יום הזיכרון ויום העצמאות

יום הזיכרון ויום העצמאות

"זוהי דרכנו להצדיע לבנינו ולבנותינו שיצאו למשימותיהם, פעלו לאור ערכי השליחות, הרעות ואהבת המדינה, וחירפו נפשם למען אותה המטרה- ההגנה על המדינה ועל אנשיה" אמר הרמט"ל אייזנקוט.
אנו מרכינים ראש עומדים 2 דקות דומיה , עורכים טקסי זיכרון, מספרים את סיפורי
הלוחמים היקרים שמסרו את נפשם על מזבח "אדמת המולדת" ,
וזוכרים את כל נפגעי פעולות האיבה שנרצחו על לא עוול בכפם, ........
והכאב הוא בלתי נסבל , הכאב הוא עצום לאלה שאיבדו את יקירים,
לא רק ביום הזיכרון, בכל יום ויום בכל שנה ושנה.
אתמול בכיכר רבין בתל - אביב סיפר אח על אחיו שנהרג לפני 44
שנים, אתה מצפה שהכאב עם חלוף השנים יכהה , והדמעות עדיין
זולגות מעיניו והכאב מציף את השיגרה.

אבל ................
יש אבל ענק , אולם לא היום , לא ביום עצוב כל כך ,

יהיה זכרם ברוך .
 

ניקו 45

New member
הקרב האחרון על בארות יצחק \ הקרב שלא היה


הקרב האחרון על בארות יצחק \ הקרב שלא היה.
מגדל המים שבתמונה ניצב מאז 1943 ועד היום אל מול שערי עזה. הוא מסמן את המקום בו עמדה נקודת בארות יצחק הישנה, קיבוץ שספג את מלא זעמו של הצבא המצרי ויכול לו. קצין המבצעים של הכוחות התוקפים, אז אלמוני בשם גמאל עבדל נאצר, הודה לימים כי ההתקפה על בארות יצחק היתה משגה אסטרטגי פטאלי.
המצרים לאחר כשלונותיהם השתוקקו לתמונת ניצחון והם קיוו להשיג אותה על חורבות הקיבוץ הקטן. בנקודה שהו אך כ60 מגינים חמושים בנשק קל, מול כוחות רגליים מצרים וסעודים שנעזרו בשריונים, בארטילריה וברביעיית מטוסי ספיטפייר.
מישהו שכח לספר למצרים שמדובר במגינים שרובם ייקים. מישהו שכח להסביר למצרים כיצד נוהגים ייקים שקיבלו פקודה שלא לסגת, מישהו שכח לספר למצרים שגם אם נגמרה התחמושת או נרטבה כתוצאה מהצפת התעלות בשל פיצוץ מגדל המים, לא ייכנעו שם אלא יעברו לקרב פנים אל פנים בכידונים ובאתי חפירה.
המגינים נעים שפופים בתעלות עוברים זה על גבי זה "ולא שוכחים לבקש אחד מהשני סליחה, איזה ייקים פוצים" היה צוחק על חשבונם חברו הטוב של סבא, רפאל הס ז"ל. ספיטפייר מצרי מדייק באחד היעפים ומעלה את אחת העמדות הקדמיות על מגיניה השמיימה, הערבים נוהרים דרך הפרצה בהמוניהם. דקות לפני ההסתערות המכרעת, המצרים בתוך הקיבוץ. פלוגות סיוע מצריות נערכות בשטח כינוס להסתערות אחרונה, שדר אחרון נקלט מהנקודה "האויב ערוך בחצי עגול בתוך המשק מהלול אל השער" ואז נדם המכשיר.
אבל לא רק ייקים ולא רק קיבוצניקים השתתפו בקרב. מ"פ תותחנים בשם יואל יאורי, קצין בעל נסיון קרבי עשיר במסגרת הבריגדה שלחמה נגד הנאצים באיטליה, נשלח עם כח פלמ"ח קטן ושני תותחים הרריים עתיקים בקוטר 65 מ"מ לסייע לנקודה. ספיטפיירים מצריים מזהים אותם ותוקפים ללא הרף, אבל החבר'ה של יאורי פורקים בקצה טווח התותחים. כבר הפגז השני נופל במרכז הכח המצרי המתארגן לטבח בשטח הכינוס, מפיל חללים ויוצר בהלה. יאורי מתעלם מהספיטפיירים ועובר לפגזי שרפנל העושים שמות בחיילים המצרים. כעת גם מעט המגינים יוצאים בחוצפתם מהשוחות להסתערות, אחד מהם הצליח לתקן את מקלע ה MG34 בעבר רכוש הוורמאכט, והוא קוצר במצרים המנסים להדחק החוצה דרך מעבר צר.
43 חיילים וקצינים מצריים וסעודיים מצאו את מותם בקרב פנים אל פנים אכזרי בתוך הנקודה. קרוב ל100 נוספים נהרגו סביבה כתוצאה מאש המגינים ומהפגזים של יאורי. סבא סיפר ש11 הרוגים מצריים פגועי ראש שנמצאו בגזרה אחת נורו בידי אברמל גרוס, צלף מיומן, ייקה דובר ערבית שמאז הוצמד לו השם "אבו-אחדש", אבי ה11.
17 הרוגים ספרו הקיבוצניקים בקרבם. הצבא המצרי בתנועתו מזרחה מרצועת עזה - נבלם. את קו גבול הרצועה קבע הקיבוץ ששרד, ושהעתיק את מקומו מאוחר יותר בשל ההרס הרב שספג, וכנראה גם בשל תופעות הלם הקרב בה לקו כמה ממגיניו.
מגיני בארות יצחק הישנה לא קיבלו את אות מלחמת הקוממיות, למרות שבניגוד לקיבוצים גדולים וחזקים מהם, לא נכנעו ולא התפנו - ואולי דווקא בשל כך. יש אומרים שבן גוריון זעם על פינוי הנקודה דווקא לאחר המלחמה. יש אומרים שמשום שהקיבוץ שייך היה לתנועת הקיבוץ הדתי שלמפא"י היה עניין בהצנעת הצלחתו. מעולם לא קיבלתי תשובה מניחה את הדעת בעניין. רק בשנות ה70 או ה80 תוקן במעט העוול.
כך או כך, הקרב על בארות יצחק נשכח מלב עד לא מזמן. הנקודה בה שכן נחרשה ורק מגדל המים המחורר נותר כאנדרטה לקרב שהתחולל ביולי
1948. לפני מספר שנים החל סיפור הקרב להתפרסם יותר ובקיבוץ עלומים הסמוך הוקם ב2014 מרכז "בארות בנגב" המספר את סיפור הנקודה והקרב. במקום גם אורגנה אנדרטה מסודרת. עלבונם של המגינים שלא עוטרו כשאר אחיהם לנשק, נקבר יחד אתם באדמת הלס של הנגב, או בקברי אלו שזכו להזדקן, כסבי אביגדור ז"ל.
אז נוחו על משכבכם בשלום, קיבוצניקים ייקים ושאינם ייקים. סידרתם לנו מדינה נהדרת, באמת. הלוואי שנהיה ראויים לה.
 

