חתונה בארה"ב על ויזת תייר

tal1122331

New member
חתונה בארה"ב על ויזת תייר

היי, אני נמצא בארה"ב לאחר שקיבלתי ויזה לשישה חודשים. אני כאן כבר מה 3 באוגוסט.
חברה שלי ואני גרים ביחד ואנחנו מדברים על חתונה. תוך כמה זמן כדי להתחיל תתהליך של שינוי הסטטוס לפני שנגמרת לי הויזת תייר? ממיטב ידיעתי לא מומלץ לעשות את זה פחות משלושה חודשים שהות כי אז יש את ההנחה שהייתה כוונה מראש, אם אתחיל את ההתהליך בחודש הרביעי זה מספיק זמן?

תודה
 

John the Savage

New member
כן, זה מספיק זמן

מהרגע שאתם מגישים בקשה לשינוי סטטוס, כל עוד הבקשה בטיפול השהות שלך בארה"ב חוקית. זאת אומרת, אפילו אם יקח שנה עד שתקבל את הגרין קארד עצמו, בכל התקופה הזו השהיה שלך תחשב לחוקית בארה"ב.
 

tal1122331

New member
תודה על התשובה, עוד שאלה

כמובן שבתקופה שלי אני לא עובד לא חוקי ולא עושה שום דבר טיפשי,
אבל שמעתי שזה קצת תחום אפור לעשות את זה כשאתה בארה"ב, האם זה נכון?
כלומר האם אני נמצא בסיכון שעדיין יחשדו בי שהייתה כוונה מראש ?

אני שוקל לקחת עורך דין בנושא הזה, אני משער שלא כדי לעשות את זה לבד?

תודה
 

John the Savage

New member
תראה, תשמע

החוק אומר שאם אתה מגיע לארה"ב על ויזת תייר, אסור שתהיה לך כוונה מראש להגר.

אם נניח אתה מתכנן את החתונה מראש עוד לפני הנסיעה לתאריך מסויים בארה"ב, שולח הזמנות לאנשים, מוכר את הבית והמכונית, ושולח מכולה לארה"ב עוד לפני שנכנסת לארה"ב, זה כבר לא בתחום האפור אלא בתחום השחור כהה.

ומצד שני, אם אתה נניח מגיע לארה"ב במטרה לבקר את החברה שלך ומשפחתה, ויכול להיות אולי שיש לך מחשבות על אפשרות שתחליטו להתחתן ולעבור לארה"ב, אבל זה לא בוודאות ואין לך עדיין תוכניות קונקרטיות לעשות את זה. ואז כשאתה מגיע לארה"ב אתם מחליטים להתחתן ולהשאר בארה"ב, זה גם לא בתחום האפור אלא לחלוטין בתחום הלבן. במקרה כזה אין לך שום דבר להסתיר, כי לא עברת על שום חוק. כל מה שנע בין שני התרחישים האלו יכול אולי להחשב בתור "התחום האפור".

לגבי עו"ד, זה לשיקולך. אם אתה טוב בלמלא טפסים, ויודע לעקוב אחרי הוראות, כעקרון אין חובה להעזר בעו"ד. אם אתם יכולים להרשות לעצמכם לעשות זאת מבחינה כלכלית, אפשר לשקול לקחת עו"ד ליתר ביטחון. ובכל מקרה, אם לא לוקחים עו"ד, הייתי ממליץ שתתיעץ בפורום בכדי להיות בטוחים שיש לכם בחבילה את כל רשימת הטפסים שצריך וכו'.
 

tal1122331

New member
מה קורה בנושא הארכת ויזה לשישה חודשים נוספים?

ממה שהבנתי, רוס הסיכויים שיסרבו לי אם אגיש בקשה כזאת אלא אם כן יש לי סיבה מספיק טובה, אני שואל כי הסברתי לחברה שלי שכנראה שזה המצב והיא אמר ״בוא נחכה ונראה בחודש הרביעי״ אם לא יתנו לי אז אנחנו נעשה את המסמכים, אבל מה קורה אם מסרבים לי אבל עדין לא עובר את זמן המותר בויזת התייר ונעשה שינוי סטטוס זה בעיייתי/יעלה חשד ?
 

