מספרים מרוכבים

Ziv17

New member
מספרים מרוכבים../images/Emo35.gif

סתם שאלה, מה אפשר לעשות עם מספרים מרוכבים? אילו שימושים יש להם במדע המעשי?
 

galahead

New member
וחוץ מזה

עיקרון אי הוודאות אינו מצריך שימוש במספרים מרוכבים. הצגת שרדינגר של פונ´ גל וניסוח אופרטור ההמילטוניאן ומשוואת הגל כן מצריכים.
 

galahead

New member
יכול להיות...

איזה ספר זה היה? בכל אופן אין הכרח להשתמש במס´ מרוכבים על מנת להגדיר את עיקרון אי הוודאות. בטח שלא בצורה קונספטואלית. באופן מתמטי השימוש במס´ מרוכבים נכנס מההגדרה של גדלים פיסיקליים מסויימים.
 

shed

New member
מספרים מרוכבים

המודל המתימטי של גלים אלקטרו-מגנטיים, מבוסס על המרחב המרוכב. למעשה, כאשר אני רוצה למצוא איך יתפשט גל רדיו מהמשדר שלי, אני פותר משוואה דיפרנציאלית חלקית מרוכבת. אני בטוח שיש עוד הרבה מודלים המבוססים על מספרים מרוכבים: התפשטות נוזל בנוזל, התפשטות חום, ועוד ועוד ועוד...
 

MsPiggy

New member
אז יש לזה שימוש אחרי הכל...

ואני חשבתי שסתם המציאו מספר חדש כדי שיהיה להם מה ללמד את ה 5 יחידות...
 

2_be

New member
מספרים מרוכבים

במספרים מרוכבים משתמשים כאשר רוצים ליצג זרם חילופין באמצעות אמפליטודה ופאזה או באמצעות חלק מדומה וחלק ממשי(תלוי איך כותבים את המשוואה...) או כאשר רוצים ליצג אותות כלשהם , ניתן להציג גם אותות שאינם ממשיים...
 

galahead

New member
הם עוזרים

בטכניקה של פתירת בעיות שונת הקשורות בגלים ובחשמל (אלקטרו-אופטיקה, אופטיקה לא ליניארית וכו´..) ובאופן כללי בפתירת מד"ח. העניין של המספרים המאוכבים הוא העובדה שהם מאפשרים להציג פתרון בצורה מסויימת, שנוחה לפירוש, וכמו כן הם מקלים על פתירה והצגה של סוגי משוואות שונים, כמו שכבר ציינתי וצינו אחרים לפני. מה שכן, הגדלים הפיסיקליים השימושיים, בסופו של דבר, למדע המעשי, כפי שכינית אותו, הם רק החלקים הממשיים של ההצגה המורכבת, מכיוון שגדלים דמיוניים בם יצור חי מתמטי חביב, אבל גוויה פיסיקלית..:)
 
למעלה