קבוצה למתלבטי גיוס בירושלים

i am just me

New member
קבוצה למתלבטי גיוס בירושלים

אנא הפיצו ככל יכולתכם! יש לך כמה שאלות בקשר לצה"ל? מתלבט בקשר לגיוס? רוצה לדבר על הצבא לפני שאת נהיית חלק ממנו? אם כן, הינך מוזמנ/ת לערב הפתיחה של קבוצת הנוער החדשה של פרופיל חדש בירושלים. בערב יוקרן הסרט עטור השבחים ואלס עם באשיר ולאחריו יתקיים דיון פתוח. הערב יתקיים ברחוב בלפור שמונה בירושלים (מול בית רה"מ) ביום שלישי ה7.4 בשעה 19:00 כניסה חופשית! כיבוד קל מובטח! בואו בהמוניכם! לפרטים: 0545898898 0525830724
 

i am just me

New member
איזה כיף שאנחנו כבר לא בפעם

למזלנו אנחנו עכשיו נמצאיםבמקום שאפשר לדבר על אחת ההחלטות הכי חשובות שבני נוער לוקחים בחיהם - ההחלטה לאבד את עצמם כאידבידואל למשך שנתיים-שלוש תוך כדי ביצוע פעולות בעלות אג'נדה פוליטית שהם לא בהכרח מסכימים איתם, שלא לדבר על העקרונות שבסיסיים שלעיתים מופרים במסגרת צבאית. אני פשוט שמחה שבימינו אנשים כן יכולים לשבת ולדבר על זה ולחשוב על זה כמו שהם חושבים על ההחלטה ההרבה פחות גורלית של ללכת לאוניברסיטה, או ללכת לטיול בהודו, או כן או לא לגשת לפסיכומטרי בי"ב.
 

somebodddy

New member
ומה עם מיסים?

אזרחי ישראל משלמים הרבה כסף, שהולך למטרות בעלות אג'נדה פוליטית שהם לא בהכרח מסכימים איתה. לא חשוב גם שאנשים יחליטו אם הם רוצים לשלם מיסים או לא?... מילא אם פרופיל חדש היה מנסה לבטל בכלל את גיוס החובה. זו עמדה לגיטימית(למרות שגם איתה אני לא מסכים). הבעיה היא שמאחורי כל המילים היפות שלהם, מה שהם עושים בתכלס זה לעודד אנשים לא להתגייס, ולעזור להם להשתמט בכל מיני דרכים. הם מקלים את הנטל על חלק מהאוכלוסיה - בכך שהם משליכים אותו על חלק אחר. המשימות של הצבא לא פוחתות כשמספר החיילים יורד - פשוט הנטל על כל חייל גובר.
 
האמ../images/Emo3.gif

עם הדעה המסויימת שלך ועם הרעיון מאחורי ההודעה אני מסכימה בהחלט, אבל ההודעה נראית תוקפנית ומצקדת צד אחת באופן קיצוני, כמובן שזוהי דעתך וזכותך המלאה... אבל אני לא יודעת אם זה יוביל לאן שאת/ה רוצה שזה יוביל... זוהי דעתי!
 

אישעם

New member
קורס למתלבטי האם מותר לנו להגן על עצמנו

או שכדאי להיות פסיבים ולהיות מוכנים למות כי להתגונן זו מילה גסה. יש עוד אפשרות, שכחלק מרכזי מקורס כזה תדברו על שירות המדינה בצורה שונה. מאחר וזה לא נכתב אז נשאר להבין שאנחנו "צאן לטבח". שפריירים יגנו עליכם ואתם תחיו על חשבונם. שזה בסדר להתעלק על החברה. וכמובן שזה נוגד לגמרי את הרעיון שבטבעונות לפיו זה לא בסדר לחיות על חשבון אחרים. שיוויון הוא בדיחה ?
 
יש הרבה מאד מרחק בין

הזכות העקרונית להגנה עצמית לכל מה שנעשה היום בשמה.
 

somebodddy

New member
אתה מדבר על מעשים של חיילים בשטח

או על ההתנהלות הכללית של הדרגים הגבוהים?
 
*את. וגם וגם,

מה שניסיתי לומר הוא שזה לא שחור לבן - או שמותר לנו להגן על עצמנו או שנהיה פסיביים ונמות. נראה לי שכולם מסכימים שיש לנו זכות להגן על עצמנו - השאלה היא מתי ואיך צריך לממש אותה, ואם מותר לנו לעשות הכל כדי להגן על עצמנו כביכול. אם כל מחיר מוצדק (שאת זה, אפשר גם לקשר לטבעונות - לגיטימציה להרג רחב של האחר כי החיים שלנו שווים הרבה יותר).
 
מעודדת ביותר!

אבל.... 1. כמה פעמים אפשר לצפות בסרט הזה... 2. דווקא לתקוע את ולאס עם באשיר זה כאילו כלי להראות צד שרובנו מאוד מאוד מזדהים ומסכימים איתו אבל הדרך היא לא הכי ישרה, לבחור סרט ברור ומצמרר ביותר לפגישה ראשונה ולפתיחות לדיון לאנשים שאינם גיבשו את דעותיהם עדיין? שלא תבינו אותי לא נכון, איני חושבת שצה"ל הוא ארגון מוסרי, והכיבוש וכל מה שהולך עכשיו וכל השחיתות וכל הרוע והינה אני פה וגם מנהלת פורום זה כדי לשנות ולהפיץ. אבל אתם בוחרים בדרך הלא נכונה, דרך שחברה מסחרית היתה משתמשת כדי לשכנע את מי שהיא רוצה לשכנע בפעם הראשונה... הנקודות הכי רגישות, הסרט הכי קיצוני לפעם הראשונה בעל דעה ברורה ומסוגרת אחת. למרות כל הצדדים מסקנתי היא כרגע לא להתגייס, אבל לא צריך להראות סגירות ופאנטיות ישר על הפגישה הראשונה, זה יכול לעורר המון רגש לפעמים גם ממניעים לא ישרים, וגם ליצור הרבה אנטיגוניזם (מה שלרוב לא יקרה בקבוצת נוער מתלבטת שלרוב נוטה מסיבות אלו ואחרות לא להתגייס ולכן נשמכת לפגישה כזאת של פרופיל חדש. בהצלחה?
 
למעלה