כמה שאלות על הארכת L1

MichalS2018

New member
כמה שאלות על הארכת L1

אנחנו כאן על Blanket L1. על הויזות שלנו יש שני תאריכים: Expiration Date הרגיל, וכן בחלק של ההערות מופיע PED עם תאריך אחר (שנתיים מוקדם יותר).
ה-PED הוא בעוד כמה חודשים, ולכן פרגומן אומרים שצריכים להאריך את הויזה.
רק מה? במקביל אמורים להגיש AOS תוך חודש-חודשיים. יחד עם ה-AOS מציעים להוציא לנו Employment Authorization Document (I-765) וגם AP.
שאלות:
1. אני מבינה למה ה-AP טוב, אבל לא כל כך הבנתי למה I-765 טוב, אז אשמח להסבר.
2. אנחנו מתכננים נסיעה בקיץ, שזה אחרי תאריך ה-PED. תיאורטית אנחנו לא צריכים AP כי אמורות להיות לנו ויזות בתוקף (כי הרי מאריכים לנו אותן). אבל אני חוששת ממצב שניפול על קצין הגירה שלא סגור כל כך על הנהלים ויראה בויזה תאריך ישן יותר (ה-PED) ולא יכניס אותנו בטענה שהויזה פגה תוקף. זה חשש סביר או מופרך ממש?
3. הסיבה למה לא להוציא AP היא שזה פשוט יקח הרבה מאוד זמן ועל סמך הערכות הזמנים שקיבלתי מפרגומן זה אומר שאם נחכה לו לא נוכל לנסוע בקיץ וניאלץ לדחות את הנסיעה. אחרת היינו מוציאים בכל מקרה בבחינת "לא יועיל לא יזיק", אבל ככה הזמנים קצת בעייתיים לנו.

אשמח לשמוע את עצתכם. תודה!
 

MichalS2018

New member
הבהרה קטנה

ממה שהבנתי הם מציעים EAD לבעל הויזה העיקרי (L1), ולא ל-L2 (כבר יש EAD).
לא הבנתי למה ה-L1 צריך EAD...
 

gal1245

New member
בסיטואציה דומה

אנחנו גם על ויזת L, ומשרד עוה"ד שמטפל המליצו לעשות בדיוק אותו הדבר-
במקביל להגשת הבקשה לגרין קארד להגיש כגיבוי גם EAD ו- AP. כדאי מאוד שגם בן הזוג על L2 יגיש את הבקשה, אפילו אם יש לו/לה EAD שנשען על ה-L2.
הסיבה היא כאמור חוסר ודאות לגבי הארכת ויזת L (לוחות זמנים ואם בכלל).
תלוי בתכניות שלכם ובתוקף הויזה, להבנתי ניתן להגיש בנפרד את הבקשה ל- AP גם בשלב מאוחר יותר, אם יש בעייה לא לצאת מארה"ב לכמה חודשים.
 

Boston Guy

New member
למה צריך EAD? כדי שלא תיתקעו אם לא יאריכו לכם את ה L1

את עובדת עם פרגומן - אחת הפירמות היותר רציניות בתחום ההגירה. אם הם מציעים לך משהו - יש להניח שהם חושבים על "מקרי קצה" ורוצים לייצר לך איזושהיא "פוליסת ביטוח" כנגדם.

PED בויזת L1 לרוב אומר שזה התאריך שבו פג "אישור ה BLANKET" שיש למעביד שלך. באווירת העויינות הקיימת היום מצד השילטון למהגרים בכלל ולאנשים (ומעבידים) שמשתמשים בכלי של "ויזות עבודה" בפרט - זה לא "ברור מאליו" שהמעביד שלכם יצליח לשמור על סטטוס "זכאי לבלנקט" שלו. הימים שבהם רשות ההגירה הייתה "חותמת גומי" בעניינים הללו פגו... היום רשות ההגירה עושה למעבידים AUDIT שלם שבו הם סופרים כמה אנשים קיבלו ויזות דרך הבלנקט הזה, איזה אחוז מכח העבודה הכולל של המעביד בארה"ב יושב על "ויזות עבודה" וכמה זמן כל אחד מהם יושב. יותר ויותר מעבידים שהתחכמו והשתמשו בויזות L1B כ"דלת אחורית" לארה"ב בכדי להימנע מהצורך לגייס ולהכשיר כח אדם מקומי - מוצאים עצמם היום במצב שסטטוס ה"בלנקט" שלהם בסכנה.

