מה עושם אחרי שהנורא מכל קרה?

  • פותח הנושא Lao
  • פורסם בתאריך

Lao

New member
מה עושם אחרי שהנורא מכל קרה?

זו הייתה תקופה כל כך קצרה ודחוסה. אני לא חושבת שעברנו את החצי שנה מהרגע שבו היא סיפרה לי ועד לרגע שבו הכל הסתיים. ובמשך כל הזמן הזה כשאמא שלי הייתה חולה, {חייכנית, אופטימית ושמחה כהרגלה אומנם} בזמן שאני מנסה להתחיל את חיי שלי, עם הדירה החדשה, עם הבן זוג, עם החלומות, יש את הענן השחור הזה מעל שלא מרפה לרגע ומזכיר לי כל הזמן שאני בעצם במלחמה. שאני בעצם מעודדת על קו החזית את אמא שלי, מזכיר לי כשאני רואה אותו בעוד טיפול, שאנחנו רק עוד מחכות לתוצאות, ולראות מה קורה. מלחמה עם המון קרבות קטנים שאתה מנסה לנצח בהם - היא מרזה? צריך להוסיף לה תוספי מזון. היא לא יכולה בכלל לאכול בגלל הצטברות הנוזלים? צריך טיפול אחר. ....ואז בשבוע האחרון הארור ההוא באיכילוב. בצקות? צריך עוד יותר תוספי מזון. אבל היא לא מסוגלת בכלל. ועוד ועוד, ואני הרגשתי, שמרוב קרבות בתוך כל המלחמה הזו אני כבר לא רואה סוף.

אתה נמצא במצב לא נורמלי, עם אנרגיות קיצוניות, כי אתה חייב לפעמים להיות זה שמזיז, זה שנותן מוטיבציה, אפילו אם רק לעצמך, על מנת להראות שהעניינים עדיין כרגיל, נמצא במצב כוננות, במצב לחימה על החיים של אותו אדם, כל הטורבינות כל המנועים אצלך עובדים במלוא המרץ, ואז כשזה הכל נגמר, פתאום, המנוע לא מצליח לעצור באותה הפתאומיות. מה אני אמורה לעשות עכשיו?

אתמול היה חודש לפטירתה של אמא. ורק בימים האחרונים אני מרגישה באמת כאילו משהו מתחיל לחלחל. ישבתי בקולנוע וראיתי סרט מעולה ופתאום האסימון נופל "אמא מתה". וישר אחרי זה האסימון עולה בחזרה עד לפעם הבאה שפתאום אני אבין שהשבוע הנוראי ההוא באיכילוב באמת התרחש. היא באמת שכבה ככה שם במיטה ההיא, היא באמת עברה את כל זה, והיא, האישה הכי חזקה, מדהימה שאני הכי אהבתי בעולם, אמא שלי, אמא שלי כבר לא כאן.
 


שלום שוב יקרה,
נשמע שעברת תקופה אינטנסיבית מאד ומטלטלת. הפנמת האובדן היא תהליכית ואת אט אט מעבדת עם עצמך, את המראות, הריחות, הזיכרונות.
אמא אולי לא כאן, אבל היא חלק ממך ומופנמך בתוכך, ואת ממשיכה לדבר איתה ולנהל עימה קשר.
האם את משתפת אנשים הקרובים אליך? משפחה, חברים?
יש בתחושות האובדן הרבה פעמים בדידות וכאשר אנחנו יכולים לשתף ולחלוק, אנחנו לא לבד בכאב הקשה.
שלך,
ענבר
 

