מזל טוב מהקומונה האנרכיסטית...

JuicyJew

New member
שאלה היסטורית על הקשר בין אנרכיזם וטבעונות

עניין אותי לדעת איך הצטרפו להן יחדיו האג'נדות העיקריות שאותן מקדם הסלון. אפשר לשאול את השאלה גם על הקשר בין נושאים נוספים שהסלון (או תנועות דומות ברוחן) מקדם, כמו פמיניזם, אקולוגיה ועוד, אבל אותי אישית יותר מעניינת השאלה למה אנרכיזם קשור לטבעונות?
 
הילדים בטוחים ב ../images/Emo43.gif אנשים

תחרות "כסא בטוח" יוצאת לדרך מי מאיתנו לא מכיר את הרוטינה הבאה: מושיבים את התינוק בעדינות בכסא, מרגיעים אותו , חוגרים אותו והוא מתחיל להתנגד להיקשר בכסא הבטיחות. מה עושים? ספרו לנו איך אתם גורמים לילדכם לילדך להיקשר בקלות וללא התנגדות ולהנות מחווית הנסיעה בכיסא הקשור הסיפורים המרתקים, המשעשעים והיצירתיים ביותר יזכה את כותביהם באחד מהפרסים הבאים: כסא בריטקס, טרמפולינה רוטטת, או מגביה כסא מתנת בריטקס: http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=747&MessageId=128050835
תחרות עוגת השבוע של לאישה מתקרבת לסיומה! בואו לבחור את המתכון שאהבתם ביותר. הצביעו והשפיעו: http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=1945&MessageId=128051718
 

אישעם

New member
מה זו אנרכיה ?

סוג של הצהרה שהנורמות המקובלות אינן טובות. נורמה של אי שיוויון היא טובה ? לכן פמיניזם. נורמה של הרס העולם היא טובה ? לכן אקולוגיה. נורמה של רציחת בע"ח היא טובה ? לכן טבעונות. כי למה להרוג כשאפשר בלי ? האדם חיה צמחונית, אכילה מהחי מתאפשרת בגלל גורמים שאינם חלק מגופנו ביולוגית (האש, הבישול, הפיסטור ועוד). טבעונות, קרוב לוודאי מסדרת את כל המחשבות האלה על נורמות חולניות שאנחנו חיים לפיהן. העולם שלנו בנוי רע. אני לא רואה את עצמי כאנרכיסט, אבל אם אני מתנגד לנורמות אז אולי בכ"ז כן. אני תמיד אעדיף להביא לשינויים מתוך החברה, ע"י הסברה והשתתפות כחלק מהחברה, לעומת הפיכה.
 
חברים בסלום מזל?קבלו תלושי שי חינם לפסח וכו

רוצים לגלות אתר מדהים - בו ממלאים סקרים וצוברים נקודות ומקבלים הביתה בדואר תווי רב-תן חינם לגמרי? בלי התחייבות ובלי קאצ'ים! פשוט נכנסים ללינק הזה: http://www.ipanel.co.il/default.php?page=join1&referrer_id=37443 ממלאים פרטים ולפחות סקר אחד (סקריםא ישיים) ו....מתחילים להרוויח! אני כבר קבלתי 100 שח לפסח לחג:) זה קל ופשוט . תיהנו למעשה כולם יכולים להינות מזה:חברים משפחה....רק להכנס ללינק , למלא פרטים וסקר אחד לפחות.....וזהו! מפעם לפעם יהו סקרים חדשים
 
יום שלישי!

היום יש אירוע בסלון (הכתוב בתחילת השרשור!) הגיעו בהמוניכם... יומטוב נהדר ומלא בפעילות או לפחות בחיוכים לכולכם!! הפורום קצת יבש וחסר פעילות, אז קדימה, תכתבו על העולה על רוחכם אם זו דעה פוליטית כלשהי, משהו מעניין לדון בו, רעיונות... משהו אנרכיסטי, שאלות, תהיות, סיפורים ודברים שקרו לכם... קדימה, יש לכם מקום כיפי בשביל זה, מה אתם מתייבשים, גם אם לא פועלים כל הזמן מדברים על זה ומגדילים את החשיבות של זה... לאט לאט נביא לשינוי קדימה... משהו קטן להיום: 1. אם היו יש ו/יהיו חייזרים, איך אתה היית מתאר את המראה שלהם? וכמובן להזכיר את הנסיעות כל יום שישי לשטחים לתמיכה בפלסטינים, ההסעות יוצאות מהתחנה המרכזית בת"א מידי יום שישי: בימי שישי יש הסעות מאורגנות לכפרים פלסטינים. האנרכיסטים נגד הגדר מממנים אוטובוסים מלאי אנשים שנוסעים לראות את גדר ההפרדה והצורה שבה חקלאים פלסטינים אינם מסוגלים להגיע לאדמותיהם. האדמות נשארות בצד של המתנחלים הישראלים שזוכים בירושה נדיבה. בבוקר כל שישי אנשים יוצאים לכפרים כדי לתמוך בפלסטינים שבכפר, לקנות פלאפל ב-3 ש"ח ולהפגין מול הגדר המפרידה .לפני שבוע אזרח אמריקאי שהפגין נורה על ידי הצבא ונפצע אנושות בראש. הוא איבד ראיה בעין ויתכן שלא יתעורר מתרדמתו לעולם הפגנות בת"א התקיימו מיד אחרי.
 

