להתחבר לטוב לעלות למעלה..

saribon

New member
להתחבר לטוב לעלות למעלה..

כולנו עוברים תקופות קשות. משברים, ההתמודדות עם המחלה או מה שבא אחריה, הגעגועים, הפחדים, התקופות הללו כל כך טעונות..אז איך מתגברים? איך מתחזקים? איך יוצאים מזה אפילו לזמן קצר?
דרך אחת היא למצוא את מה שמשח אותנו, להתחבר לטוב. לשחזר זכרונות טובים. לא סתם להגיד - פעם היה כך וכך. אלא לקחת את המזן בשקט - להזכר ברגעים שהיו עבורנו חוויות חיוביות, חוויות של התעלות ושל שמחה גדולה - לכל אחד זה יכול להיות דבר אחר - יש אנשים שעבורם זה רגע בו נולדו להם ילדים, יש אחרים שזה הרגע בו קיבלו את התואר הנחשק, אחרים יציינו סתם יום של טיול בחיק הטבע, או רגע מפעים אחד של התגלות רוחנית - זה לא משנה מה זה - כל עוד זה היה חיובי עבורנו. להתרכז ברגעים הללו, לשחזר אותם ממש, לספר עליהם, או לכתוב עליהם או פשוט לשחזר אותם עבור עצמנו - לחיות אותם שוב. ואפשר לשים לב תוך כדי - לטון הדיבור שלנו, לקצב הנשימה, לחיוך, לתחושות בגוף. מן הסתם הכל יהיה טוב יותר באותם רגעים והשמחה הזו, החיות הזו בתוכנו היא משהו שאפשר להתחבר אליו. לקבל ממנו כוחות.
גם האדם החולה יכול להיות נשכר משחזור רגעים כאלה -בדיוק כמונו ואף יותר. שבו עם יקירכם החולה ובקשו ממנו לספר לכם על רגעים מיוחדים בחייו, על תקופות משמחות, על אירועים מרגשים. שמעו את הקול שלו, את טון הדיבור, את התחושה הכללית שלו -זו "טכניקה" פשוטה - שנמצאת בידי כל אחד מאיתנו -ויכולה לעזור ,לשמח, לחזק.

אני רוצה להביא לכם את מילותיו של הרב קוק : "בן אדם, עלה למעלה עלה, עלה למעלה, עלה בן אדם, כי כח רב לך, יש לך כנפי רוח,כנפי נשרים אדירים, אל תכחש בם, פן יכחשו בך, דרוש אותם, דרוש בן אדם - ויימצאו לך":

לכל אחד מאיתנו יש כוחות רבים, אנחנו יכולים וצריכים לדרוש אותם - כדי למצוא אותם. כדי לעלות למעלה.

ימים טובים!
 
מרחיבה את הרעיון היפה שלך

יצירת משמעות בתקופות החולי היא חשובה מאד. אם בני המשפחה יכולים לתת הד ועד להישגים, לתקוות, לכעסים, להצלחות, לכל דבר שהחולה מביא מחייו יש לך משמעות חשובה (בתקופה קשה זו). עצם סקירת החיים וההתבוננות על מה עשיתי מרחיבה את המבט, מעבר לחולי ולפחד, אל אופקים אחרים.
אפשר להיעזר בתמונות משפחתיות, באלבומים ולתת לאדם במה בכל דבר שהוא בוחר להביא.
מילות המפתח הן הקשבה ונוכחות אוהבת של המשפחה.
 
למעלה