להפיץ אור ואהבה

roniia

New member
להפיץ אור ואהבה

שמואל כתב פה בפורום שאהבה ואור יכולים לבוא רק מתוכנו. בהקשר הזה אני רוצה לשאול אותכם: מאיפה יבוא האור, כשיש כל-כך הרבה בורות, כאב, סבל בתוכנו ? אומרים שאמורים להתמקד באור שבתוכנו... קל לומר, קשה ליישם. החושך, הקושי, הפחדים חזקים מאד. איך להגיע לשמחת חיים, חדוות חיים, אהבה ?
 

רפפם

New member
הנתינה לאחרים מרפאת את הנותן

זה על רגל אחת, אבל בכל המסורות הרוחניות מדובר על זה לעומק, האהבה והאור באים מן האחד/אלהים/המקור, ואנחנו לא נפרדים ממנו, זה הרי יסוד היסודות: לזכור ש"אתה הוא זה" שאתה לא נפרד מאלהים, ואיך אנחנו מגיעים לזה? דבר אחד זה לדעת את זה, אז אני יודע שהכל אחד, שאני, הנשמה, זהה לברהמן(אלהים), כמו "הכל צפונה" אבל זה עדיין לא עוזר לי כל עוד אני לא חי לפי זה שזה אומר נתינה לאחרים, וכמובן התבוננות פנימית. אז כשאני נמצא בבורות, אני לא יכול אולי להקרין אור ואהבה באותה עוצמה כמו שאני במצב בלי כאב, אבל זו הדרך להתרפא-לפי הבודהיזם זה במובהק, ולפי עוד מסורות רוחניות מדובר על זה בצורה פחות מובהקת. למשל מדובר על כך שאם את עושה את עצמך כצינור לשפע ונותן לאחרים אז תקבל עוד שפע. עכשיו אנחנו במשבר רציני בכלכלת העולם ודווקא כנראה שבקרוב יהיו לנו המון הזדמנויות לעזור לאחרים, אני לא מדבר על עזרה כספית דווקא, שזה כמובן בכלל לא רלוונטי במקרה שלי... אלא עזרה נפשית. בבודהיזם יש מדיטציות שמתמקדות בהקרנת הטוב לאחרים, בלקיחת הסבל של אחרים עלי ושליחת טוב לאחרים, ואחרי כל תרגול הם מקדישים את פירות התרגול לרווחת כל היצורים המרגישים ביקום כדי שיצאו מהסבל, גם ביוגה נדמה לי שזה כך. כך שהאור תמיד קיים, גם אם אנחנו כרגע לא מרגישים אותו, כמו שאני עכשיו לא מרגיש אותו, אני יודע שזה קיים ושזה מה שאני
 

neophile

New member
האור בא מבפנים

"מאיפה יבוא האור, כשיש כל-כך הרבה בורות, כאב, סבל בתוכנו ?" האור בא ממך .. הוא אור המודעות שלך מודעות לבורות כאב וסבל לא מבטלת אותם או משנה אותם ... מה שצריך להשתנות זאת המודעות , היא צריכה לגדול . המודעות לבורות , לכאב , לסבל , לשמחה , לעצב , לכעס ... לכל רגש עוזרת לחיזוק המודעותהעצמית ולפיתוח של יכולות מתקדמות יותר (אהבה רוחנית למשל) את חייבת לנטוש כל תקווה שהמודעות מבטלת את הסבל ...
 

roniia

New member
כתבתכם יפה, תודה

קשה לי עדיין להרגיש כאב, אכזבה... היום נזכרתי במה שאברהם תמיד אומר בהרצאות שלו: שכדי להרגיש רגשות חיוביים עלינו לאפשר לנו להרגיש גם רגשות הלא נעימים לנו, רגשות כואבים. אם כך, האור, אהבה, שמחה יכולים להופיע רק אם נאפשר לעצמנו להרגיש את כל מה שלא נעים, את כל מה שכואב. כאילו, או בעצם ממש לא כאילו: כשנפתח את הלב ונאפשר לעצמנו להרגיש במלואו את הכאב, את הכעס, את כל מה שאני ממש לא רוצה להרגיש לפעמים, רק אז יתפנה מקום לרגשות נעימים יותר. אהבתי את השמפט "לנטוש תקווה שהמודעות מבטלת את הסבל" יום נפלא !
 

