קורס הכשרה לנפגעות תקיפה מינית

קורס הכשרה לנפגעות תקיפה מינית

עומד להיפתח קורס הכשרה מטעם מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית בתל אביב 18 03 2009 החלה ההרשמה לקורס הכשרה במתן סיוע לנפגעות תקיפה מינית, שיתקיים בימי ראשון בוקר - בין השעות 08:30-11:30 ועתיד להיפתח בסוף מרץ / תחילת אפריל 2009. אחת מתוך שלוש ! ! ! פגיעה מינית בנשים היא תופעה חברתית רחבת מימדים. מחקרים בעולם המערבי מצאו שאחד מתוך שלושה נשים עברה תקיפה מינית במהלך חייה. ההתנדבות במרכז הסיוע בתל אביב מתבצעת במספר דרכים: קו סיוע טלפוני, פגישות סיוע עם פונות וקרוביהן, ליווי בהליך הפלילי, סדנאות חינוך בבתי ספר ובקהלים שונים ועוד. מרכז הסיוע מקיים קורס הכשרה ייחודי וחווייתי בן חמישה חודשים (23 פגישות שבועיות), שבסופו מוסמכת המתנדבת לסיוע לנפגעות תקיפה מינית. הקורס משלב תכנים רלוונטיים לסיוע בצד עבודה אישית וקבוצתית. בין הנושאים הנלמדים בקורס: הכרה עם עולם התוכן של פגיעה מינית, כלים לסיוע לנפגעות, פיתוח יכולות הקשבה, הרצאות שונות בנושא. הלמידה בקורס מתבצעת דרך תהליך אישי וקבוצתי משמעותי למשתתפת. הנחיית הקורס מתבצעת על ידי שתי מנחות ממרכז הסיוע תל אביב. קורס ההכשרה יחל בסוף מרץ / תחילת אפריל 2009 ויתקיים במרכז סיוע ת”א, בימי ראשון בוקר בין השעות 08:30-11:30. מתנדבות מגיל 25 ומעלה המעוניינות לעבור את ההכשרה ולהתנדב לאורך זמן מוזמנות לפנות ל: איריס שטרן לוי - רכזת מתנדבות טל’: 03-5167664 שלוחה 205, או - בדוא”ל [email protected] על מנת לתאם ראיון אישי וקבוצתי.
 

גיל110

New member
חבל שאין קורסים כאלה לנפגעים

הרי ידוע כמה נפגעים יש, בעיקר מהמגזר החרדי, שאף אחד לא עוזר להם, בניגוד לנפגעות, והם נופלים בין הכיסאות כל כך קשה עד שרובם בורחים מהארץ.
 

אישעם

New member
נראה לי שהשתייכות למגזר הזה היא הסכמה

לפגיעה. השלמה עם גירסה שטוענת שהאישה היא נחותה. הסכמה עקרונית להיות לאחת כזו שבציבור החילוני מכנים נפגעת.
 
אני לא מסכימה איתך

אחת משלוש נשים נפגעת מתקיפה מינית לפחות פעם אחת בחייה, וזו המציאות לצערנו ואין אנו יוצרים אותה או את המסר על האישה הנחותה אם אנו לומדים על דרכים לסייע לעשרות אלפי הנשים האלו. אם אנחנו נאבקים לזכויות אדם למשל זה אומר שאנחנו נותנים לזה אפשרות להמשכיות ולתת להאמין שהאדם/ מגזר אחר או מה שאנו פועלים למענו הוא נחות מאתנו?
 

אישעם

New member
נכון נפגעות אבל

את כותבת בכלליות, הנושא בתגובה היה המגזר החרדי. אני כתבתי שהשתייכות למגזר הזה היא קבלת היותה של האישה נחותה. אני לא רואה איך תגובתך מביעה חוסר הסכמה עם שלי. אני אחד שחושב שתקיפה מינית בוצעה באשמתנו, שיש לנו חלק באשמה. אנסים יוצאים מתוך החברה שלנו ואנחנו לא מספיק אקטיבים לעצור אותם. הכתובות הן על הקיר, ניתן לזהות אדם שנוטה לפשע ע"י אזהרות מוקדמות. אנחנו חברה פחדנית שלא לוקחת בחשבון שהפשע יגיע לביתנו אם ניתן לו להתעצם, אם לא נעצור אותו כשהוא בחיתוליו. אנחנו אשמים בכך שנשים נפגעות, לא מנענו את התפתחותם של הפוגעים לצמוח מתוכנו כחברה. את השאלה שלך לא הבנתי.
 
