מה יותר גרוע? סיגריות או סיגרים?

rafui18

New member
סיגרות זה הרבה יותר גרוע

ראשית, סיגר לא לוקחים לראות- שואפים מן הפה והחוצה שנית, סיגרים בייצור ידני עשויים מ 100% טבק ללא תוספים, הטבק עובר תהליכים רבים וממושכים עד שהוא מגיע לידיינו אחד מהם הנו תהליך ההתססה שלוקח מספר חודשים ובו נפטרים מן האמוניה שבעלי הטבק ולכן לסיגרים יש טעם (בשונה מסיגריה) לאחר ההתססה הטבק נשאר כמעט נקי את עלי הטבק לא קוצצים ולכן החומרים המזיקים פחות משפיעים. קשה לי לומר שזהו תחביב בריא אבל בעצם כל הדברים הטובים לא תמיד בריאים לבסוף אני יכול לומר מנסיוני ומנסיון אחרים שסיגר איננו ממכר כמו סיגריה גם למי שמעשן סיגרים יום יום. סיגריה אנו מעשנים תוך כדי פעילות וגם בגלל צורך של הגוף בשביל סיגר יש לפנות זמן, לשבת בנינוחות בחברה טובה זה פשוט ההפך.
 

max63

New member
מה עדיף, סרטן בחיך או סרטן בריאות?

לא רוצה להשמע רע אבל השאלה בלתי אפשרית. שני התחביבים מזיקים אבל סיגרים משלבים גם הנאה גדולה יותר. סיגר - יותר יקר, יותר חזק (נטול פילטר), אחד ביום אבל שעה בפה, מסובך לאחסון,... ובכל אופן מועדף ע"י כל מי שפה בפורום. עניין של טעם, לא?
 

Serpentum

New member
איך להקטין את הסיכון

לא להחזיק את הסיגר בפה אלא ביד, לינוק בעדינות ולא למצוץ כמו תינוק מבקבוק, מגע שפתיים קל כמו נשיקה ולא לפיתה עזה, שאיפה מתונה שהעשן יהיה קריר, למה - כי הנזק האמיתי למי שמעשן סיגר או שניים ביום זה לא מהעשן אלא מהמגע הממושך של הפה עם קצה הסיגר, וחימום יתר של חלל הפה והגרון. מחקרים שנעשו על מעשני סיגרים שמבדילים בין צורות עישון, וכמעט שאין כאלה, מראים שתוחלת החיים של מעשני מקטרת וסיגר מתונים ורגועים (בניגוד לאלה שמחזיקים את הסיגר/מקטרת כל היום בפה וטוחנים עשן רותח) היא בשנתיים שלוש ארוכה יותר ממי שלא מעשן בכלל לעומת מעשני סיגריות (מעל חמש ביום ולוקחים לריאות) שבממוצע חיים שבע שנים פחות ממי שלא מעשן בכלל. כמו כן, סרטן פה, לסת וגרון יחד יש להם שכיחות של אחד ל שלושים ושתיים באוכלוסיה הכללית (כלומר די נדירים) ואילו סרטן ריאות (בן הלויה האפל של מעשני סיגריות ובכלל שלוקחים לריאות, וכן, גם נרגילה וג'וינט) הוא סוג הסרטן הנפוץ ביותר וגורם המוות השני בשכיחותו בעולם המערבי אחרי מחלות לב וכלי דם. בלי קריצה הפעם, תיהנו ותחיו טוב או תגזימו ו... אורי
 
היי אורי, כיף לשמוע אותך כאן

1) יש לי בעיה בהבנת הנקרא או שאתה טוען שמעשני מיקטרת\סיגר מתונים (נניח פעם בשבוע כמוני) המעשנים בצורה נבונה כמו שציינת חיים י ו ת ר מלא מעשנים ? אם כן, מה ההגיון בזה ? 2) אם אפשר לשאול בפרהסיה (אתה לא חייב לענות) ...מה נראה לך , נכון להיום, עתיד החנות הנהדרת שלכם במודיעין ? תיסגר או לא ?
 

OriRave

New member
שלום בובה נועה

יש מעט מאוד מחקרים שמבדילים בין מעשנים בכלל למעשני מקטרת או סיגרים בפרט. אלה נתונים של משרד הבריאות האמריקאי ממחקרים סטטיסטיים שהוא עושה אחת לעשור. ההיגיון, וזה כבר השערה שלי, הוא שאופי של מעשן מקטרת יותר רגוע וגם עישון נינוח של מקטרת או סיגר יש לו איכויות מכסחות סטרססססס. מוציאות אויר מהלחץץץץץץץ. מדיטטיביות. מרגיעות. משולב עם זה שעד שלוש מקטרות/סיגר אחד ליום - זה פחות עשן ממה שאתה נושם בשעה אחת ברחוב תל אביבי ממוצע. ספיגת הניקוטין היא פחות מעשירית מסיגריה, מקדם ההתמכרות בהתאם נמוך, והנזק הוא בכלל לא מהניקוטין אלא מהפיח ומחימום יתר של רקמות רכות - בטבק איכותי אין בכלל פיח, ואם מעשנים בכיף, כמו נשיקת מלאך ולא כמו מציצה של ערפד, אז גם אין סכנה של מגע ממושך עם הטבק עצמו, שיש בו תרכובות הרבה יותר חזקות מניקוטין - הרי הטבק פיתח את עצמו להיות מוגן מחרקים והוא רעיל לרובם. בקיצור - תהנה מזה ואל תדאג. אין פעילות אנושית שווה שאין בה סכנה. אם אתה מגזים אז... אבל אחרת הכל טוב. חוץ מזה אני רוצה לחיות עד שמונים ולהינות ולא לחיות עד מאה כמו עציץ בתוך פעמון זכוכית. לגבי השאלה השניה - מה שיהיה יהיה, אני רגוע כי בדיוק עישנתי מקטרת אז נחצה את הגשר כשנגיע אליו. כרגע הכל סבבה.
 

max63

New member
המידע מעניין אך...

במשפט "בשנתיים שלוש ארוכה יותר ממי שלא מעשן בכלל" בודאי התכוונת ל"קצרה יותר". שכיחות של אחד ל32 זה ממש הרבה אם לוקחים בחשבון את שכיחות מעשני הסיגרים/המקטרות בכלל באוכלוסיה (שהיא עוד יותר נמוכה להערכתי). המדד האמיתי היא שכיחות המחלות הללו בקרב המעשנים ולא בקרב האוכלוסיה הכללית. נכון שאני מעכיר את האוירה בפורום? מבטיח לא לחזור לנושא עד סוף השנה....
 
למעלה