כלב מאולף גם לכלב נחייה?

כלב מאולף גם לכלב נחייה?

אני מעוניין כנראה בקרוב לאמץ כלב מסוג זאב - רועה גרמני, הכלב נדרש למטרות שמירה והשגחה על חיות המשק שלנו, והוא יהיה גם בן בית, וחבר למשחקים של הילדות, חשבתי שאולי גם במצבים מסויימים יעזור לי כעיוור לילה לנווט בלילה כשאצטרך אותו, האם זה אפשרי? כשמדובר כמובן בכלב שיעבור אילוף לשמירה והשגחה על חיות?
 
במסגרת הפינה הכה את המומחה,

העברתי את השאלה למומחים - המדריכים במרכז לכלבי נחיה. תשובתם תתקבל בהמשך היום. בינתיים ספר על חיות המשק שלכם - נשמע מעניין.
 
כפי שאתה יודע אני מנהל פורום חיות משק

התחלתי בזה כשהתעניינתי בגידול עיזים, אבל התפשרתי וקניתי כמה תרנגולות, יש לי כרגע 4 תרנגולות ותרנגול אחד. אבל ההתפשרות לא ארכה זמן וכבר לפני חודשיים קניתי גם 2 עיזים מקסימות מגזע בלאדי מעורבות בשאמי. ואני מאוד נהנה מגידול החיות, כרגע יש לי כמעט כל יום ביצה מתרנגולת והן מאוד טעימות
ובעוד כמה חודשים נביא תיש שירביע את העיזים וכשהן ימלטו יהיה לנו גם חלב
זאת חוויה אמיתית ונהדרת גם לילדים וגם למבוגרים, וגם דרך חיים אלטרנטיבית שאני כבר בחצי הדרך להגשמה מלאה
אגב לא רק חיות משק אני מגדל, יש לנו גם מגוון ארנבונים ושרקנים, וכן גם תוכים קטנים.
 
אריק

אני לא מתייאש אבל רציתי לדבר איתך בגלל אפשרויות אחרות שחשבתי עליהם, נראה לי למשל לוותר על האופציה של רועה גרמני - זאב, וללכת על לברדור. האם יש תוכניות שבהם למי שנמצא בעדיפות נמוכה לקבל כלב נחייה יוכל לשפר את האפשרות שלו לקבל בתנאים מסויימים, למשל לגדל גור לברדור עד גיל המתאים למרכז, ואז הסיכוי שלי גבוה יותר? אשמח אם תתקשר אלי ונדבר יותר בפירוט?
 

רפיט

New member
כלב מאולף גם ככלב נחיה

לבקשתו של אבא של נועם ובאיחור אני מגיב לשאלתך. אם הבנתי נכון במשך היום אין לך קשיים בניידות אך אתה סובל מעיוורון לילה. תפקידו של הכלב שלך יהיה בעיקר במשק וככלב משפחה. יתכן וגם ללא כל אילוף ככלב נחיה יוכל הכלב לסייע לך במקצת (כלבים סייעו לעיוורים במשך מאות שנים לפני שבתי ספר לכלבי נחייה הוקמו) אבל ישנם גם סיכויים רבים שהוא לא יתאים כלל למשימה זו ויהווה מכשול יותר מאשר כלי עזר. יתכן גם שכלב נחיה מאולף יוכל להשתלב במשק שלך בצורה טובה עליה לא חשבת ויתכן שאתה זקוק /זכאי לקבל כלב שכזה. אין צורך להיות עיוור מוחלט כדי לקבל כלב נחיה! אבל כדי לתת לך תשובה רצינית אני מזמין אותך ליצור קשר עם המרכז הישראלי לכלבי נחיה לעיוורים ולשוחח עם אחד המדריכים. מספר הטלפון שלנו הוא 08-9408213 .
 
המון תודה על התשובות

דיברתי עם יעל מהמכרז שלכם במקרה פשוט ראיתי מודעה של כלב פנסיונר, ומתוך זה היא אמרה לי מה שאתה אמרת, שנראה לה שמגיע לי כלב נחייה למרות שלכאורה זה נראה לא. אז תודה ואדווח בהמשך
 
למעלה