עזיבת עבודה

Pini1

New member
עזיבת עבודה ../images/Emo35.gif

עובדת במשרד נסיעות , עובדת כחודשיים. התקשרה למנהלת המשרד והודיעה לה כי היא חולה עם 3 "ג". מיד בתום תקופת ה"מנוחה" , הגיעה העובדת למשרד ואמרה כי בכוונתה לעזוב. האם צריך לשלם לה עבור התקופה (4 ימים) בהם היתה חולה ? יש לציין כי מאז הגיעה למשרד אמרה מה שאמרה ונעלמה לאחר חצי שעה , לא היה כל קשר איתה. בנוסף , היא לא הציגה שום מסמך לגבי מחלתה. מה לעשות? תודה
 
חוק דמי מחלה קובע כי

לכל עובד מגיע לכל חודש עבודה יום וחצי מחלה. לעובדת שלך מגיע אם כן שלושה ימים. עבור היום הראשון היא לא זכאית לתשלום, עבור היום השני והשלישי היא זכאית ל - 50% מדמי המחלה, ששיעורם הוא 75% מהסכום שהיה מגיע לה אילו היתה מגיעה לעבודה. כלומר עבור היומיים הללו היא זכאית לתשלום של 75% משכר יום עבודה אחד שלה. שכלנו נהיה רק בריאים.
 
תלוי.

אם היא לא הציגה תעודת מחלה - לא צריך לשלם לה על ימי המחלה. אבל, היא עשויה להציג תעודת מחלה בעתיד, ואז יהיה צריך לשלם לה, אבל לא יהיה צריך לשלם לה משכורת רגילה אלא רק דמי מחלה, ובמקרה שלכם זה יוצא הרבה פחות. אם היא עבדה רק חודשיים, אז היא צברה זכות ל-3 ימי מחלה בלבד. על היום הראשון של המחלה - לא צריך לשלם לה. על כל אחד מהימים השני והשלישי של המחלה - צריך לשלם לה רק 37.5% מהשכר היומי, ולכן על שני ימים אלה ביחד צריך לשלם לה 75% מהשכר היומי. על היום הרביעי של המחלה - לא צריך לשלם לה, כי היא צברה זכות רק ל-3 ימי מחלה. לכן - גם אם תהיה לה תעודת מחלה על 4 ימים (או יותר) יהיה מספיק לשלם לה 75% משכר של יום אחד, וזהו.
 

Pini1

New member
רב תודות לך יוסאריאן וכן לעו"ד גנן ../images/Emo24.gif

 
למעלה