אוקי

אני די מסכימה איתך, אבל אני חושבת שמעט הגדלת את האשמה על החברה כולה שלא פעלה, מה לדעתך צריך לעשות עכשיו, ברגע זה על מנת להפחית את הפגיעה הזאת כמה שיותר, ולמה שאדם יקום ויגיד, עכשיו אני לוקח על עצמי לזהות ולהיזהר להתריע על אדם שיכול להחשב כחשוד בהטרדה מינית פתאום ולא נושא אחר כאוב לפעול למענו? איך אנו כחברה יכלנו למנוע את הסבל של חלק מהנפגעים הללו?
 

אישעם

New member
זה שווה דיון באחד הימים

דיון על האם אנס הוא חולה או שהחברה יצרה אותו כמו כל פושע אחר. בשלב מאוחר לא ניתן לעשות הרבה מלבד הרחקה מהחברה וענישה. הפתרונות הן בשלבים מוקדמים. חברה שתעסוק ביותר הסברה וחינוך להתערבות חברתית בגיל מוקדם. שילדים לא יפחדו לדווח על חברים שעושים שטויות ובעתיד הם יפנו לחיי פשע. הפתרון הוא בגילוי מוקדם, תמיכה בנוער בעייתי, כי את המחיר משלמים בעתיד כחברה. אולי זה לא פיתרון של 100% אבל לא לשכוח שאנחנו לא מדברים רק על אונס של נגיד אדם שלגמרי פוספס. אנחנו מדברים על למנוע את הכמויות של מקרי האונס, את הכמויות של התקיפה המינית ובכלל, שוויון זכויות מלא בכל התחומים. שיוויון זכויות מלא, התערבות חברתית וחינוך (עם תמיכה בחלשים כלכלית) תביא לעיצוב החברה לשיוויוניות לעומת אלה שגדלים עם תסכולים שונים ואח"כ כולנו משלמים את המחיר. אם אנחנו כחברה, לא נשלם את המחיר בשלבים מוקדמים (טיפול בבעיות בגיל מוקדם) אז נשלם הרבה יותר בשלב מאוחר.
 
אמנם אין קורסים לנפגעים

מכיוון שהקורסים הם בעצם ללמד מתנדבים לעזור לנפגעים, הקורס אינו סיוע לנפגעים אלה הכשרת מתנדבים לסייע לנפגעים. ישנם מקורות תמיכה, מוקדי חירום שונים לסיוע לנפגעים ונפגעות, בקרוב אעלה את כולם למאמרים.
 

אורי 0

New member
יש קורס כזה

בהנחיית רני לוי. אבל למיטב זכרוני הוא פעם בשנה. והוא מכשיר מתנדבים לקו הסיוע 1203
 
קו סיוע לנשים וגברים ממגזרים שונים- גם דתיים:

קו חירום לנפגעות תקיפה מינית (כל אוכלוסיית הנשים, כללי)- 1202 קו חירום לנפגעי תקיפה מינית (כל אוכלוסיית הגברים, כללי)- 1203 קו סיוע לנשים ערביות: 6566813- 04 קו סיוע לנשים דתיות: 6730002- 02 קו סיוע לנשים דוברות אמהרית: 1-800-220-230 קו סיוע לנערים וגברים דתיים: 5328000- 02
 

somebodddy

New member
אחת מתוך 3? נראה לי שהקריטריונים

שמגדירים תקיפה מינית רחבים מדי. לשים אישה שצעקו לה ``כוסית`` באותה קטגוריה עם אישה שעברה אונס זה עוול לנאנסת...
 
לא צריך להגזים

הנתונים אכן גדולים ומצערים וזה נבדק באמת מעבר לנשים שצעקו להן "כוסית" הטרדה או תקיפה מינית יכולה להיות בכל מיני צורות שהן לווא דווקא אונס אך אינם ראויות ועלולות לגרום לטראומה והרגשה רעה אצל הנפגע/ת. או כל דבר מיני מוגזם שלא הולם לא ראוי ואינו בהסכמה מלאה. לצערי עניין ההטרדות המיניות התקיפות והאונס הוא נושא רגיש ביותר, ואני לא יודעת עד כמה ניתן להיכנס לזה לעומק מנקודת מבטנו.
 

somebodddy

New member
אבל אני אוהב להגזים...