neophile

New member
להגיד שלום לרגשות השליליים

בגדול המטרה היא להגיד שלום לרגשות שליליים אבל יש דרך ארוכה לשם .... והיא כוללת מספר שלבים . קודם כל חשוב מאוד שתהיי כנה עם עצמך , שלא תסתירי מעצמך את עובדת היותך כועסת או כואבת . השלב הראשוני הוא קודם כל - התבוננות התבוננות בכך שאת מרגישה ומה את מרגישה התבוננות בכך שאת חושבת התבוננות בתחושות שלך. בנוסף ברגע שאת מרגישה רגשות שליליים ... תעצרי ! תרגעי .. קחי נשימה עמוקה אין בהם שום תועלת הם ביזבוז של אנרגיה . כן להתבונן בהם
 

roniia

New member
לעשות אתם שלום ולא לומר להם שלום ../images/Emo8.gif

אני מאמינה, בעצם יודעת שדרכי לפחות היא דרך הרגשות הקשים- לראות אותם, ולהרגיש אותם. בלי רצון שילכו אבל עדיין עם כל ההבנות, עדיין קשה לי לחוות אותם
 

neophile

New member
אין טעם ברגשות שליליים

אם את מרגישה אותם זה בסדר .. אין צורך להלקות את עצמך .. תרשמי לעצמך "אני חווה כעס " אם תהיי מודעת לרגש ברגע שהוא צץ , המודעות במידה רבה מבטלת את ההשפעה שלו , הבעיה היא שאנחנו ישנים .. ו מזדהים ... אם מישהו עושה משהו שמכעיס אותנו פתאום אנחנו כועסים , כולנו כעס בהתחלה אנחנו עדיין מזדהים אבל כל הצלחה קטנה בהפסקת ביטוי רגשות שליליים , מודעות להזדהות(והפסקתה בעקבות כך) , מודעות לדמיון(והפסקתו בעקבות כך), כל הצלחה קטנה מצטברת . החסד האמיתי הוא להמנע מביטוי רגש שלילי ולסבול מתוך בחירה .(להתחשב בחולשותיהם של אחרים) בשביל לעשות את הבחירה הזאת על ההוויה שלנו לצמוח קודם כל והצמיחה תלוייה במאמצינו . הרי לא ייתכן שאני יעשה בחירה שכזאת לפני שהוויתי צמחה למצב בו אני יכול לעשות בחירה כזאת אי אפשר לצפות מאיש רגיל עד כמה שהוא רוצה להיות "יהודי , נוצרי או מוסלמי" "טוב" לעשות זאת ...רק אדם שמפתח את הוויתו יכול לעשות זאת . ללא הוויה מתפתחת אין אפשרות לעשות ..
 

roniia

New member
הקושי והדרך - להישאר עם הרגש לאורך זמן

עם "סתם" רגשות שליליים זה הולך יופי אבל כשהרגשות מתעוררים סביב פצעים-מטענים עמוקים זה יותר קשה אז אני מרגישה כעס-כאב למשל,ואת הביטוי שלו בגוף: התכווצות, כאב, אי נוחות והקושי שלי הוא להישאר עם התחושות האלו, לתת להם להיות לאורך זמן ויש את המקרים בהם אני מדחיקה לגמרי ולא מוכנה אפילו לזהות ומוצאת את עצמי בורחת...
 

neophile

New member
מאמץ מודע זה המפתח

כל מה שעלייך לעשות זה להתבונן אם יש בך כאב ריגשי תרשמי את זה לעצמך אם יש לך בגוף אי נוחות , התכווצות וכו' .. תרשמי את זה לעצמך אם יש לך קושי להשאר עם התחושות האלה- תרשמי לעצמך - "יש לי קושי להשאר עם התחושות האלה" לברוח - משמעו לישון אבל אם יש לך כוונה ברורה להתעורר אז את עדיין עלולה להרדם אבל אז פתאום תתעוררי ותשימי לב לכך לישנת ...ואת רושמת את זה . יכול להיות שאני אומר את הדברים האלה לשווא מפני שעלייך לתת בי אמון הרישום הזה לא יביא לתוצאות נראות לעין תכףך ומייד . מה גם שזה לא מספיק רק לרשום באופן כללי - עלייך להיות מודעת מאיזה מרכז באה הפעילות - שיכלי , ריגשי , מוטורי או אינסטנקטיבי .(יש עוד מרכזים אבל אלו רלוונטים לעבודה הראשונית) באופן כללי המרכזים של אנשים לא פועלים באופן נכון אבל את חייבת להבין זאת בעצמך מתוך התבוננות שאת מבצעת מתוך מאמצייך שלך .
 