וזה יכול להשפיע בצורה דרמטית על חידוש נוסף של ה L1 הספציפי שלכם.
ברגע שיש לך AP ו EAD - יש לך לפחות את הביטחון שלא תמצאי עצמך חסרת יכולת לחזור לארה"ב מהנסיעה שלך...

רוצה לומר: להגיע למצב שיש לכל אחד מכם כרטיס EAD ומסמך AP שווה, לעניות דעתי, את התיסכול של "לדחות את הנסיעה לישראל".
ההמלצה שלי: עשי \ עשו כל מה שרק אפשר כדי שיגישו עבורכם את ה AOS על כל נספחיו כמה שיותר מהר. למה זה צריך לקחת "חודש חדשיים"?
שבי לכל הגורמים המעורבים בעניין על הראש כמה שצריך. מנסיוני במשך 22 שנה בעניין - לרוב העיכובים בהגשה באים בגלל "גרירת רגליים" של המערכת הבירוקרטית בתוך מחלקת כח אדם של המעסיק ולא בגלל משרד העו"ד.
 

Boston Guy

New member
ורק לחדד - גם ה "בן זוג" צריך EAD חדש שתלוי ב AOS, ולא ב L1.

ה EAD הנוכחי שיש לבן הזוג נגזר מסטטוס ה L2 של, שנגזר מהעובדה שלשני יש ויזת L1. כלומר - אם סטטוס ה L1 פג, כל השרשרת (ה L2 וה EAD של בן הזוג) פגה.
 

MichalS2018

New member
תודה רבה על התגובות, כמה שאלות המשך

אז ה-AP יאפשר לנו להיכנס לארה"ב גם ללא ויזה תקפה.
לגבי ה-EAD - האם זה אומר שגם בעל ה-L1 לא יהיה כבול יותר לחברה שהוציאה לו את ה-L1? הוא יכול מהרגע שיש לו EAD לעבוד בכל חברה אחרת?

בהנחה שה-L1/L2 יוארכו בזמן, לא תהיה בעיה להיכנס מחדש אחרי ה-PED, בהנחה שה-Expiration Date על הויזה עדיין תקף? לא צריך לחשוש מקצין הגירה מגדיל ראש?

אנחנו לא חייבים חייבים לנסוע, אבל היינו שמחים לנסוע.
מצד שני, אין לנו שום כוונה לעשות משהו שיסכן את הסטטוס שלנו כאן או הגרין קארד.
 

Boston Guy

New member
כרגיל במקרים כאלה - השאלות שלך מפעילות "פעמון אזעקה" אצלי

אתחיל מהנקדה הכי קריטית:
מי שמגיש את הבקשה לגרין קארד עבור "בעל ה L-1" זה המעביד.
המעביד הוא ה"ספונסור" של העובד.
אם העובד ינטוש את המעביד בשלב כל כך ראשוני של הבקשה - יש אחת משתי האפשרויות:
1. המעביד ימשוך את הבקשה, וכל אישור שקשור לבקשה הזו (אישור עבודה, AP, והאישור שלכם לשהות בתוך ארה"ב) יפוג - ואתם תהפכו לשב"חים בצורה מיידית.
2. הבקשה תגיע לעיבוד, הבודק יגלה שהעובד כבר לא עובד אצל אותו מעביד - והבקשה תיפסל על בסיס "תצהיר שקר" של המעביד והעובד. ואז - כל אישור שקשור לבקשה הזו (אישור עבודה, AP, והאישור שלכם לשהות בתוך ארה"ב) יפוג - ואתם תהפכו לשב"חים בצורה מיידית.

אז לא - זה שיש לעובד EAD בעקבות התחלת תהליך הגרין קארד ממש, אבל ממש לא אומר שאפשר "לברוח" מהמעביד. לעזוב את המעביד בשלב הזה של הבקשה יביא - ב 99.9% מהמקרים - לכך שתאבדו סטטוס הגירתי בארה"ב ותצטרכו לעזוב אותה מיידית.

עכשיו, כשזה הובהר - לשאלות האחרות שלך:
כן, אם את בתהליך לגרין קארד וקיבלת AP - את יכולה להשתמש בו כדי להכנס חזרה לארה"ב אחרי יציאה ממנה. יש לשים לב שלמסמך ה AP יכול להיות תוקף למספר מסויים של כניסות לארה"ב - ויש לו גם תאריך תפוגה.
כלומר - אם תקבלו AP שהוא "לשימוש חד פעמי" - הוא יבוטל אחרי שתשתמשו בו פעם אחת. רצוי להגיש את מסמך ההצדקות ל AP כתוב בצורה שתשכנע את רשות ההגירה לתת לכם AP ל MULTIPLE ENTRIES.
בנוסף - גם ל AP וגם ל EAD שמקבלים במסגרת תהליך "גרין קארד" יש תאריך פג תוקף מסויים (פעם זה היה תוקף לשנה אחת, אבל אולי זה השתנה בזמן האחרון). יש לשים לב לתאריך, ואם תהליך הגרין קארד מתארך - צריך להקפיד להגיש בקשה להארכת תוקף של שני מסמכים אלו לפחות 3 חדשים לפני שהם פגים.