ואני עדיין חושב שהקריטריונים רחבים מדי, אבל אולי זה רק בגלל שאני שוביניסט מגעיל. מעניין אותי גם איך בדקו את זה - לא לפי מספר התלונות, זה בטוח. אחוז המתלוננות כל כך נמוך, שגם אם כל הנשים בעולם היו מותקפות מינית לא היו מגיעים לאחת לשלוש אם היו בודקים לפי תלונות. ולבדוק לפי סקרים זה גם בעייתי - דבר ראשון אי אפשר לעשות לזה מדגם מייצג, ודבר שני הרבה נשים שעברו התקפה מינית היו פוחדת לדווח אפילו בסקר(הדברים האלה ממש לא אנונימים...)
 

אישעם

New member
לפי הקריטריונים שאתה מציג, כל אישה הותקפה מינ

מינית במשך חייה. אני דווקא מסכים עם הראיה הזו. לא אחת מ 3 אלא כל אישה. לי נראה שהמספרים המוצגים נמוכים מידי. שים את עצמך במקומן. מבלי להכנס לעניין השובניזם כעיקרון, אני בטוח שלא היית מקבל יחס כזה מכמויות גדולות של אנשים שאינך מעוניין בהם מינית ובמשך כל חייך הם פונים אילך בהערות שאתה רואה כמעליבות ומגבילות את החופש שלך.
 

somebodddy

New member
אף פעם לא הייתי אישה, ככה שאין לי

מושג מה הן מרגישות, אבל אם אתה מתעקש לדחוף את עניין החופש, אני רוצה להגיד דבר אחד: לדרוש שכל העולם ירוצף כדי שתוכל ללכת עם הכפכפים שלך לכל מקום זה לא באמת חופש. חופש אמיתי זה לנעול נעלי הליכה טובות וללכת לאן שבא לך בלי טובות מאף אחד.
 

אישעם

New member
אם אינך מסוגל לשים את עצמך בנעליהן

אז למה אתה מעז לדבר בשמן ? אתה מתחמק. לא ענית איך היית מרגיש אם היו באים איליך גברים ונעירים לך שיש לך חור תחת יפה, המקבילה לכוס יפה (שמשם השם "כוסית") איך היית מרגיש אם היית מבלה את חייך בהערות של גברים על חור התחת שלך ? בכדי לענות, אינך צריך להיות אישה, אז למה לא ענית ?
 

somebodddy

New member
מתעלם

זה לא כזה קשה - לא צריך לעשות כלום. לא צריך להקשיב לכל מה שאנשים אומרים, ובטח שלא לקחת ללב.
 

אישעם

New member
זה אילוץ, עליך להבין שלא לכולן יש

אופי שמתעלם בקלות, ההתעלמות היא אילוץ. אינך יכול לשפוט את העובדה שיש נשים שנעלבות מזה. אינך יכול לשפוט, נקודה. ה 2 מאותן 3 שלא כלולות בסטטיסטיקה, הן אלו שהתעלמו, אבל גם הן הוטרדו. אוייש, זה נשמע כאילו אני משתדל להיות PC.. אבל באמת שלא, אני כותב לך בכנות. נשים מוטרדות כל הזמן, זה סטנדרט שאסור להתרגל אילו, זה לא חופש, זה לא שיוויון. כל הכבוד לאופי הנוקשה שלך שלא לוקח ללב, אבל אם זה יקרה לך בכל יום אתה לא תצליח להתמיד בהתעלמות. ךמעשה זה נורא מה שאתה כותב, כי אם יש נשים שמקבלות את זה כסטנדרט אז זה גורם להן להתהלך על קליפות ביצים, וכנראה שזה אכן כך.
 

somebodddy

New member
גורם לנשים להתהלך על קליפות ביצים?

לדעתי במצב היום דווקא הגברים הם אלה שהולכים על קליפות ביצים, וצריכים להיזהר על כל מילה שהם אומרים וכל מבט שהם מביטים...
 
למעלה