roniia

New member
משימה ../images/Emo202.gif

כככן...לשים לב שיש לי קושי להשאר עם התחושות תודה !
 

neophile

New member
להיות מודעת לתחושות

זה העיקר . אפשר להשאר עם התחושות ואז בלי לשים לב .. להזדהות איתן וזה לא רצוי . חשוב לשמור על המודעות לתחושות וזה לא מספיק רק להשאר עם התחושות . עלייך להבין שזה ניסוי או נסיון אשר ילמד אותך דבר מה ולא בהכרח יוביל לתוצאות .
 

Swicca

New member
אני אתחיל..

בדוגמא אישית מהחיים שלי. אמא תמיד תלויה בי בכל הקשור למחשב וטכנולוגיה. זה אומנם נושא לא רציני או קשור כל כך הוא עצמו אך הנקודה היא זו שאני רוצה שתשימו לב אליה. היא תמיד מתעצבנת שאני לא מוכן לשלוח במקומה את המייל או התמונות או מה שזה לא יהיה, לבדוק את האתר או לכתוב את המצגת בוורד. אתם בטח שואלים את עצמכם "איזה מניאק, למה הוא לא עוזר לה? היא בסוף נתקעת בלי שום התקדמות למרות שזה משהו שלוקח כולה כמה דקות"... אך השאלה החשובה יותר היא "מה היא תעשה בעצמה אם אני לא אהיה בבית כמה ימים או יותר? לא תגיש את העבודה שלה ולא תתעדכן באנטרנט? רק כי אני לא שם אז זה סיבה שיפטרו אותה?". זו הסיבה שאני מראה לה איך עושים את הפעולה במקום לעשות במקומה, ומכריח אותה לשבת ולנסות לחזור עליה בעצמה בהקשר למה שהיא צריכה. אם יש שאלות וכו אני שם בשביל להדגים שוב עד שהיא תצליח. זה פשוט עושה אותה עצמאית ושמחה יותר ובשליטה יותר על החיים שלה. אם לא הבנתם למה התכוונתי, אז אני אסביר. בנאדם שתלוי באחרים בשביל להיות מאוזן, שמח ובעל שליטה בחיים שלו.. הוא בנאדם מאוד עצבני, עצוב, חלש, ולא שמח. זה תקף גם על להיות תלוי בחברת אחרים בשביל להיות שמח, או מצליחן. בלי קשר לחוסר ידיעה והתמודדות עם החיים שלך, גם לא להיות מאושר בחברת עצמך בלבד זה דבר רע בסופו של היום וגורע ממך גדילה והתפתחות. קודם צריך להגיע לשמחה אישית עם עצמך. בין אם זה קבלה, יכולת התמודדות עם החיים האישיים, עצמאות וכל השאר. רק אחרי כל זה אפשר לדעתי להגיע לכל אילו עם אנשים אחרים וליצור מציאות שמחה יותר ומלאה יותר בחיבה ואהבה. זו הדרך לדעתי "להדליק את האור הפנימי" ולהתמקד בו.
 

ש מ ש א

New member
ועוד יותר מזה -

במחשבה שנייה - להקדיש שוב ושוב את הזמן (והסבלנות הנדרשת) כדי להסביר וללמד, זו בעצם נתינה הרבה יותר גדולה מאשר פשוט לעשות מהר מה שאתה ממילא כבר יודע לעשות ולהיפטר מזה. יוצא שאתה גם נותן יותר, וגם היא מקבלת יותר. שני הצדדים נשכרים. נפלא.
 

roniia

New member
לתת כלים במקום לעשות במקום זולת

אני מנסה להראות ולהסביר במקום לעשות עם הבנות שלי. לתת להן כלים להתמודד עם דברים בעצמן. לאפשר להן לנסות. זה לוקח יותר זמן ולא יוצא בדיוק אבל יותר חשובה ההתנסות והסיפוק שלהן והעצמאות מהתוצאה עצמה.
 
למעלה