פקודת התעבורה מוניות

מצב
הנושא נעול.

Brendan of DNA

New member
פקודת התעבורה מוניות

פקודת התעבורה מוניות
יו”ר ועדת הכלכלה, ח”כ אמנון כהן, לשר שיטרית: ”לא נהייה חותמת גומי להחלטות הממשלה” ”הוועדה לא תאשר סעיפים שינציחו ספסרות ברשיונות למוניות שירות וימנעו תחרות שתטיב עם הנוסעים.” בדיון שקיימה הבוקר ועדת הכלכלה בהצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה, דחה היו”ר, ח”כ כהן, את ההצבעה על מועד כניסתה לתוקף של העלאת האגרה לרשיון למונית (”מספר ירוק”), לשבועיים אחרי אישור החוק, כפי שרצתה הממשלה. זאת על מנת למנוע מספקולנטים להוסיף ולרכוש רשיונות ולספסר בהם. המשנה למנכ”ל משרד התחבורה, אלכס לנגר, הודה כי הרשיונות הם נכס כלכלי ומסר שבחודשים דצמבר ינואר הוגשו למשרד התחבורה יותר מ-900 בקשות לרשיונות. שר התחבורה, מאיר שטרית, אמר שמטרת החוק היא לערוך רפורמה שתסדיר סופית את הענף ותמנע את המצב הרווח היום, שלעתים תחנת מוניות עובדת למעלה מ-10 שנים ללא רשיון. ח”כ אבשלום וילן (יחד), אמר כי ישנן טענות שהקואופרטיבים הגדולים, יחד עם הח”כ לשעבר, נחום לנגנטל, רוכשים קווי שירות ומשתלטים על השוק. ח”כ דוד טל (עם אחד), אמר כי משרד התחבורה מקשה על הנוסעים בכך שהוא סוגר את השוק לתחרות ומותיר את השליטה בידי בעלי התאגידים. יו”ר נהגי המוניות בגוש דן, יהודה בר און, ונהגים נוספים הזהירו כי העלאת האגרה תגרום לחיסול הענף, מאחר והשוק יוצף במוניות שרשיונן נרכש ע”י בעלי הון. בר און מסר כי בעולם המערבי יש בממוצע מונית אחת לכל אלף אנשים בעוד בישראל יש מונית לכל 350 אנשים. לדבריו, יש לעצור את מתן הרשיונות לפני שלילדיהם לא יהיה מה לאכול. היו”ר כהן, ביקש ממשרד התחבורה להציג בפני הוועדה נתונים ביחס למספר הבקשות שהוגשו ע”י נהגי מוניות וכמה ע”י אחרים. בנוסף, ביקש היו”ר כהן ממשרד התחבורה להציע לוועדה נוסח, בהתאם להצעת שר התחבורה, לפיו תהייה הגבלה גם במספר הרשיונות למונית וגם במספר קווי השירות שיוכל להחזיק בעלים של תאגיד אחד. © כל הזכויות שמורות, 2003, מדינת ישראל
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה