כמה דברים שאני רוצה להגיד עוד לפני המשחק

zubumafu

New member
כמה דברים שאני רוצה להגיד עוד לפני המשחק

תסתכלו על הסגל של הקבוצה, תסתכלו על הזרים, תסתכלו על מאזן ספיגות השערים ועל ההגנה בכלל.

1. סגל. יש לנו בקבוצה שחקנים מצויינים, שמשחקים לצד כמה שחקנים בינוניים, כמו בכל קבוצה בליגת העל, אפילו מכבי ת"א והפועל ב"ש. בהפועל ב"ש פתח למשל בהרכב במשחק האחרון מתן אוחיון. זוכרים? לא מציאה גדולה.
2. זרים. יש מצב לא רע שאנחנו הקבוצה עם הזרים הכי טובים בליגה, לצד הפועל ב"ש. סטויקוביץ', ואליינטה, אוברניאק ופלט לא נופלים מסוארס, הובאן, אוגו ונאווקמה. דריניציץ' יכול להתברר כנפילה, אבל מי יודע.
3. מאזן ספיגות והגנה. מכבי חיפה עונת 15/16 היא קבוצה מאומנת. איך אני יודע? ספגנו רק 8 שערים. מקום שני בליגה. ההגנה שלנו נראית טוב, מרכז המגרש יציב.

אז מה המסקנה שלי עד כאן? העובדה שאנחנו לא מצליחים להתרומם ולהגיע לפחות לפלייאוף עליון, היא הנהלה חולה. וזה משהו לא מדיד, נתון למניפולציות תקשורתיות. הדלפות, החלטות שערורייתיות והתנהלות של גנון - כל זאת בחסותו של הבעלים יענקל'ה שחר. האם אפשר להבריא הנהלה בלי להחליף אותה? האם צריך לחכות בסבלנות (שוב) ל-7 שנים שחונות, מלאות בסבל ובהשפלות? בכל מקרה, לנו האוהדים צריך להיות ברור מי האשמים, וזה בטח לא שחקן כזה או אחר.
 

Benedictus3

New member
אני לא בטוח לגבי איכותה של הקבוצה

אבל מסכים לגמרי עם הביקורת כלפי הניהול.
השחקנים המפונקים, יעקב שחר שהביא אותם, תקשורת הספורט שמגבה את השחקנים ובעיקר את שחר - כל אלה פועלים במכוון כדי לפגוע במועדון ובנו האוהדים. יוני הללי ורון קופמן מצווחים בתכנית רדיו ומנצלים את הבמה שניתנה להם כדי להסית נגד האוהדים שמעזים לבקר את הפריץ... כל כך עלוב לקרוא להם עיתונאים...
דורון בן דור מתעניין בעיקר ברכילות וביח"צנות של שחקנים, וכמוהו לא חסרים כוכבים אחרים בתקשורת הספורט.
המכשולים לריפוי הקבוצה רבים, אבל מכיוון שמדובר בתהליכים בלתי נמנעים, הם יקרו ובעוד שנה-שנתיים נוכל לצאת לדרך חדשה
&nbsp
 

DRORIKO8

New member
לגבי שלושת הסעיפים שלך

בדיוק את אותו הדבר,אבל בדיוק,כתבתי פה בפורום. נמאס כבר מכל הסיסמאות כמו "אין סקאוטינג על זרים" ו"אנחנו מקום אחרון כי דגני ועזרא לא מתאימים לליגת העל". יש פה אחת קבוצה שצריכה לעשות לפחות פליאוף עליון,ואי העפלה לאירופה היא כשלון.

