למרות התנגדותי, שיהיה בהצלחה.

arielam

New member
ושאלה ליוסי, או למי שיודע .

האם אפשר לחבר את הפלאש שיש לי SB28 לD100? בכל ספר הוראות לD100 מצויינים הרבה דגמים של פלאשים, חלקם לא יעבדו עם TTL אבל לא רשום דבר לגבי הפלאש הספציפי הזה (יש לי אותו מה-F100)? האם לא יכול לעשות נזק למצלמה? תודה מראש אריאלה.
 

amir459

New member
אפשר.

אבל הוא לא תומך מדידת D-TTL שמותאמת לצילום דיגיטלי כמו ב-SB 80 או במבזק החדש שעתיד להגיע עוד מעט.
 
אם לא מצוין בפירוש בספר המצלמה

הוא יעבוד איתה רק במצב הידני - הפלאש יכול להיות על אוטומטי,או לכוון לפי הצמצם בו משתמשים, והמצלמה - התוכנית הידנית המלאה. עורכים נסיונות ומשנים לפי הצורך. כך זה ב כ ל המצלמות הדיגיטליות,כולל רפלקסיות,דמויות רפלקס וכוונת. ואפילו עם פלאשים שאינם מתוצרת יצרן המצלמה. לרוב הפלאשים והמצלמות 'נעל' סטנדרטית - פרט למינולטה. כל עוד מתח היציאה של הפלאש הוא תקין - בפלאשים של ניקון הוא נע שבסביבות ה6v -אפשר לבדוק בעזרת וולט מטר והמצלמות עצמן יש בהן הגנה בפני מתח יתר. בהזדמנות אצרף קישור מתאים.
 
'רק' = במיטבו

יתכן שיש TTL - ואז תקף מה שציינתי - הפלאש במצב 'הרגיל' או TTL . הייתי בודקת גם בפורום Dpreview למשתמשי ניקון רפלקסיות : כך מצאתי את התשובות למינולטה-אולימפוס וקנון בזמנו - מקור אדיר של מידע חיוני
 

arielam

New member
תודה, מה שאני לא מבינה מדוע בספר

של המצלמה רשום שאפשר להשתמש בSB27 ובSB 29 ועוד ומצויין שהם לא יעבדו עם TTL אבל יש התעלמות מוחלטת מSB28, לדעתי הם רשמו שם רשימה של כשבעה סוגי פלאשים, אני מוכנה לבדוק זאת בספר או אפילו אצלם את הדף מהספר ואציג לכם. משהו מוזר לי בכ"ז.
 
לא מוזר -אופייני לניקון - שאחרי

שיוצא דגם - ומעבירים אותו בדיקות כדי לראות עם מה יעבוד - בדרך כלל מוצאים כמה שלא. ושתי שאלות:האם הפלאש 28 יצא לפני או אחרי הפלאש 27 ? והשניה:האם בספר המצלמה - יש רשימה של פלאשים ש ל א יעבדו עם המצלמה?
 

arielam

New member
יוסי, לחבר בשקט כלומר לא יזיק, אך

האם מנסיונך יעבוד עם TTL? או רק ידנית?
 
למעלה