לגבי השאלה השלישית ששאלת - כן, אם ויזת ה L1 שלכם תוארך - לא אמורה להיות שום בעייה לחזור איתה לארה"ב.
 

MichalS2018

New member
אין שום סיבה לפעמוני אזעקה. אתה לגמרי חושד בכשרים

אולי יותר מדי שנים בפורום עם שאלות של כל מיני תחמנים כאן הפכו אותך קצת לפרנואיד


אנחנו כאן באופן חוקי ולא מתכננים לעשות שום דבר לא חוקי או אפילו קצת מחשיד או קצת מוטל בספק.
שנינו מרוצים אצל המעסיקים שלנו ולא מתכננים "לברוח" לאף מעסיק אחר.
שאלתי כי אם אין אפשרות גם עם L1+EAD לעבור למעסיק אחר כפי שציינת (וכפי שההיגיון אומר), אז ממש לא ברור לי למה צריך את ה-EAD. הרי עצם ה-L1 (והארכתו) מהווים אישור לעבוד בארה"ב (עבור המעביד הספציפי כמובן).
ניסיתי להבין מה זה אומר שיש EAD כי אני יודעת במעורפל שאחרי AOS יש איזו אפשרות לעבור למעסיק אחר אחרי חצי שנה או משהו כזה. אז חשבתי שאולי זה קשור איכשהו.

זו הייתה התהיה. אין שום סיבה להזדעק בכל פעם. השאלה שלי היא יותר בתחום התיאורטי. מה התועלת ב- L1+EAD. זו הייתה אחת מהשאלות שלי כבר בפוסט הראשון.
לסיכום: בעצם גם ה-AP וגם ה-EAD עבור בעל ה-L1 הם למקרה שמאיזושהי סיבה לא יהיה L1 תקף? (נניח כי הוא פג תוקף וההארכה לא הושלמה במועד)?

שוב תודה על התגובות.
 

Boston Guy

New member
כן, גם ה-AP וגם ה-EAD עבור בעל ה-L1 הם למקרה שמאיזושהי סיבה

לא יהיה L1 תקף. או לא יהיה L1 בכלל...
את יוצאת מנקודת הנחה שבטוח שהויזה תוארך והכי גרוע שיכול להיות זה עיכוב.
העניין הוא שיש מצב שנסיון ההארכה יכשל (כמו שקורה בזמן האחרון ליותר מדי אנשים...) - וה EAD "משריין" אתכם מפני הסיכון הזה.
 
מה הסיבה שעורכי הדין הוציאו EAD לילדים בני פחות מ- 8 על L2?

AP אני מבין, אבל לא ממש התכוונו להעביד אותם.
יש סיבה אמיתית לזה, או שרק רצו לעבות את התיק ולגבות שכר טרחה מתאים?
 

vinney

Well-known member
זה אותו כרטיס, אני לא חושב שזה עולה שונה

הAP זה בעצם כיתוב על הכרטיס EAD.
 
אפשר לעבור מעסיק עם L1 ו- EAD ולפני קבלת GC

אבל רק בשלב מתקדם ביותר.
לדעתי חיסכון של כמה חודשים לא שווה את הסיכון, אלא אם הבוס/עבודה ממש בלתי נסבלים
 

gal1245

New member
מעבר מעסיק עם ויזת L1

גם אני ביררתי על אפשרות להחליף מעסיק עם ויזת L1 אבל בכלל מזוית אחרת, של תכנית גיבוי במקרה שהעבודה של בעל ויזת ה-L1 תסתיים מסיבה כלשהי. אפילו אם מדובר בחברה גדולה תמיד יכולים לקרות דברים כמו רה-ארגון או רכישה זרה. זה מלחיץ למדי שכל החיים החדשים שאנחנו בונים כאן תלויים ביציבות מקום העבודה של אחד מבני הזוג. [המסקנה: זה כנראה אפשרי בשלב מאוחר יותר אבל לא פשוט בכלל]
לגבי EAD לילדים, במקרה שלנו זה היה דווקא מאוד רלוונטי, כי מדובר בבני נוער שלא יכולים לעבוד כרגע בכלל עם ויזת L.
 
למעלה