מתגורר בדירה על פי צוואה ללא זכות בעלות

yalyal2

Member
אני מתגורר בדירה שנרשה על ידי אבי המנוח.בצוואתו הוריש את הדירה לאחי, כשלי נתונה הזכות להתגורר בדירה עד סוף ימי ללא תשלום שכירות.

השאלה, מה מעמדי בדירה? אינני בעלים ואינני שוכר. השאלה נשאלת משום שנציגות הבית מדירה אותי מאסיפות הבעלים ומקבלת או בקשת מידע לגבי ניהול הבית ואחזקתו.

אני מתגורר בדירה 18 שנה טרם מות אבי ובסך הכל 25 שנה עד היום.

האם להערת אזהרה בנסח הטאבו באשר לזכויותי,תחת שמות הבעלים היורשים בנסח, תחזק את מעמדי, וזכויותי בבית יהיו שוות ערך לבעלים?

באם תציעו יפוי כח מהבעלים, הרי שהם לא המציאו לי למרות בקשותי וחושבני שצוואת אבי גוברת על נסח הטאבו ואינני זקוק לחסדיהם או להסכמתם.
 

yalyal2

Member
תודה על המענה המהיר.
בעלי הנכס אין להם כל חזקה על הדירה,אסור להם להכנס אליה וגם לא צויין בשום מקום שאסור לי לעשות בה שינויים.לפי צוואה אינני חייב בדמי שכירות ובעלי הדירה הצהירו בע"פ כי מאחר ואינם נהנים מהנכס אין להם כל עניין להשתתף בניהול הבית ואחזקתו,להשתתף באסיפות כלליות ואף לא ביקרו בבניין מעולם. לפיכך מישהו חייב לקחת על עצמו את ניהול הבית וזהו אנוכי.
 
תהיה - האם יאללהיאללה2 אינו הבעלים?
להבנתי הדלה, "בעלים" זכאי לעשות ברכוש מעשה בעלות. והאח לא זכאי לכך - לא יכול למכור. לא יכול לגור. לא מקבל שכירות וכו'. בניגוד ליאללה שלנו, שזכאי להנות מהנכס, ולו באופן מוגבל.
נכון שיש "רישום בטאבו", שלכאורה מהווה "בעלות". אבל נראה שנוצר מצב שמעקר את הבעלות מתוכן. אולי בדומה לנכס שרשום על שם ילד קטן, ולמעשה מנוהל ע"י הוריו.
האם לא צריך לראות את המצב כאילו הבעלות מחולקת בין האחים, לפי העניין, או לפחות משותפת?
מן הסתם יכולים להתעורר מצבים שלא ניתן להתחמק משאלת הבעלות והאחריות - לדוגמא: אם פיצוץ צנרת בדירה גורם נזק לדירה אחרת. מי אחראי לתקן את הצנרת? מי צריך לפצות את השכן?
 
נערך לאחרונה ב:

yalyal2

Member
ידידי, לאחרונה הוספתי,אני המתגורר על פי צוואה,הערת אזהרה בנסח הטאבו על זכותי בדירב מתוקף צוואה.אינני יודע במה זה יקדם אותי אבל פחות לא יוכלו להתעלם מנוכחותי בדירה. הבעלים אינם מעוניינים לנהל את הרכוש המשותף ואף להגיע לבניין כי הם לא נהנים מכלום, ואף הצהירו על כך בכתובים.
 
למעלה