saribon

New member
יקירתי

התקופה הזו,כמו שכתבה ענבר אינטנסיבית מאוד.
בהתחלה זה נראה לא מציאותי - כבר כתבנו על כך ואז - כמו שאמרת בעצמך -0 נופל האסימון. וכשהוא נופל - זה יכו להיות מטלטל לא פחות מאשר האירועים עצמם, אין ספק שאת חווה תקופהה קשה ומורכבת ואני שמחה לדעת שיש לצדך בן זוג אוהב .
מה שאת יכולה לעשות עכשיו זה קצת להרפות. את כבר לא במצב לחימה כמו שתארת. כי זה אכן קרה. עכשיו את יכולה לנשום עמוק, ולנוח קצת, לקחת לעצמך פסק זמן, לתת לעצמך זמן לתחיל בתהליך הריפוי שהאבל הוא חלק משמעותי ממנו.
זה ייקח לך זמן מן הסתם, אבל שיתוף הקרובים, מציאת דרך להרפות ,לעשות דברים שיהיו טובים עבורך, מרגיעים נעימים ולהרשות לעצמך גם לבכות, להתפתל, לצעוק ולכאוב - לתת לכל הרגשות שבאים ועולים מקום ורשות. כי הכל יעלה לך - גם הצחוק וגם הבכי, גם יסורי מצפון וגם ידיעה שעשית את המיטב...
הכל יהיה שם ואם תצליחי לתת לזה להיות ותביני שזה חלק מהתקופה - תצליחי גם לעבור את זה ביתר קלות.
אני כותבת לך בעינים חצי עצומות - בעיקר בגלל שלא רציתי שהודעתך תשאר ללא תגובה מצדי. אבל אני מבטיחה לשוב ולכתוב בקרוב מאוד כי יש לי עוד הרבה מה להרחיב בנושא.
לילה טוב יקירה.
 

Lao

New member
המון המון תודה

{בעיקר על העיניים העצומות, מי כמוני מכירה שכשעייפים, אז עייפים} :)
המשפט שבאמת עורר אותי אצלך היה שאני כבר לא בלחימה. אני חושבת שאת זה אני עדיין לא מפנימה. בעצם, זה מה שעדיין פועל אצלי. אחרי השבעה חלמתי על אמא כל לילה וזה תמיד היה באותו הנוסח של היא באותו מצב אנוש אבל פתאום יש איזושהיא תקווה כלשהיא, ותמיד תמיד עוד משהו שאפשר לעשות. אז בתת מודע עוד נשארתי באותו המקום של להילחם עליה.

להבין שאני כבר לא במצב לחימה... זה כאילו מרגיש לי שאני מוותרת עליה. קשה לי, כאילו להפנים שהיא נפטרה זה לא בסדר.
 

Saraswati15

New member
עצוב ומוכר

החזרה לחיים אחרי ההתמודדות היומיומית והטרופה עם הכאוס של המחלה והטיפול - מאוד לא פשוט
אבי נפטר לפני 8 וחצי חודשים ורק בתקופה האחרונה אני מרגישה שיש איזו חזרה לחיים... ניתקתי קשרים עם חברים ובני משפחה רחוקים, השתבללתי ובעיקר בעיקר נתמכתי על ידי בן זוגי המדהים ואחיותי. וזה הספיק, המשפחה הגרעינית הקטנה שלנו...
תני לעצמך את הזמן, כמה זמן שיצטרך, עד שהחזרה מהלא נורמליות (מחלה, בית חולים, אחיות, אשפוזים וכו) לחיים הנורמלים (שגרה, עבודה, אהבה) איכשהו תתקיים..... וזה קשה, ויש נפילות אבל באמת לי עוזר לדעת שהוא כבר לא סובל , לא כואב לו, הוא במקום טוב ושמח אחר ולמרות שאבי לא פה פיזית אני מרגישה אותו בתוכי ולידי הרבה.... האסימונים עוד יפלו ויעלו ויפלו שוב.... אלו החיים עם כל מורכבותם כאבם ויופיים, הכאב שאני, וכנראה את גם , חוינו הוא כאב מזוכך , כאילו תמצית כל החיים (והמוות) היו בכאב הזה, ומאוד קשה לחזור לחיים ואפילו בלתי אפשרי לחזור לחיים - כאילו כלום לא קרה, כאילו לא באמת נחשפנו להתמודדות הכל כך קשה בחיים, לקבור את הורינו, ללוות אותם בדרכם האחרונה. ולכן באמת הזמן עוזר ולומדים לחיות אחרת,עם חסר ענקי בחיים, לחיות לצד האובדן והכאב...
חיבוק חזק!!

*** קשור ולא קשור- בסופ"ש ראיתי את הסרט הצרפתי AMOUR שמתאר את התהליך הזה, אמנם של בעל שמטפל באשתו החולה, אבל כל כך הרבה סיטואציות היו כה דומות וכה מצמררות, שפשוט צפיתי בפליאה בסרט המדהים הזה.
 