zuki3

New member
הסבר

אתה עושה בלאגן מכל המושגים
ולא ברור לגמרי מה כתבת, איזה בקשה את מגיש, מה מסרבים לך,
אבל כדי להסביר :
1. אי אפשר להאריך ויזה מתוך ארצות הברית, שום ויזה.
2. אין צורך להאריך ויזה מתוך ארצות הברית, ויזה זה רק אישור כניסה
3. אתה מתכוון לאישור שהייה, ובשביל להאריך אישור שהייה אתה צריך להוכיח שיש לך סיבה מאד טובה, כמו למשל אתה מאושפז בבית חולים, וגם להוכיח את כל מה שהוכחת בקבלת הויזה הראשונה, שזה להוכיח שיש לך קשר לישראל, למשל אתה עדיין עובד בישראל, מה שברור שאין לך שום קשר.
אישור הארכת שהייה לוקח הרבה חודשים ואם תחכה לאישור אתה בטוח תעבור את זמן השהייה המותר.
4. איך לך צורך להגיש בקשה להארכת אישור שהייה אם הגשת בקשה לשינוי סטטוס לגרין קארד, ואין אפשרות כזאת, ברגע שתגיש בקשב לשינוי סטטוס לא תוכל להגיש בקשה להארכת שהייה.
5. ברגע שמבקשים שינוי סטטוס לגרין קארד והבקשה סורבה או מבקשים אישור שהייה והבקשה סורבה ויזת התייר שלך תבוטל, אתה לא תוכל להאריך כלום, כי לא יהיה לך ויזה יותר.
במידה ויהיה לך איזה בעיה, ולא יאשרו בקשה כלשהיא שלך, אתה תגורש לישראל.
 

John the Savage

New member
לא ברורה לי השאלה

למה לחכות ולראות בחודש הרביעי? מה יתנו או לא יתנו לך? איזו סיבה יש לך בכלל להגיש בקשה להארכה במקום בקשה לשינוי סטטוס? האם אתה מתכוון שהחברה שלך לא מעוניינת עדיין בחתונה, או שלא הבנתי נכון?

לגבי הארכת אשרת שהיה לויזת תייר: קודם כל, אין לי יכולת לנבא מה הסיכוי שיאשרו לך הארכה כזו, אבל לא ברור לי מה הצורך שלכם בבקשת הארכה. נתקלתי בדיווחים של אנשים שאישרו להם בקשה מכל מיני סיבות, אפילו לצורך טיול ארוך יותר. הסיבה לא חייבת להיות בהכרח חירום, אבל לרוב זו צריכה להיות סיבה שלא צפית מראש בזמן הכניסה לארה"ב. כמו כן תצטרך במקרה כזה להראות שיש לך כוונה לחזור לישראל לאחר סיום ההארכה, ושיש לך את היכולת הכלכלית לשהות בארה"ב בתקופה הזו. מקבלים סירוב לבקשת ההארכה כאשר לא מצליחים להביא הוכחות לנקודות שציינתי למעלה.

קח בחשבון גם את הדברים הבאים:
1. גם הזמן לטיפול בבקשת הארכה יכול להיות ארוך. יכול לקחת חצי שנה או יותר עד שיטפלו בבקשת ההארכה שלך, כך שהסיכוי שידחו את בקשת ההארכה שלך לפני תום ה-6 חודשים שכבר אישרו לך די נמוך.
2. בכל מקרה, ברגע שאתה מגיש בקשת הארכה, אתה מצהיר שכוונתך היא לא להגר, כך שבכדי שלא יחשדו בך ששיקרת בבקשת ההארכה, תצטרך לחכות שוב 90 יום מרגע הגשת בקשת ההארכה.
3. אם נניח לא הגשתם את הטפסים לשינוי סטטוס, לא הגשת בקשה להארכה, ופג תוקף אשרת השהיה שלך. ונניח שאתה בשהיית יתר של כמה חודשים ורק אז אתה מגיש בקשה לשינוי סטטוס ע"ס נישואין לאמריקאית, זה אחד מהמקרים הבודדים בהם סולחים לך על שהיית יתר וזה לא יפגע בהליך הגרין קארד שלך. אני לא ממליץ לך לעשות את זה, בגלל שעדיין יש סיכון (נמוך, אבל לא אפסי) שתיתפס ותגורש לפני הגשת הבקשה לשינוי סטטוס. אבל הנקודה שלי כאן היא ששקר בבקשת ההארכה (לגבי הכוונות שלך) מסוכן יותר מאשר שהיית יתר במקרה שלך.
 

vinney

Well-known member
אני ממליץ כן להעזר בעורך דין

היה שינוי מדיניות לא מזמן שבעקבותיו אם הבקשה שלך תדחה על הסף (כי שכחת משהו, לא חתמת על משהו, וכד') יתחילו באופן מיידי בתהליך גירוש שלך (עוד לפני שבכלל תדע על הדחייה). המחיר של טעות יכול להיות מאוד יקר, הרבה יותר יקר מכמה מאות דולרים שהעו"ד יעלה לך.
 
למעלה