כן יענקלה עושה טעויות- למשל ההחתמה של בניון שעוד בקיץ 2014 כתבתי פה שיש סכנה למקרה יניב קטן 2. למשל חוסר הלחימה על אבי ריקן ואלי דסה. למשל ההתעקשות על טוואטחה בהרכב, למשל הסירוב ההזוי להצעה של פיורנטינה עליו(הרי לא הפכת אותו לבאנקר בהרכב בדיוק בשביל הצעות כאלה?) אפשר להאשים את יענקלה בצדק בזה שחיפה היא כבר לא קבוצה מפחידה עם שאיפות כמו בעבר. אבל אי אפשר להפיל הכל עליו,בטח לא את המקום שחיפה נמצאת בו בטבלה. הרי לא יענקלה במצב של 1:0 לכפר סבא ביקש ששכטר יבעט את הפנדל נכון?
 

afon

New member
אני לא מבין איך ואיפה אתה יוצר

את הקשר הלוגי בין מאזן ההבקעות שלנו לבין ההנהלה.
&nbsp
ההנהלה שלנו חובבנית ורחוקה מהרמה שאנחנו צריכים לשאוף אליה, אבל אני לא רואה מה הקשר הישיר בין זה לבין איכות ההתקפה שלנו.
&nbsp
גם אם ניתן עונה טובה או עונה גרועה, זה לא משנה את העובדה שאם אנחנו רוצים להתקדם צריך לשנות לחלוטין את הצורה שבה הקבוצה שלנו מנוהלת, מילדים ועד בוגרת. וכפי שנאמר בפורום הזה מאות פעמים בשנים האחרונות, הדרך היחידה להשיג את זה היא:
1. הפרדה מוחלטת בין בעלי המניות של הקבוצה (יעקב שחר) לבין קבלת ההחלטות המקצועית, התכנון האסטרטגי, וניהול הקבוצה.
2. הבאה של אנשי מקצוע מחו״ל, לא בגלל שזה פיקנטי ומעניין אלא בגלל שצריך אנשים שלמדו ניהול ספורט באופן מקצועי. דרך אגב אין פה שום דבר ספציפי נגד ישראלים, אלא זה עניין פשוט מאוד, אין שום ישראלי (שאני מכיר) שיש לו את הידע המקצועי לעשות דבר כזה.
3. נתינת מרווח של מספר שנים להכיל את כל השינוים שצריך בקבוצה. זה אומר שכולם, מיעקב שחר ועד אחרון האוהדים, צריכים להבין שאנחנו הולכים לתוך תהליך ארוך שהפירות שלו הם לאו דווקא מידיים.
&nbsp
אם וכאשר דבר כזה יקרה לא רק שאנחנו נחזור להוביל את הביצה המקומית, אלא נוכל להביא את הקבוצה לתחתית הדרג הבינוני באירופה. להתמודד כשווים מול קבוצות מהליגות הבינוניות באירופה עם הצלחות כל מספר שנים (הופעה מכובדת בשלב הבתים של ליגת האלופות, הגעה לשלבים מתקדמים באופ״א, ואליפויות וגביעים בישראל). זה לא חלום רחוק, זה פשוט להבין שקבוצות ספורט מתקדמות לא עובדות יותר כמו במסחרה של שנות ה90, אלא נשענות על מודלים סטטיסטים, מערכת אימונים ארוכת טווח (ילדים לבוגרת), והכלה של עקרונות משחק כדורגל מודרני מהרגע הראשון.
 

Benedictus3

New member
הכל תלוי ברצון של איש אחד

אין לנו בורד שאנחנו יכולים לכנס ולהדיח אותו...
כואב לומר את זה אבל אין שום סימן באופק שהוא עתיד לעזוב, ואם יעזוב הוא יוריש את המועדון לאחד שיהיה - כנראה - בצלמו כדמותו
 

zubumafu

New member
סעיפים 1,2,3 שכתבת הם אולי בגדר שאיפות רצויות

אבל לחלוטין לא מחויבות. תסתכל על הפועל ב"ש ועל ק"ש. אף אחת מהקבוצות האלה, שהן קבוצות צמרת לכל דבר בליגה שלנו לא מיישמת אפילו את אחד מהסעיפים האלה. אז אני לא אומר שהדרך לצמרת ולהצלחה היא קיצורי דרך, אבל בליגה שלנו מספיק גם הרבה פחות מזה. מספיק לעשות את הדברים הקטנים כמו שצריך. גם שם אנחנו נכשלים.

