדירה מושכרת

אני משכירה דירה בחוזה סטנדרטי הדיירים הנוכחיים גרים בה חדשיים הם חתמו על סעיף שאומר כי מקבלים את הדירה as is כעת הם מבקשים שאתקין סורגים חדשים בדירה כי לטענתם הסורגים רקובים ולטענתם הם רצו להראות את הסורגים לנו לפני חתימתם אולם אנחנו התחמקנו- דבר שאינו נכון הדירה אמנם אינה חדשה והסורג אכול מעט בקצוות אבל טענתי כי אינני מחוייבת לתקן את הסורגים משום הסעיף בחוזה עליו חתמו וכמו כן הדבר יקר מאוד יש בלאי בדירה והבלאי הזה היה במצב זהה לפני חדשיים כשחתמו ואם הדירה לא נראתה להם הם לא היו צריכים לשכרה כלל הם שואלים :ומה ההבדל בין סורג לבין צנרת למשל? לא ידעתי ממש לענות על כך אך לתחושתי אם יקרה קלקול בצנרת אני אהיה מחוייבת לתקנה האם זה נכון? האם יש צדק בטענתי לגבי הסורגים? תודה
 
יש צדק ויש הבדל.

לדעתי - את צודקת. יש הבדלים משמעותיים בין הסורגים לבין הצנרת. הסורגים הם גלויים והצנרת היא נסתרת. אם יתגלה פגם בצנרת, את תהיי חייבת לתקן אותו. הם לא היו יכולים לדעת שיש פגם בצנרת לפני שהם גרו שם. לכן, חתימתם על זה שהם מקבלים את הדירה as is לא תפגע בתלונה שלהם לגבי הצנרת, במיוחד אם הפגם בצנרת ייווצר רק אחרי תחילת השכירות. לעומת זאת את הסורגים הם ראו (ודווקא אם הם טוענים שהם רצו להראות את זה לפני החתימה, זה מוכיח שהסורגים היו באותו מצב כשהם חתמו. טענה כזו פועלת דווקא נגדם ).
 

gilicomps

New member
מסכים איתך

העובדה שהם ראו לפני כן מוכיחה שפגם היה לפני כניסתם לדירה ובאמת פולעת נגדם, שהרי הם חתמו שהם מקבלים את הדירה כפי שהיא. לדעתי, במישור האנושי עלולה להווצר בעיה כיוון שגם להם התיקון יקר ואולי כדאי להבהיר את העניין המשפטי, אבל אולי לעזור. גילי.
 
למעלה