שינוי13

New member
פסח - פרוש מעניין לתקופתנו

קראתי משהו די מעניין על פסח . היפה בזה שזה רלבנטי גם להיום.. אולי תעשי מזה משהו לסדר?
 
לא זה לא

אנרכיזם = ללא הררכיות. פמיניזם אומר שלא צריכה להיות הררכיה בין המינים, כלומר שגברים אינם ראויים יותר מנשים ואחרים, ושגברים לא צריכים לשלוט בנשים ואחרים. לכן זה עולה בקנה אחד עם אנרכיזם. יש אנרכיסטים שמאמינים בטבעונות, לא בגלל שזה לא "טבעי", לא "בריא", אלא בגלל שזה יוצר הררכיה בין בני אדם לחיות, שזו שליטה שלנו ביצורים אחרים. טבעונות לא אומרת שאסור לאכול ג'אנק-פוד, או שאסור לבשל אורז על האש. יצירת עולם ללא הררכיה אפשרית בכל מיני דרכים, אנרכיזם לא בהכרח אומר שאתה חייב להשתתף בהפיכה, או לפרוש מהחברה הקיימת.
 
שאלה טובה

באמת איפה אתם רואים את הקשר בין אנרכיזם וטבעונות? אומנם הסלון דוגל באנרכיזם, אך מטרתו העיקרית היא להפצת המודעות לשינוי חברתי, הפצת המודעות לשם שינוי. לדעתי אחד הכלים לגרום לאנשים להפסיק לצרוך מוצרים מן החי היא לעלות את המודעות שלהם למה שעובר על בעלי החיים הללו. הסלון פועל להעלאת המודעות במקרים לא מוסריים בתקווה לגרום לאנשים לשנות את הדרך בה הם פועלים ולהפוך את החברה לטובה יותר. ועל מנת למנוע כמה שיותר סבל של בעלי חיים, תשובתי היא טבעונות!
 
הכוונה היא

שהסלון מאמין, מעודד,אנרכיזם פועל בצורה זו למאבקים שונים, להפצת המודעות, לפעילות שונה.
 
זה בסדר גמור

אדע להתנסח בגיל 25 בערך,
עד אז מותר לי לכתוב מילים "ריקות מתוכן"
 

nimrodevron

New member
הקשר בין הסון ואנרכיזם

במקור סלון מזל הוקם, וגם הופעל, בעיקר על-ידי פעילות אנרכיסטיות. הסלון עובד ככה שהפעילות בו קובעות את האג'נדה, ככה שלצד כל המדיע והתפיסות השונות שקוימו בסלון בלטה נקות מבט אנרכיסטית. בנוסף, המקום היה למשך תקופה "בית חברתי" לקהילת הפעילים האנרכיסטים, בעיקר בתקופה שהיה בו את הבר הטבעוני. הים מרבית הפעילות של הסלון לא רואות עצמן כאנרכיסטיות. עם זת, המקום הוא עדיין "אנרכיסטי" כי הוא פועל לפי מודל עבודה אנרכיסטי- ללא היררכיה מבנית (ובהערת שוליים זו אציין שבניגוד למה שנאמר פה, אנרכזם לא מתנגד להיררכיה, אלא לקיומם של ממסדים/מבנים היררכים). הסלון פועל כקולקטיב מתוך תפיסת עולם אנרכיסטית. בנוסף, זה עדיין המקום היחיד לידעתי שיש בו, ובאופן אוהד, חומרי מידע ותעמולה אנרכיסטית, מפ'אצ'ים לספרים ולאירועים.
 
אנרכיזם

זו שאיפה לחברה ללא הררכיות. ללא שולטים וללא עבדים. יש אנרכיסטים שאומרים שגם בע"ח הם חלק מהחברה, ועבורם אנרכיזם אומר שבני אדם לא צריכים להמצא במעמד רם יותר משאר בעלי החיים, ושבני אדם לא צריכים לשלוט בחיות, או להפעיל עליהן אלימות. ולכן טבעונות. יש כמובן גם אנרכיסטים שלא רואים את הקשר בין טבעונות לאנרכיזם, ויש אנרכיסטים אוכלי בשר. בארץ התנועה לשחרור בע"ח היא מאד חזקה יחסית למדינות אחרות (כנראה בגלל הרגלי האכילה בישראל, ובגלל עניין הכשרות שמאד קל להיות צמחוני וזה גם דיי מקובל) - ולכן הרבה מאד מהאנרכיסטים בארץ הם גם טבעונים. לפעמים הם שוכחים שזה לא מחייב, ומצפים שכל אנרכיסט יהיה טבעוני או לפחות צמחוני.
 

roteria

New member
זה לא "שוכחים שזה לא מחייב"

זה פשוט תפיסה שלפיה אם אתה אנרכיסט אתה בהכרח גם טבעוני אז לפי התפיסה הזו זה דווקא כן מחייב אפשר לא להסכים, אם התפיסה הזו נכונה או לא, אבל אי אפשר להגיד ש"לפעמים שוכחים שזה לא מחייב" כי זו לא טעות נפוצה, או בעיית זיכרון קלה... זו פשוט ראיית עולם.
 
זה כמו ההכרה שיש זרמים שונים בפמיניזם

וזה שאני לא מסכים עם זרם מסויים (נניח פמיניזם שהוא אנטי בדס"מ או פמיניזם אנטי טרנסי) לא אומר שאו שמי שכן מסכימות עם הזרם הזה הן לא פמיניסטיות, או שאני לא פמיניסט.
 
למעלה