הרי איזי שרצקי ויענקל'ה שחר (למשל) הם די דומים. שניהם בעלים שתלטנים מאוד. אבל בעוד שיענקל'ה איבד את זה, כלומר את הכישרון שהיה לו בשנות ה-90 ואולי קצת בשנות ה-2000, לשרצקי עדיין יש טאצ' ועדיין יש לו הבנה מסויימת בכדורגל. עוד הבדל הוא שקריית שמונה מתנהלת בתוך הבועה שלה, כמעט ללא מגע זר וללא הדלפות ומעורבות של תקשורת ופרימדונות בחדר ההלבשה. כל שחקן שם שהופך ל-"כוכב" מוצא את עצמו בקבוצה אחרת די מהר. אז אני לא אומר שזאת הדרך האולטימטיבית, אבל זאת גם דרך. תסתכל איך מתמודדים אצלנו בהנהלה עם "כוכבים", והדוגמאות באמת לא חסרות.

תנסה להזכר באיזה נסיבות הודח עטר (הסתכסך עם קטן), באיזה נסיבות הודח סטנוייביץ' (כעס שהנחיתו לו פה שחקנים בלי ידיעתו), באיזה נסיבות הוחתם (!) מרקו בלבול (כדי להעביר את הזמן עד סוף העונה). תסתכל על ההצהרות הפומפוזיוניות לפני כל עונה, בלי שום כיסוי. כל הדברים האלה הם לא טעות - הם מדיניות. כשהמדיניות עקומה, הכל עקום.
 

Cade Foster

New member
אבל ממתי השאיפות שלנו זה להיות עירוני ק״ש??

כשיש רק קבוצה אחת בארץ שכן מיישמת את הסעיפים האלה היא אוטומטית במקום הראשון. אחריה צריכה לבוא איזושהי קבוצה, וקבוצות כמו ב״ש וק״ש שאין עליהן שום לחץ לזכות בתארים נראות מן הסתם טוב יותר מקבוצות שכן יש מהן ציפיות וקהל גדול.

הבעיה היא שיעקב שחר כבר לא בונה על תחרות אלא אך ורק על הכנסות. תן לו מעכשיו ועד 120 שנה אצטדיון מלא ומקום באירופה והוא חותם.
 

zubumafu

New member
להפועל ב"ש יש ציפיות וקהל גדול

ברור שק"ש לא צריכה להיות המודל לחיקוי עבורנו, אבל הנקודה היא שהציפיות שלנו להפוך ממועדון עם ניהול סוג ז' למועדון ברמת ניהולית אירופאית הן פשוט לא ריאליות - נכון להיום אין בהנהלת המועדון שום נכונות, לאף אחד, לעשות מהלך כזה. אני אישית אסתפק בלעבור להיות מועדון עם ניהול קצת קצת יותר סביר.
&nbsp
אני לא חושב שיענקל'ה שחר לא רוצה להיות בפלייאוף העליון (לפחות), אפשר גם לראות את זה לפי ההצהרות שלו. העניין הוא שהוא בטוח שצורת הניהול שלו, שהתאימה לתחילת שנות ה-90 - תתאים גם לשנת 2015. לכל אדם בר דעת זה ברור שהוא חי בסרט.
 

afon

New member
בהתבסס

על מה שאתה אומר, נראה שמהר מאוד התרגלנו להיות קבוצה משנית בליגה הישראלית, כבר שכחנו את העשור ששלטנו בליגה? יש לנו את כל התנאים (תשתיות, איצטדיון, כמות אוהדים, ניהול תקין) ליצור קבוצה בינונית בסטנדרטים אירופאים וקבוצת על בסטנדרטים ישראלים. יש רק קבוצה אחת שתהיה מסוגלת להתחרות בנו אם ניצור בסיס ניהולי נכון, וכרגע הם הדוגמא שממנה אנחנו צריכים ללמוד.
&nbsp
ניהול נכון, ניהול נכון, וניהול נכון. כל השאר חסר משמעות.
 

