מי שמתחיל ללמוד בשנה הקרובה

ש י ר ו ש

New member
מי שמתחיל ללמוד בשנה הקרובה

האם זה נכון שרוצים להאריך את תקופת הסטאז´ ועד כמה זה נראה בר מימוש בשנים הקרובות .
 
אני לא יודעת אם זה נכון

והעתיד מי ישורנו, ואולם לדעתי יש להאריך את הסטגז´ לפחות בחצי שנה.
 

everafter

New member
אני מסתכלת על הכותרת במכתבך

במרירות. להאריך את הסטאז´ כדי שלעורכי הדין הותיקים יהיה עובד כמעט חינם למשך זמן ארוך יותר? מה בדבר להפוך את השנה של ההתמחות לעבודה משפטית נטו בלי שליחויות?!
 

מ.ה.

New member
הארכת התמחות לתקופת הלימודים

ניתן ורצוי להאריך את תקופת ההתמחות לשנת הלימודים האחרןנה תוך תיאום העניין בין המוסדות השונים כך שלא תהיה התנגשות. בעבר כך נעשה ושנת הלימודים הרביעית באוניברסיטאות היתה שנה מלאה וכולה היתה גם שנת התמחות. לדעתי אין כלל ספק ששנת התמחות אינה מספיקה. אשר למשכורת המשולמת למתמחה ועיסוקו בהתמחות הרי שישנם מעסיקים טובים או רעים באחד או בשני התחומים ואין כלל כי זמנו של המתמחה מנוצל תמיד לשליחויות שאין בהם לימוד. אגב, ישנן שליחויות רבות שיש בהם הרבה לימוד.
 
קצת היסטוריה

כשאני למדתי באונ´ משפטים, למדו 4 שנים כאשר השנה הרביעית היתה משותפת הן לסטז´ והן ללימודים. האוני´ התלוננו, המאמנים התלוננו, והסטודנטים התלוננו. לכן, שינו את השיטה - למדנו 1/2 שנה והסטז´ ארך שנה וחצי. ואולם כדרכם של דברים, כבר במחצית השנה הרביעית, כולנו עבדנו בטרום התמחות. כך ששוב האוניברסיטאות לא היו מרוצות. הוחלט לצמצם את הסטז´ לשנה.כדי שהסטודנטים ילמדו היטב באוניברסיטה. אני יודעת, שגם היום יש טרום טרום טרום טרום התמחות עוד מבי"ס תיכון , ורב הסטודנטים בהיותם לחוצים למצוא מקום לסטז´ יוצאים לעבוד עוד בשנה א´. העובדה שרב השנה מוקדשת לריצות, היא בין היתר נעוצה בעובדה, שבשנה קשה ללמודה הרבה. זו האמת. אחד מבני משפחתי, ד"א עשה סטז´ שנה, כך שיש לי למי להשוות, גם יש לי את דעתו הסוביקטיבית בהשוואה אלי. כאשר הוא יצא לשוק העבודה, עוה"ד ששכר אותו, הודיע לו, שלנוכח אורך הסטז,, הוא מיחס אליו כאל מתמחה לעוד שנה. בדיעבד זה התברר כנכון. יכול להיות שיש הבדל בפרספקטיבה שלנו אבל לא במטרה. גם את גם אני רוצים שעו"הד יהיו טובים. השאלה איך מגיעים לזה.
 
למעלה