מעבר מוויזת L ל-H.

KallaGLP

New member
מעבר מוויזת L ל-H.

יש לנו מכר שמעוניין לעבור לארה"ב. הוא עובד כעת בחברה שכעקרון עושה רילוקיישן (הוא עוד לא בדק את האפשרות שיעשו לו אישית רילוקיישן דרכה, אך זו אחת האופציות שהוא חושב עליהן). מבחינתו, הוא היה מעדיף למצוא מעסיק חדש ולקבל ויזת H, ואין לו כוונה להישאר בחברה הנוכחית, ולכן השאלה שלו היא: נגיד שהוא לא מוצא מעסיק אמריקאי חדש מהארץ וכן עושה רילוקיישן דרך החברה שהוא עובד בה, האם לא תהיה לו בעיה להמשיך לחפש עבודה מתוך ארה"ב ולעבור מוויזת L ל-H במידת הצורך? ואם זה אפשרי, במה זה כרוך? האם יש מגבלות או בעיות שהוא צריך לדעת עליהן ושיכולות להקשות על התהליך? היות שהוא לא רוצה להישאר בחברה הנוכחית לאורך זמן, חשוב לו לדעת את התשובה לפני שהוא בכלל מתחיל לברר איתה על האפשרות של רילוקיישן.
היות שאני לא מכירה אף אחד שעשה דבר כזה ולכן לא בטוחה בדיוק איך זה עובד, אני שואלת פה. כל עצה תתקבל בברכה.
תודה מראש לעונים.
 

zuki3

New member
אין מניעה חוקית לעשות את זה

מבחינת הרשויות אין שום בעיה לעשות את זה,
לעבור עם ויזת L למצוא מעסיק חדש לבקש שינוי סטטוס לH ואם הוא יזכה בהגרלה,
באוקטובר לשנות סטטוס ומעסיק.
אבל יש כמה בעיות עם הנושא הזה
1. אם הוא נשוי, אז אם הוא עובר עם L לאישתו יהיה אישור עבודה,
אבל אם הוא יעבור לH היא תאבד את אישור העבודה ולא תוכל לעבוד.
2. אם המעסיק הנוכחי שלו ישמע שהוא מחפש עבודה חדשה, או מצא והגיש בקשה לשינוי סטטוס, הוא אולי יכעס ויפטר אותו, ואז הוא יצטרך תוך 30 יום לעזוב את ארצות הברית, גם אם הם באמצע שנת הלימודים או באמצע חוזה שכירות.
3. עדיין הוא יצטרך לעבור את כל תהליך קבלת ויזת H, שזה אומר הגרלה עם רק 30 אחוז סיכוי זכיה, ועדיין הוא יצטרך לחפש מעסיק חצי שנה - שנה לפני תחילת עבודה ואין הרבה שרוצים עובדים כאלו.
4. דרישות מויזת H גבוהים יותר מויזת L למשל הוכחת מומחה.
5. רק פעם בשנה אפשר להגיש בקשה לויזת H, כך שעד שהוא יחליט לעבור, ועד שיגישו לו בקשה ועד שהוא יתקבל, ועד שהוא יעבור, זה כנראה יהיה כבר אחרי ההגשה של 2019 שזה באפריל וצריך להתקבל לעבודה לפחות חודש קודם,
כך שהכי מוקדם שהוא יוכל לעבור למעסיק חדש יהיה באוקטובר 2020 זה עוד שנתיים של עבודה אצל המעסיק הנוכחי שהוא לא אוהב.
 

vinney

Well-known member
זה אפשרי ואני מכיר אנשים שעשו את זה

הבעיה היא שתהליך להתחיל עבודה על H לוקח בערך שנה מתחילת הראיונות עד תחילת העבודה, וגם זה בתנאי שזוכים בהגרלה. כך שאם הוא עובר על L הוא יצטרך להיות מוכן לעבוד אצל המעסיק הנוכחי לפחות שנה.
&nbsp
עונת הראיונת עבור H מתחילה בערך עכשיו ומסתיימת לקראת ינואר, במקרים קיצוניים יכולים עוד לתת הצעות בפברואר. במרץ כבר עסוקים בלהכין טפסים להגירה שמועמסים על משאיות ומועברים לUSCIS בראשון לאפריל. מי שלא הספיק - יחכה לשנה הבאה.
&nbsp
כמובן אם הוא ימצא מעסיק פטור ממכסה (כל מיני מעסיקים ממשלתיים/מחקריים/non-profits) אז זה יותר מהר ופחות בעייתי, אבל עדיין עיבוד הבקשה לH1b לוקח כמה וכמה חודשים.
 
למעלה