עמית123

New member
ע"פ הקופים הירוקים, שחר הבטיח שישוחררו לפחות 4 שחקנים בינואר

חלקם עקב עבירות משמעת\התנהגות\הדלפות וחלקם מפאת יכולת מקצועית. או שילוב.

מצד אחד אתה אומר יופי יש פה כמה חלאות בסגל הזה.
מצד שני זה ברור שההנהלה כל פעם מחפשת שעיר לעזעאל במקום לטפל בבעיה האמיתית. השחקנים לא סופרים אף אחד ומבחינתם הם כרגע מעל המועדון.

סיפר איזה כתב ספורט שבהפסד שלנו לק"ש בליגה, כל השבוע עבדנו על מצבים נייחים ובמיוחד לשים עין על עדן שמיר שאוהב להסתנן מאחור. במחצית הראשונה השחקנים איבדו אותו ואם אני זוכר נכון הוא כמעט כבש מקרן.
במחצית הגיע עוזר המאמן גבאי עם מחשב נייד ומראה לשחקנים את המחצית הראשונה, ושהם כשלו בדיוק בדבר שעבדו עליו כל השבוע ושזה לא יכול לקרות שוב. נחשו מה קורה במחצית השניה? שוב לא שומרים על שמיר בקרן, והפעם הוא כובש. אז מי אשם בזה?
 

Cade Foster

New member
זה לא משהו שלא ניסינו

לשחרר, לנדות. מאמנים ניסינו, לא הלך.
&nbsp
כנראה שהבעיה היא אחרת...
 
מספיק 1-0 קטנטן למכבי חיפה.....


 

עמית123

New member
לפחות נשבור שיא אדומים.. איזה חלאות

על קריאף ראו מההתחלה שהוא פשוט לא רוצה לשחק נגד ביתר
 

afon

New member
לא יאמן

וד״א, למישהו עוד לא ברור שסטויקוביץ הוא השוער הכי טוב שאדמת ארץ הקודש ראתה מאז אניימה?
 

Cade Foster

New member
הקבוצה הזו דוחה אותי

אם הייתי נולד היום סביר להניח שהייתי הופך להיות אחד מהשונאים שלה.
&nbsp
לא יכול להיות שזו מכבי חיפה.
 
תמשיכו לרמות את עצמכם, מזל שאני כאן להרוס לכם את החגיגה

"מכבי חיפה עונת 15/16 היא קבוצה מאומנת", "מרכז המגרש יציב", "ההגנה שלנו נראית טוב".
אני קורא את השורות האלו ומתפחלץ. אין גבול לשקרים ולרמאויות שאוהדים מוכרים לעצמם בשביל להוציא את המאמן הכושל והגרוע שלנו בצורה טובה, ולהעביר את האשמה אל ההנהלה.

אז היום שוב ראינו את אותו מפגן כדורגל חלש ומחריד בניצוחו של המאסטרו העלוב שלנו.
אפס יוזמה בהתקפה, הנעת כדור איומה ומקרית שכוללת מסירות בעיקר אחורה, קישור נרפה וחסר יוזמה, שום מצב שקרוב לכיבוש שער ב- 45 הדקות הראשונות של המשחק (ב- 45 השניות היינו כבר ב- 9 שחקנים ככה שקשה לדבר על שיטה), בלבול מוחלט וחוסר יכולת לכסות שחקנים בהגנה, קשרים אפאטיים וחסרי חשק, וגול של מכבי פ"ת שעמד באוויר מתחילת המשחק.

