מירנה לעומת דפו

sarale79

New member
מירנה לעומת דפו

שלום לכולן,
כתבתי גם בקבוצה בפייסבוק אנסה גם כאן.
קצת רקע: אני מאובחנת באנדו מגיל 20 בערך (בת 37 כעת), כמו לכולכן, אני מניחה, לקח להם כמה שנים להבין מה יש לי (מגיל 16 און/אוף בי"ח וכו..).
פחות או יותר בכל התקופה הזאת (17 שנים) אני מטופלת בזריקות דפופרוברה. אם להודות על האמת, חיי גן עדן מבחינת אנדו. בזכות הדפו אני מתפקדת כל הזמן הזה. אתמול הלכתי לביקורת (לאחר שלא הייתי תקופה) אצל סוריאנו והוא המליץ לי לעבור למירנה, כיוון קצת התלוננתי על עלייה במשקל. אם כי אם להיות כנה, יכולות להיות לזה כמה סיבות אחרות.. התעסקתי בספורט והפסקתי בבת אחת לפני כמה שנים. אז כנראה שהשילוב לא עזר במיוחד לק"ג. יצאתי מסוריאנו מעודדת מהמחשבה שלא אצטרך לקחת זריקות כל כמה חודשים, ואקטין את החשיפה של ההורמונים מכל הגוף (מחזור הדם ע"י זריקה) לנקודה ספציפית (הרחם עי מירנה). בתקווה שאולי אוכל לרדת במשקל - כך לפחות גם הבנתי מסוריאנו.
עכשיו לאחר קריאה ברשת על מירנה שלא הכרתי קודם, התופעות הן די אותו הדבר למיטב הבנתי. ואני חוששת, שאמנם לא חוויתי תופעות לוואי מיוחדות עם הדפו (טפו טפו טפו) אתחיל להרגיש אותם עם המירנה. גלי חום/השמנה/ דכאונות..
אשמח לשמוע חוות דעת אם מכירות מכירות מקרוב.
שרית.
 

זואילי

New member
לא ניסיתי מעולם דפו

אבל אני 5 שנים עם מירנה...
כמובן שכל אחת מגיבה אחרת ואין מקום להשוואה.
אבל אם חיפשת דעה טובה על המירנה
אז לי זה פתרון מעולה.
אמנם ההתחלה היתה קשה. 4 שבועות של כאבים למות. אבל אז הם חלפו.
אין לי כאבי אנדו טפו טפו. פה ושם הייתי מקבלת, אבל זה היה דימום עלוב ונטול כאב.
לא חוויתי גלי חום, דכאונות. השמנה... ממממ זה תלוי רק בי. לא במירנה חחח
 

sarale79

New member
תודה :)

מה ז"א תולוי רק בך.. ? מבינה שאנחנו יכולות לשלוט על היום יום - תזונה / ספורט.. אבל אם יש משהו חיצוני שמשפיע על גוף ונפש איך זה תלוי בך?
&nbsp
בכל אופן, שמחה שהחויה היא חיובית בשבילך.. קראתי סיפורים לא מעודדים. אם כי.. קראתי סיפורים על הדפו שלא היו מעודדים.. ואני דוקא הסיפור הטוב :)
&nbsp
שוב, תודה על השיתוף :)
&nbsp
שרית
 

זואילי

New member
לוידעת...

תרופות מעולם לא השפיעו על מצב הרוח שלי.
ועניינים כמו מתח וכו - השאלה אם אני בורחת ישר למקרר או לאופציה אחרת לא משמינה.
מן הסתם יש תרופות שמעוררות/מגבירות את התיאבון, אבל גם אז אני מנסה לשלוט על זה ולאכול רק בתחושת רעב. בלי לנשנש בין לבין. (וגם שמה לב מה זה אוכל "אמיתי" אל מול שטויות).

מקווה שהמירנה תהיה לך מעודדת כמו עם הדפו.
 

לוליקי3

New member
בדיוק במצב שלך

לקחתי גלולות ברצף שגרמו לבעייה בתפקודי כבד, קיבלתי לוקרין שעשה תופעות לוואי איומות (ובלי קשר אסור לקחת יותר משנה), ניסיתי ויזאבל שגרם לדימום נוראי שהביא אותי לאשפוז וכעת קיבלתי המלצה לנסות מירנה כמוצא אחרון לפני כריתת רחם.
 

לוליקי3

New member
בינתיים בסדר

הדימומים נפסקו וגם הכאבים שהיו. הדבר היחיד שמפריע לי זה הכתמות לתקופות ארוכות. מקווה שאחרי הסתגלות גם זה יעבור.
 

kikona126

New member
דפו פרוברה?

הדפו באמת גורם לעליה במשקל, כמו הגלולות פרוגסטרון. אני כבר יותר משנה בלי ועדיין מנסה לרדת את המשקל שזה הוסיף לי.
שימי לב שההבדל בין ה2 הוא בסוג ההורמונים. והשאלה היא למה הלכת על דפו מהתחלה? האם זה היה בגלל מגרנות? כי במירנה יש אסטרוגן וזה יביא מגרנות אם את רגישה לזה. וכמו הסיכון שיש בדפו, ברגע שאת שמה את המירנה את מקבלת "זריקת" הורמונים שמספיקה לתקופת זמן מסויימת ואם יש תופעות לואי אי אפשר לעצור אותן.
&nbsp
בקשר להמלצות.
אני הייתי יותר מ3 שנים על גלולות פרוגסטורון + תוסף כי היו חששות שזריקת הורמונים תגרום למגרנות חזקות. אז העדפנו באופן יומי. במירנה יש אסטרוגן אז זה לא היה בא בחשבון אצלי.
&nbsp
חוץ מלהסתמך על רופא נשים בכל הקשור להורמונים ולהשמנה הייתי קובעת תור לאנדוקרינולוג ומבררת את הנושא גם מולו.
&nbsp
כל אחת והאנדו שלה... או יותר נכון כל אחת והגוף שלה.
&nbsp
אני כיום כבר לא על גלולות ולא על טיפולים אחרים. והכי טוב לי ככה. כבר יותר משנתיים שלא קיבלתי טיפול חודרני למגרנות (מי שמכיר אותי יודע גם למה טיפול חודרני...) מה זה מגרנות? הכאב ראש הזה שעובר עם אדוויל? (אני צוחקת על זה כרגע, תאמיני שלפני שנתיים לא הייתי צוחקת על זה... גם לא האחיות במכבי...) ללא כאבי מחזור, ללא תסמינים, מחזור קליל... אף פעם לא היה לי מחזור קל או ללא כאבים, הייתי בין המתעלפות. כניראה משהו זז שם בפנים.
 
למעלה