Lao

New member
האמת שיש סדרה שממש עוזרת לי -

Go On של מת'יו פרי {צ'נדלר מחברים}, אני לא יודעת אם יש את זה בטלוויזיה, אבל זה ממש עוזר לי. מת'יו פרי הוא שדרן רדיו שמאבד את אישתו במפתיע והוא נכנס לקבוצת תמיכה עם אנשים שגם חוו אובדן כזה או אחר. הקטע הוא שהיא סדרת קומדיה קלה כזו, {לא עם קולות צחוקים מוקלטים אבל}, וזה באמת דיבר אלי בצורה מפחידה כמעט - על יום ההולדת הראשון אחרי האובדן {שיהיה ממש עוד חודשיים, שבוע לאחר יום ההולדת של אמי שהייתה אמורה לחגוג 60}, על הנסיון להמשיך וכו'. זה מזכיר לי שאפשר להיות עצובים ושמחים בשילוב. כל הזמן. וזה מה שאני מנסה לעשות, גם עכשיו.
אז יחד עם מה שתיארת, הכאוס הזה, הנסיון לדחוס את כל חוויות החיים והמוות לתקופה של שבוע ולהפנים את זה... אני תמיד הייתי מאוד מאמינה בדברים, אבל עכשיו ממש ללא צל של ספק. אז האמונה שהיא עדיין קיימת, רק בצורה שונה, והנסיון תמיד לחיות בחיוך, גם אם לפעמים בבכי, עוזר לי.
סליחה אם הניסוח מחורבן.

ועדיין... כשהאסימון נופל בכל הכובד שלו בתחתית הבטן, ופתאום ההבנה שהחברה הכי טובה שלי, הקרקע שלי, האמא שלי, כבר לא כאן לחבק אותי או לייעץ לי, או סתם להיות איתי... זה קורע אותי. אני יודעת שעכשיו היא במקום מופלא. אני יודעת שאין טעם להצטער על מה שקרה כי אי אפשר להחזיר את השעון אחורה. אבל זה קורע אותי כל פעם מחדש. צד לצד עם הנסיון שלי להמשיך את המורשת שלה ולצחוק ולחייך דרך החיים.
 

chenmatix1

New member
בדיוק ראיתי את הסדרה הזאת אתמול

אתמול ראיתי את הפרק הראשון של הסדרה הזאת גם אני הרגשתי שהסדרה הזאת יכולה לעזור לי.
אני מבינה אותך, אצלי עברו שנתיים מאז שאבא שלי נפטר וגם לי פתאום מגיעים הרגעים האלו שאני מבינה שהוא באמת לא כאן ואני כבר לא אראה אותו יותר.
יש לנו את כל החיים להבין שמי שאנחנו אוהבים כבר לא כאן איתנו, או כמו שאת אומרת שנופל האסימון, ויש רגעים שזה ממש חזק לא משנה שעבר כבר זמן מסוים ככה זה לפחות במקרה שלי.
 
לא יודע...

נראה לי שלראות סדרה שמדברת על הנושא יכניס אותי לעוד יותר דיכאון...
כאילו לפחות בטלוויזיה אני מנסה ללכת על כמה שפחות משמעותי וכמה שיותר יגרום לי להפסיק לחשוב על דברים.. משהו קומי..
שמתי לב שאני ממש מדחיק חזק חזק את כל מה שעובר עלי... נראה לי שאם הייתי מוציא הכל החוצה הייתי בוכה כל היום ולא מצליח לתפקד...
זה קורה גם לך?
 

Lao

New member
זה ממש תלוי איך ואיפה...

בלילה לפני הלוויה כל כך כאב לי ובכיתי בכזו היסטריה שלא ידעתי איך אתמודד עם הלוויה עצמה. הכאב היה כל כך עוצמתי שלא ידעתי בכלל איך אתמודד עם הכל, וביקשתי מאמא שתיתן לי כוחות למחר. למחרת נכנסתי לשלב של השוק\הכחשה. עד עכשיו בעצם, והאסימון מתחיל ליפול יותר ויותר. אני מדחיקה רק את השבוע הארור ההוא באיכילוב, בו היא בעצם גססה, כשהייתה את ההדרדרות במצבה. כי אני יכולה לחשוב, עם כאב מסויים, על התקופה לפני הסרטן, אני יכולה איכשהו לחשוב על זה שעכשיו היא לא כאן, אבל השבוע ההוא באיכילוב הוא כאילו ההסבר ללמה היא פעם הייתה ועכשיו לא.
חברה טובה שלי אמרה לי שברגע שהמוח שלנו מבין שישנו מצב שקשה לנו לעכל ולקבל, הוא חוסם את זה ומטפטף לנו בטיפות מדודות את העניין. זה מה שקורה לי עכשיו. אני בסדר למשך מרבית היום, ואז פתאום ההבנה כאילו מתבהרת בראש "אמא מתה. אני כבר לא יכולה לדבר\לפגוש\לחבק אותה כמו פעם". זה חובט בי בריאות, אני רוצה לבכות, ותלוי איפה אני נמצאת {אם אני בעבודה, או לדוגמא בסרט שאני לא יכולה או ממש לא רוצה לשקוע בזה} או שאני כן יכולה ורוצה, ואז אני כן שוקעת בזה, מנסה לעבד את זה עוד קצת ובוכה, ומתאבלת.

