לפרסקופיה - למי שכבר עשתה

כן אני...

היה המון אנדו' להוציא אבל יחד איתן גירדו את רקמת השחלה. לפני הניתוח היו לי בסביבות ה10 ביציות ואחריו 4-5 וגם הן גרועות איכותית. בעצם אצלי זאת (לדעתי) טעות של הרופא כי הוא יכל לשאוב לי את האנדומטריומה שגדלה לה על השחלה והגיעה למימדי ענק.. אין לי מושג למה הוא חיכה למצב שרק ניתוח יפתור את הבעיה. והאמת שגם הכאבים במחזור נשארו אותם כאבים אחרי הניתוח. בקיצור תבדקי טוב את כל האופציות (אם יש) לפני שאת רצה לניתוח ואפילו תתיעצי עם עוד רופא. ~לפרוסקופיה אינו ניתוח פשוט~ אמרה פעם sab sab וצדקה!
 

gui1

New member
גם אני נותחתי

קשה להיות חכם בדיעבד כי אני לא יודעת מה קורה בבטן עכשיו אבל לפחות אני יודעת מה יש לי בודאות ואינני מפנטזת סתם על כאבי בטן במחזור ועוד כל מיני תופעות שהאנדו אחראי עליהן.
 
לפרסקופיה - "ניתוח קל" ?! ../images/Emo35.gif

קראתי הודעות שהיו פה בעבר וגם נתקלתי במשפט של sab sab ולכן אני מתקשה להאמין שמדובר בניתוח פשוט . למה הרופאים מציגים אותו כניתוח קל ?
הילה .
 
הרופאים מציגים זאת כך כי לא פותחים

בטן. אבל - אני יכולה להגיד לך שעברתי גם וגם ומלפרסקופיה לא היה לי פחות קשה להתאושש. מניסיון שלי זה מאד תלוי מה עושים בפנים - לפרסק' אבחנתית אינה כמו ניתוחית, ככל שעובדים יותר בפנים הגוף יותר נחלש וכמובן שגם למשך ההרדמה יש קשר לתהליך ההחלמה. הרדמה ממושכת מחלישה את הגוף יותר ומאריכה את תהליך ההחלמה. למה נועדה הלפרסקופיה?? שיהיה בהצלחה וכמה שפחות קשה.
 
במקרה שלי, כשעשיתי את הלפרוסקופיה

עדיין הייתי "תמימה" מידי, לא ידעתי דבר על טיפולים (רק התחלתי להכיר את פורום פוריות) לא ידעתי מה זה אנדו (עד שלמדתי לומר את המילה) ונאמר לי שאני צריכה לעבור ניתוח ופשוט הלכתי לזה... כיום אני לא מצטערת משתי סיבות, אחת מהן היא העיקרית, שבזכות הניתוח גילו שיש לי אנדו..וכיום יודעים יותר איך לגשת לזה. סיבה שניה (לא בטוחה) שאולי, אולי בזכות ה"ניקוי" שנעשה לי (או אולי הטיפולים, לא יודעת) כמעט איני סובלת מכאבי מחזור (טפו, טפו, טפו). בכל מקרה, כמובן, שאיני ממליצה לכל אחת "סתם" לעבור זאת וכיום הרופאה אינה ממליצה לעשות עוד ניתוח (ואני שמחה על כך
)
 
תודה ו..../images/Emo40.gif

תודה על התשובה . האם התרשמת שממהרים מידי לשלוח ללפרסקופיה ?
, הילה .
 
תלוי למי את מגיעה - כירורגים ימהרו

להמליץ בד"כ. אצלי לפני הרבה שנים היתה בעיה הפוכה-לאור היסורים שחויתי בכל מחזור ביקשתי לעבור לפרסקןפיה בגיל 15, הגיניקולוגית הקופתית דאז סירבה בטענה שהבדיקה יכולה לגרום לעקרות.. בקיצור- רצתה לחסוך כסף לקופה, ואז, לפני הרבה שנים מי ידע בכלל מה זה אנדו' (לא שהיום יודעים) לא ביצעתי לפרסקופיה וכמה שנים מאוחר יותר עברתי את פתיחת הבטן הראשונה. אם הייתי מאובחנת אז, כמה סבל ויסורים היו נחסכים לי אבל איני חיה בעבר אם ואם ואם ואם אין סוף לאם. בכל מקרה אחותי התלוננה לפני כמה שנים שיש לה כאבי בטן והיא קבעה תור במקרה לרופאת נשים הזאת, הלכתי איתה.(אני כמובן נטשתי את הקופה הזאת) היא אמרה שאין טעם לבצע אולטרא - והיא קיבלה ממני כזאת הרצאה - מה זה אנדומטריוזיס, סימפטומים, דרכי טיפול, - הזכרתי לה מי אני בדיוק ומה עברתי מאז ושכדאי מאד שתתייחס לאחותי ברצינות הראויה ובכלל לבנות שמגיעות עם סימפטומים שתיארתי, והיא כמובן ביצעה אולטרא ושלחה לבדיקות דם מתאימות אחרי שהסברתי למה מה זה ca-125, ואותי היא לא תשכח לעולם. ומאז היא גם יודעת מה זה אנדומטריוזיס.אני מקווה.
 
רוצה לבוא איתי לרופא שלי ש

אמר לי "אין בעיה בכלל עם ציסטה שהתפוצצה והדבקויות - יש לך צד ימין ומשם תביאי ילדים בנתיים לכאבים קחי כדורים" אני לא אוהבת שאומרים יש לך שניים - כי אז איכשהו נשאר אחד.... שחלה וחצוצרה בצד ימין לי כבר אין פרופ' נכבד כמובן שנטשתי אותו ZK
 
למעלה