מאובחנת אנדו טרייה צריכה הכוונה

Goldi86

New member
מאובחנת אנדו טרייה צריכה הכוונה


היי בנות, צריכה את עזרתכן בבחירת הצעדים הבאים שלי.
אספר את ה"סיפור" שלי:

אני בת 30 , בעלי ואני מנסים להרות כשנה ושבעה חודשים, מתוכם יותר משנה במעקבי ביוץ, עשינו 5 או 6 הזרעות.. מאובחנים "בלתי ומסברים" למעט ביוץ מוקדם (יום 9-11) ובסבבים של ההזרעות לקחתי אסטרופם או פרוגינובה לדחיית הביוץ.
בחודש האחרון הסכמתי לקחת הורמונים, גונל אף ואוביטרל כתמיכה אחרי הזרעה ולא היתה קליטה.

כבר תקופה שאני חושדת שיש לי אנדו, כאבי אגן, גב תחתון ורגלים סביב הוסת, לעיתים כאבים בזמן הטלת שתן וכו וכו :) (לא צריכה לספר לכן).
קבעתי תור לדר יובל קאופמן בחיפה - (אגב לגביו יש לי בעיקר דברים טובים לומר, איש נעים, ברור ומכבד). קאופמן אבחן שיש לי אנדו אבל אמר שאי אפשר לדעת ב 100% עד שלא עושים בדיקה/ניתוח. הוא לא המליץ לי לעשות ניתוח אלה לנסות עוד שני סבבים עם איקקלומין ואסטרופם ואם זה לא ילך אז לשקול IVF.
החודש הזה אני חווה כאבים שלא חוויתי קודם (המחזור היה בלתי נסבל, כאבים סביב הביוץ, כאב בישיבה, עייפות), מה שגורם לי להבין שהגונל הביא להחרפה של האנדו.

אני פונה אליכן עם כמה שאלות:
1. איזה בדיקות צריך או אפשר לעשות כדי להבין "מה קורה אצלי בגוף" ואיזה איברים מעורבים ומה חומרת המצב?

2. הנטייה שלי היא לעשות ניתוח כדי "לסדר" את מה שלא בסדר.. מה אתן חושבות על זה? מצד אחד אני רוצה להרות ומצד שני לא רוצה להזיק לגוף עם עוד הורמונים.

3. המלצות על רופא פוריות טוב שעובד עם כללית?

תודה לעונות ואחרי החגים נעים לכולן :)
 

לוליקי3

New member
מסכימה איתך לגבי ניתוח

בניתוח אפשר לראות מה באמת קורה שם.
דרך אגב עשית צילום רחם?
 

נועהב1

New member
היי

ראשית מקווה שהתאוששת מהמחזור הכואב.
עצתי שלי היא לדלג על עוד שני סבבי הזרעות ולתת כמה נסיונות IVF. היה ואחרי 3-4 סבבים לא תצליחי אז תכנסי לניתוח.
אבל יכול להיות שהריון יביא להקלה מבורכת בכאבים והרגעת המערכת (וכמובן תינוקות נפלאים..).
קחי בחשבון שיכול להיות שגם אם תעשי עכשיו ניתוח זה לא ימנע עוד ניתוח בעתיד ולכן כל עוד אין בעייה מכנית שמפריעה להכנס להריון לא הייתי ממהרת לשולחן הניתוחים.
בהצלחה!
 

אנדו 35

New member
שיפור וכניסה להיריון לאחר ניתוח

הי גולדי, קודם כל מבינה לליבך. עברתי לפרוסקופיה לפני כחודשיים, בעקבות היריון מחוץ לרחם שהתיישב על המעיים (לאחר כשנה של נסיונות , למרות שיש לנו כבר ילד אחד מהריון ספונטני). הבנתי שלרוב לא רואים את האנדו בבדיקות (אני עשיתי סיטי) מכיוון שהנגעים שטוחים. מסתבר שהאנדו שלי עשה שמות במעיים . סבלתי ממחזורים כבדים, בעיות מעיים , ירידה במשקל, כאבי פנים והרגשה של שפעת בכל מחזור/ביוץ. שליש מהחודש הייתי חולה בתכל'ס. הניתוח העלים את התופעות האלה נכון להיום ואפילו רק חודשיים אחרי אני שוב בהריון- בפעם הראשונה שניסינו! כמובן שהרופא אמר שייתכן ואצטרך ניתוח נוסף בעתיד וההחלמה לא הייתה קלה בכלל, אך איכות החיים שלי השתפרה פלאים. מקווה שהאינפורמציה הזו תעזור לך.
 
למעלה