אני דווקא ההפך ממך. לפני שזה קרה הייתי בטוחה שאני אראה בלופים סדרות קומדיה פשוטות, אבל בתכלס מה שקרה זה שהתחלתי לראות סרטים וסדרות עם אנשים שמתו, מתוך רצון לראות איך הדמויות מתמודדות עם זה ואיזה משפטי חוכמה כאלו ואחרים אוכל למצוא לעצמי.
 

saribon

New member
השבוע ההוא באיכילוב

הוא לא ההסבר בעצם. הוא רק חלק מהתהליך. הסלמונלה הזו שהתפרצה בדמה של אמך כשלכאורה הכל התחיל להסתדר וגרמה למה שגרמה הביאה לשבוע ההוא באיכילוב בו בעצם התנפצו כל האשליות. כשכבר חשבת שהכל עומד להסתדר פתאום נפלו השמיים. זה אכן היה שבוע טראומטי ובו בעצם היית בשיא הלחימה ,תוך כדי ההלם, תוך כדי כל מה שעלה בך במהלכו . מנסיוני, מתי שהוא - תצטרכי לחזור לשבוע הזה, לשחזר אותו, להתעסק איתו ולשחרר באמצעות ההתעסקות הזו כל מיני חסימות.
אני שומעת ממך כל הזמן בטון סמוי מתחת לדברים שאת כותבת -שאת לא מרשה לעצמך..את קצת עוצרת. את לא מרשה לעצמך להתפרק לגמרי ואת לא מרשה לעצמך לכעוס לגמרי ,את לא מרשה לעצמך להרפות לגמרי - כשאת מתחילה להרפות ונניח לצאת ולצחוק עם חברים את מרגישה לא נעים, אבל גם כשאת מתחילה לשקוע בעצב את קצת עוצרת את עצמך..
יקיריתי -עברה עליך חוויה עוצמתית וקשה מאוד. איבדת את אמך. כשיש משפחה גדולה ותומכת זה לעתים קל יותר ,אבל בסיטואציה כמו שלך - בה את בת יחידה - את בעצם די לבד עם הכאב הזה. בן הזוג שלך שלצדך - יכול לתמוך בך עד אין סוף אבל בסופו של דבר זה לא הכאב שלו. ועם הכאב הזה - את מתמודדת בעצמך -כמה שלא תהיי מוקפת באנשים אוהבים ותומכים.
אם נחזור להודעה הקודמת ולכך שאמרת שהתחברת למה שכתבתי על כך שאת כבר לא בלחימה - אני רוצה לחבר את הדברים - כן יקירה - הלחימה נגמרה. עכשיו את יכולה להרפות ולעשות את מה שנכון עבורך. בין אם זה לצרוח מכאב או להתפוצץ מצחוק ובין אם זה גם וגם חליפות. בעיקר הייתי רוצה שתרשי לעצמך. תרשי לעצמך להיות עם מה שאת מרגישה באותו רגע. בלי לחשוב על איך זה נראה או מה אחרים חושבים. והכי חשוב - לדעת שזה לוקח זמן, לדעת שלא משנה מה קורה עכשיו - למרות העליות והמורדות הרבים - יגיע זמן בו תוכלי להיות רגעה יותר, בו יהיה לך קל יותר, טוב יותר. יגיע הרגע בו המחשבות על אמך לא יחבטו בריאות, אלא פשוט יהיו שם. בלי לגרום לך להחנק או לצרוח.
זה מצוין לחשוב על התקופה של לפני הסרטן -אלו הזכרונות המשמעותיים, זו תקופה ארוכה של אהבה ושמחה - אני בטוחה שעם הזמן תזכרי גם ברגעים טובים בתקופת הסרטן - ברגעים בהם חוויתן אינטימיות מיוחדת, קרבה יתרה ואהבה שלא תגמר לעולם.
 