השדר אמר כבר אחרי 15 דקות שפ"ת שולטת לחלוטין במשחק, הפרשן וכולנו בבית שתקנו וענינו בעצב שזו האמת, ואפילו עם 6000 אוהדים ביציע הקבוצה הזו נראית פח ולא מסוגלת לחבר שני פסים קדימה,
אבל העיקר שאתה מרמא את עצמך וקורא לזה "קבוצה מאומנת".
מאומנת בלקחת צ'ק שמן ומנופח בתמורה לאפס עבודה במגרש.
והכל בניצוחו של המאמן הפחדן והגרוע ביותר שעמד כאן על הקווים.

המזל הגדול שלנו שמהצד השני עמד מאמן עוד יותר עלוב, חסר בינה ובעיקר פתטי, שלא ידע לנהל משחק מול תשעה שחקנים שלנו, והתגונן במרבית המחצית השנייה בשעה שהוא ביתרון של שני שחקני שדה!
אשכרה הוא עשה חילוף הגנתי בזמן שהוא ב-11 שחקנים ועדיין לא הבטיח את הניצחון. פשוט לא נתפס שיש כאן בארץ כאלו מאמנים עלובים ופחדנים.
מתברר שיש בליגה שלנו מאמנים עוד יותר גרועים ופחדנים מהרס"ר המשמעת הטיפש שלנו.

אבל זה בסדר, שחר אשם בהכל.
אם זה מנחם אתכם, אז שיהיה.
 

Benedictus3

New member
למה יש לי הרגשה

שהקשקושים של העיתונאים על שחרורים בינואר של שחקנים לא מחויבים, יסתיימו שוב בהשאלות של: גוזלן, עטא, חבשי, ריאן, יוסיפוביץ' והירש ואנחנו נשאר עם המוטאציות הרגילות שבכל משחק מביאות את רמת האפטיות לדרגות חדשות: משומר, דגני, קינן, טוואטחה, ידין, עזרא, שכטר ועם הצרות שגורמים יוסי בניון ואלירן עטר בחדר ההלבשה??
אני רוצה לראות את המאמן והמנהל המקצועי שלו על היציע (שחר) ועל המגרש (בניון) מסכימים לשחרר את השחקנים שהם הביאו או כפו על המועדון....
 

zubumafu

New member
רוני לוי מאמן כושל ורב"ש מאמן עלוב, חסר בינה ופתאטי

מעניין אותי, יש איזשהו מאמן ישראלי שאתה כן מחזיק ממנו מבין איזה חצי דבר בכדורגל? אולי גוטמן? גרנט? ברק בכר? או שכל המאמנים הישראלים הם חסרי מושג בכדורגל באותה מידה?
 
נגעת בנקודה מאד קשה וכואבת, שגם אני מתקשה לענות עליה

הרי אנחנו המוח היהודי, אומת הסטארט-אפ, אור לגויים-
אז למה בכדורגל צומח כאן פעם אחר פעם דור כל-כך עלוב של מאמנים, עם יבול שכלי כל-כך דל ונחות?
וזה עוד יותר זועק כשמבטים על השמות של מאמני הכדורסל שלנו, כולם נבונים, רהוטים ותותחים בקנה מידה אירופאי: גרשון, שרף, בלאט, אפילו בירנבוים, אדלשטיין, דרוקר, שיבק והרשימה עוד ארוכה.

ואם תגיד שזו לא אשמת המאמנים, אלא חומר השחקנים החלש - ממש לא יתרץ.
מאמן טוב מוציא מים מהסלע. כמו דיויד בלאט שלקח אליפות אירופה מכלום.

אז לי, אין תשובות.
אני באמת חושב שכמעט כל המאמנים הישראלים שיש כיום בנמצא, הם חסרי הבנת משחק, לא יודעים לבנות קבוצה נכון, ובטח שלא לנהל משחק. ראה דוגמת רב"ש, שהשכיל לסיים בתיקו משחק ביתי פשוט כשהוא מוביל בשער, ועוד נמצא ביתרון של שני שחקני שדה. לדעתי לא היה מקרה כזה מעולם בעידן הכדורגל המקצועני.

בקיצור- אולי יצחק שום, וקצת גוטמן. וזהו כיום.
 
למעלה