סליחה, מישהו יכול להגיד לי משו?

ענוגה

New member
סליחה, מישהו יכול להגיד לי משו?

הייתי בפורום שאלה קטנה, ומשום מה הפנו אותי לפה, וכבר יומיים שאין לי תשובה לשאלה החשובה הזאת: "אזור חלציים" למה מה? כאילו מאיפה, איך למה ומדוע הגיע שובב זה ללשוננו? מישו מבין בזה?
 

הייזל

New member
קודם כל זה הגיע מהתנ"ך

וזה "אזור" עם שורוק.(אני לא יודעת איך לנקד, מאותגרת-מקלדת). מדובר בחתיכת בד(קרוב לוודאי שארוכה מאד) שגברים היו מלפפים סביב ישבנם ובין הרגליים, כמו מתאבקי סומו למשל, למטרות בידוד מקור(=תחתונים), צניעות ומקום טוב להחזיק חפצים, כמו למשל אבנים וסכין. דוגמא לאזור חלציים יש בציורים המצריים. עבדים, אנשים עניים ומסתגפים למינהם לבשות אזור חלציים, כי הזה הלבוש המינימלי ביותר שיש מבלי להיות ערום לגמרי. חלציים=מבושים=מפשעה. מקווה שעזרתי מבלי לטעות יותר מדי.
היזל
 
בקבוק בלי פקק

חלציים הם כנוי מענין למפשעה: המקום ממנו נחלץ התינוק אצל האישה (ותשעה חודשים לפני אצל הגבר - בערך)
 

ענוגה

New member
R U SURE?

ואני לתומי סברתי שמדובר במה שהגברים חולצים להנאתם
 

pitriya

New member
להנאתנו, אם יורשה לי.

מצד שני תלוי כמה זמן נמשך "טקס החליצה" ומה עושה אותו חלוץ כשהוא בא הוא בא לקיבוץ.. ואנחנו מה? אנחנו חולצות שד, היש יפה מזה?! "איך הלבנה חולצת שד מקיר הבית שמנגד" (נ. אלתרמן)
 

ענוגה

New member
לפעמים להנאתנו,

ולפעמים הפתעה לא משו... ולמה לא גיבשו לעצמם החלוצים איזה תואם-חזייה, שלא יהיה מקום להפתעות ונוכל לתאם ציפיות ויאללה, שירמו גם אותנו עם פוש-אפ, מקובל עלי אבל מה- הלכו והתחכמו וקימבנו כיסוי רופף, מכסה טפחיים ואני אומרת: לשנות את השיטה! ומיד!!!
 

גרי רשף

New member
איפה, איפה הן?../images/Emo22.gif

הן טמנו בחזה פראבלום וכמה רימונים לשעת אש אך כיום מחשופים יש כאלה שבקושי נכנס מה שיש.. (המילים של יוסי גמזו)
 

pitriya

New member
ואם כבר בעניני חזיות עסקינן..

אז בטרם תצא בתופים ובמחולות, בשירים וברינות אלחשש לך מבחר סודות ויקטוריאנים (יעני ויקטוריה סיקרט) - ישנם בנים שמתחרים איתי על גודל החזיה, וביננו זו חכמה גדולה מאד.
 
למעלה