Lao

New member
אני דווקא מאוד רוצה להיות מסוגלת לחשוב ולעבד

את השבוע האחרון באיכילוב. אני מאוד מאמינה שלא צריך להדחיק יותר מדי, ולברוח מדברים. אבל השבוע ההוא עדיין יותר מדי עוצמתי עבורי. המבטים של הרופאים, איך בדקתי כל הזמן את שקית השתן לבדוק אם הכליות עדיין מתפקדות כמו שצריך, איך אמא נראתה. אני מנסה לפעמים לגעת בזה, וגם שמתי לב שאני מקבלת פלאשים מהשבוע ההוא בדיוק כשאני בדרך לעבודה - אני כאילו רוצה להתמודד עם זה ולכן מעלה את זה למעל לפני השטח, אבל עדיין עושה את זה בדיוק כשאני לא יכולה להתעסק עם זה, כדי לא באמת להתמודד עם מה שזה מביא.
אולי באיזשהו מובן להיזכר בתחושת החוסר אונים, הפחד מהמוות, הפחד מההשלכות של כל הדברים, יותר נוראי מהמוות עצמו. כמו שאביו של בן זוגי אמר על המוות של אביו שלו "המצב שלו כל הזמן היה לא יציב, ואז כשהוא נפטר, מצבו התייצב."
 

saribon

New member
כל דבר בזמנו

נפש האדם ועוצמותיה מופלאות הן. הדברים עולים כשהם אמורים לעלות ומטופלים כשאפשר. לא הייתי אומרת ש"את לא מתמודדת באמת" הייתי אומרת שכרגע את מתמודדת עם מה שעולה - בדרך שאת יכולה עכשיו. בעיני מה שחשוב הוא הרגע הנוכחי - כאן ועכשיו זה הזמן היחידי שבאמת משמעותי. ואת עושה מה שאת יכולה עכשיו.
אני מסכימה איתך שתחושות חוסר אונים פחד וכו -קשים מאוד ואפילו יותר מהמוות הממשי עצמו שיש בו גם אלמנטים אחרים.
 

saribon

New member
ומה רע בחוסר תפקוד זמני?

אני מאמינה שכך שדברים שמודחקים ומוחנקים -סופם להתפרץ ביתר שאת. בעיני הדבר הנכון הוא להתמודד עם דברים כשהם קורים - כדי לא להעצים אותם עוד יותר.
כאשר אנו חווים טראומה ומדחיקים אותה -היא לא נעלמת או הולכת לשום מקום. היא יושבת בתוכנו, גדלה ומתעצמת וצובעת בצבעיה חלקים אחרים.
אם תסתכל על זה בעינים פרגמטיות -אז דווקא עכשיו יש לך "לגיטימציה" להתפרק.. כי הכל טרי , וזה הגיוני שיהיה לך קשה.
אני חושבת שלעתים קרובות אנחנו מציירים לעצמנו תסריטים שלא באמת מתממשים - אתה כותב אם הייתי מוציא הכל החוצה הייתי בוכה כל היום ולא מצליח להתפרק" -יכול להיות. ויכול להיות שהיית בוכה קצת, או הרבה, ואחר כך נרגע, ושוב בוכה ושוב נרגע, ואולי אחר כך מרגיש יותר משוחרר קצת. יכול להיות שהיית מסתגר בבית ובוכה,צורח ולא אוכל שבוע..ואז מה היה קורה? לו היינו מנהלים את הדיון הזה בשיחה פנים אל מול פנים הייתי עוצרת עכשיו ומחכה לשמוע מה אתה חושב היה קורה? איך זה היה משפיע או משנה את חייך לו היית בוכה שבוע? אבל אנחנו לא פנים אל מול פנים ולכן אענה גם - מה יכול היה לקרות? האם בריאותך היתה נפגעת? משפחתך היתה נוטשת אותך? היית מפוטר מהעבודה? קרו לודאי ששום דבר דרמטי לא היה מתרחש למעט העובדה שאת הרשית לעצמך לעשות משהו עבורך. משהו שישחרר אותך קצת מהמחנק. יכול להיות גם שלא היית בוכה שבוע, אלא נרגע כאמור אחרי פרק זמן, יכול להיות שהיית שוקע במחשבות והולך איתן למחוזות אחרים. הכל יכול להיות - אבל כל מה שיקרה - מן הסתם הוא מה שנכון שיקרה. הוא מה שאתה זקוק לו
לראות משהו קומי זה נפלא - הכי טוב להתפוצץ מצחוק. צחוק זה בריא. עושה פלאים. וגם קרוב מאוד לבכי. משחרר כמו בכי, ולעתים קרובות מוביל אליו. אבל האם זה באמת גורם לך להפסיק על דברים שמטרידים אותך? להערכתי אחרי שהצחוק נגמר - חוזרות המחשבות לא?