ניקו 45

New member
הספד של משה דיין על קיברו של רועי רוטברג הי"ד

ההספד שנכנס לספר ההיסטוריה .

אתמול עם בוקר נרצח רועי. השקט של בוקר האביב סִנוורוֹ, ולא ראה את האורבים לנפשו על קו התלם. לא מהערבים אשר בעזה, כי אם מעצמנו נבקש את דמו של רועי. איך עצמנו עינינו מלהסתכל נכוחה בגורלנו, מלראות את ייעוד דורנו במלוא אכזריותו? הנשכח מאיתנו כי קבוצת נערים זו, היושבת בנחל עוז, נושאת על כתפיה את שערי עזה הכבדים, שערים אשר מעברם מצטופפים מאות אלפי עיניים וידיים המתפללות לחולשתנו כי תבוא, בכדי שיוכלו לקרענו לגזרים – השכחנו זאת? הן אנו יודעים, כי על מנת שתגווע התקווה להשמידנו חייבים אנו להיות, בוקר וערב, מזוינים וערוכים.
דור התנחלות אנו, ובלי כובע הפלדה ולוע התותח לא נוכל לטעת עץ ולבנות בית. לילדינו לא יהיו חיים אם לא נחפור מקלטים, ובלי גדר תיל ומקלע לא נוכל לסלול דרך ולקדוח מים. מיליוני היהודים, אשר הושמדו באין להם ארץ, צופים אלינו מאפר ההיסטוריה הישראלית ומצווים עלינו להתנחל ולקומם ארץ לעמנו. אך מעבר לתלם הגבול גואה ים של שנאה ומאוויי נקם, המצפה ליום בו תקהה השלווה את דריכותנו, ליום בו נאזין לשגרירי הצביעות המתנכלת, הקוראים לנו להניח את נשקנו. אלינו ורק אלינו זועקים דמי רועי וגופו השסוע. על שאֶלֶף נָדַרנו כי דמנו לא ייגר לשווא – ואתמול שוב נתפתינו, האזנו והאמנו. את חשבוננו עם עצמנו נעשה היום. אל נירתע מלראות את המשטמה המלווה וממלאת חיי מאות אלפי ערבים, היושבים ומצפים לָרגע בו תוכל ידם להשיג את דמנו. אל נסב את עינינו פן תחלש ידנו. זו גזרת דורנו; זו ברירת חיינו – להיות נכונים וחמושים חזקים ונוקשים, או כי תישמט מאגרופנו החרב – וייכרתו חיינו.
רועי רוטברג, הנער הבלונדיני אשר הלך מתל אביב לבנות ביתו בשערי עזה, להיות חומה לנו. רועי – האור שבלבו עיוור את עיניו, ולא ראה את בְּרק המאכלת. הערגה לשלום החרישה את אוזניו, ולא שמע את קול הרצח האורב. כבדו שערי עזה מכתפיו וָיוכלו לו.

https://www.youtube.com/watch?v=iIR96WCMrxY
 


"וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים, וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת--לֹא-יִשָּׂא גוֹי אֶל-גּוֹי חֶרֶב, וְלֹא-יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה".
שיהיה יום עצמאות שמח לכל בית ישראל
רק טוב!!!


 

ניקו 45

New member
הייתי מוסיף עוד כמה מילים ....

הזרקור
מילים : אברהם שלמה עמיאל

בלילה יש עין פקוחה על הכפר
צופה היא שומרת בגיא ובהר
פה ילד ינוח, שתיל ישתה טל
ופה יישן גבר, איכר שבע-עמל
רואה היא העין, זו עין המשמר
וחרש תגיח מעבר להר

צר-עין זומם שם באופל, בדמי
לעקור כל נטוע, העץ עם הפרי
להצית כל יבול, לשלוח גם חץ
ובא הזרקור ולרשע שם קץ
דע עין בלילה פקוחה על הכפר
בוערת, שומרת כל פי המדבר
 
איזה יופי של שיר

איזה מילים , איזו עברית
איזה מסרים חבויים וגלויים
שיר מדהים.
תודה ניקולה שהבאת את השיר.
 
למעלה