כמובן שאתה תעשה מה שנכון עבורך ואין בדברים שכתבתי איזו הבעת שיפוט על דרך ההתמודדות שלך - אני מנסה להציע דרך נוספת להסתכל על הדברים - דרך שאומרת - זה נפלא לשחרר ולהביע את מה שמרגישים וזה נפלא להרשות לעצמך ללכת עם התחושות שעולות בך. בלי לחשוש מהתוצאות. בלי לבנות תסריטים לא מציאותיים לגבי מה שאנחנו חושבים שעלול לקרות.
 
הייתי רוצה להתמודד עם זה...

אני לא מסוגל.. כמו שLAO כתבה..
זה מטפטף לאט לאט... זה פשוט קורה מעצמו...
אני יודע שאני מדחיק ואין לי שליטה על זה...
3.5 שנים אני מדחיק...
לפני 3.5 שנים שקיבלנו את ההודעה שלאמא יש גרורות בעצמות בכיתי במשך שבועיים... ולא הצלחתי לתפקד... אני חושב שאם לא הייתי מדחיק את כל מה שעובר עלי לא הייתי מצליח להמשיך.. לנסות להתרכז בלימודים.. למרות שבסופו של דבר לא הצלחתי להתרכז בשום דבר אחר.
 

saribon

New member
לא הסברתי נכון את עצמי...

אני חושבת שאתה מתמודד. לחלוטין.
יש כל כך הרבה דרכי התמודדות אבל עצם העובדה שאתה לא נועל את עצמך בתוך כספת ומפסיק לחיות - אומרת שאתה מתמודד.
אתה ממשיך לחיות, לומד ועושה מן הסתם עוד דברים - אתה מתמודד. העובדה שאתה אולי לא "חופר" בעצמך, או יושב לשיחות טיפוליות או מכריזבראש חוצות שהכל מאחוריך - לא אומרת דבר על אופן ההתמודדות שלך.
מה שניסיתי להגיד ולא הסברתי נכון את עצמי היה -שלפעמים אנחנו מאוד רוצים לעשות משהו, ולא מרשים אותו לעצמנו , או לא מרשים לעצמנו להתמסר לתחושות מסוימות - בגלל שאנחנו חוששים ממה ש"יקרה" - חוששים לבכות , חוששים להראות חולשה, חוששים ממה יגידו אחרים, נעצרים בשל העכבות החברתיות של "הדרך הנכונה להתמודד".. ,ככה לא אמורים להתנהג, זה לא מה שמצופה מאיתנו וכו. ואנחנו גם חוששים מהתוצאות - אבל התסריטים שאנחנו מציירים לעצמנו הם בדרך כלל גרועים וחמורים בהרבה מהמציאות. כי כשאנחנו מרשים לעצמנו אנחנו רואים שהשמים לא נפלו ועדיין יש סביבנו אנשים שאוהבים אותנו.
אני לא חושבת שיש דרך "נכונה" או "טובה" - לכל אחד יש את הדרך שלו את מה שנכון עבורו. מה שהוא מסוגל אליו.
להדחקה יש תפקיד מאוד חשוב =היא מנגנון הגנה מצוין וישנם שלבים במהלך האבל או כל טרואמה אחרת -שכל כך קשה לשאת את מה שקרה - שכל האנרגיה שיש לנו צריכה ללכת למאמץ של נשימה, אכילה, הרמת הראש מהכרית בבוקר...וכאן ההדחקה משרתת אותנו נפלא. בשלב מאוחר יותר כשכבר קל יותר להרים את הראש, כשלא כל נשימה כואבת - יש יותר אנרגיה לדברים אחרים ואז אולי עולים דברים אחרים, אולי עמוקים יותר.. אבל כמו שאני תמיד אומרת צריך לתת זמן לזמן..
 

Lao

New member
והיה איזה יום אחד שקמתי עם רצון עז לראות

את הסרטים שיש לי במחשב של אמא, סירטי ווידיאו. ישבתי וראיתי, ובכיתי, התחלתי ממש להרביץ לשולחן אז עברתי לספה {הרי עדיף להכות כרית מאשר שולחן עץ}. וזה משחרר. זה עוזר. בכיתי ככה.. פחות משעה. ושיחררתי. לפחות קצת.
 
למעלה