קצת הולכת לאיבוד באזרחות..

misseverything

New member
קצת הולכת לאיבוד באזרחות..

אמ... היי! קוראים לי עדן, אני בת 20. עדיין בצבא - משתחררת בלי נדר באוקטובר הקרוב :) כשאשתחרר אהיה כבר בת 21 וכן יש לי מעט לחץ של גיל כי אני רוצה ללמוד הרבה ולסיים עם זה כמה שיותר מהר! הממוצע בגרויות שלי יחסית נמוך.. לא מגיע ל100 ויש לי 3 יח"ל במתמטיקה, כשב003 יש לי 60 סופי (מגן שהרס לחלוטין תציון..) כך ש... כן, אני צריכה להשלים ל4 יח"ל, וכן אני אצטרך לעשות גם את 003 מחדש. גיששתי שבוע שעבר על פסיכומטרי והבנתי שבלחמן זה יעלה לי משהו כמו 2200 בזמן צבא, 6000ומשהו אחרי הצבא.. well, לבינתיים פסיכומטרי זה לא אופציה ולבגרות במתמטיקה יש עוד בדיוק 79 ימים. השאלות שלי הן רבות..... והן הולכות ככה: * האם יש לי מספיק זמן ללמוד לבגרות? * האם אני יכולה ללמוד באפן עצמאי לבגרות במתמטיקה - האם יש דרך למקד את עצמי על החומר שכן צריך (כי לצערי במיקוד של משרד החינוך זה לא מופיע) ? רק דרך הספר מיקוד הזה? * האם אני עדיין יכולה להירשם לקורס בקידום / high q או כל דבר אחר שתוכלו להמליץ לי עליון? - (של השלמת בגרות , כן? במתמטיקה, כן? :p ) * איפה הכי כדאי ללמוד פסיכומטרי ? * האם תואר משולב של נגיד משפטיים ומדעי החברה , כל ההנפצות החדשות האלה - איכותי ופותח לי הרבה אופציות? אנלא יודעת...כשאני גדלתי כל האחיות הגדולות שלי למדו תואר אחד בודד ונחמד - נגיד כמו מהנדסת תעשייה וניהול, ככה שהיה להן מקצוע אחד ביד - אבל היה להן אותו עד הסוף. לא קצת מכאן וקצת מכאן. ומשום מה ללמוד 2 נושאים שונים נשמע לי כמו תואר בחאווה לגמרי.. עד כמה זה נכון? עשיתי קצת חיפוש באינטרנט ולא מצאתי אתר שמשווה מחירים בין המכונים השונים (לגבי בגרויות ופסיכומטרי) ואני מתקשה להבין למה לעזאזל הם רוצים את הטלפון שלי והת.ז בשביל הדבר האידיוטי הזה? איפה אני יכולה פשוט להשוות מחירים בלי הרבה טררם סביב זה - לא רוצה שום סוכני מחירות ולא כל החרטה הזה... פשוט לדעת כמה כל אחד רוצה.
 
היי

אני אענה לפי סדר השאלות: מתי את רוצה לגשת לבגרות במתמטיקה? הבגרות במתמטיקה מורכבת משלושה שאלונים שמסתיימים במספרים 003, 004 ו - 005, לכל אחד מהם יש ספרים ייעודיים עם כל החומר הרלוונטי. אני אישית מכירה את הספרים של גבי יקואל ושל בני גורן. לעוד ספרים את מוזמנת לפנות לפורום שיעורי בית ולשאול את תלמידי התיכון מאיזה ספרי מתמטיקה הם לומדים. האם את יכולה ללמוד לבד זה מאוד אינדיבידואלי, ומאוד תלוי ביכולת שלך לשבת לתרגל וגם להבין את החומר בצורה עצמאית. אם את מתכננת לגשת לבגרות הקיץ הקרובה קחי בחשבון שההרשמה הסתיימה ותוכלי בהמשך להרשם בהרשמה מאוחרת דרך משרד החינוך ישירות - במקרה כזה תשובצי לפי מקומות פנויים ולכן יש סיכוי שתשובצי להבחן במקום מאוד מרוחק ממקום מגורייך, מעבר לכך אין צורך למהר ואני ממליצה לשקול לגשת לבגרות החורף. הקורסים של המכונים השונים התחילו כבר בחודש פברואר לכן אני בספק אם יש לך טעם להכנס לקורס כזה. אם את מעוניינת בכל זאת לגשת לבגרות החורף, את יכולה להרשם לקורסים, אני אישית למדתי ביואל גבע ויכולה להמליץ בחום. בקידום אין קורסי בגרויות (לחמן - חברת הבת שלהם היא חברה שמלמדת לבגרות). קורסי הבגרויות לבגרות החורף מתחילים לרוב בתחילת חודש ספטמבר. בנוגע לפסיכומטרי - שאלת את שאלת מליון הדולר ואין תשובה חד משמעית, כל אדם יכול לתת לך תשובות למה כן במכון אחד ולמה בשום פנים ואופן לא במכון אחר (וזה בכלל אחרי שהוא למד במכון שלישי בלתי תלוי). לכן עצתי הטובה ביותר היא להכנס לפורום פסיכומטרי ובחיפוש בפורום לחפש את ההמלצות למכוני פסיכומטרי ולקרוא אותם - כמובן בשורה התחתונה לקחת את הכל בערבון מוגבל. מה שחשוב שתזכרי זה שמדובר בעניין אינדיבידואלי - כמה את מחברת למורה ולשיטות הלמידה שהוא מספק לכיתה. לאדם אחד הם יהיו הכי יעילות בעוד לאחר יהיה קשה ושלישי בכלל לא יבין למה הוא נרשם לקורס הזה כי הוא היה יכול לעשות הכל לבד. בנוגע למחירים, המחירים בין המכונים הגדולים די דומים לחמן ואנקורי - במידה ויש לך ואוצר מהצבא המחיר הוא עד 2000 שח, אחרי צבא המחירים מטפסים, לבערך 6000 סמארט - המחיר נע סביב ה 3500- 4000 שח קדום, היי קיו, גבע - סביב ה - 6000 שח גם כן. אף אתר לא יתן לך נתונים מדוייקים לגבי מחיר כיוון שהמכונים משנים את המחיר ונותנים הנחות שונות על פי כל מיני נתונים שהם מחליטים ממחזור למחזור. הדרישה לת.ז וטלפון הם שהמכונים יחזרו אליך ואנשי השיווק ינסו לשכנע אותך להרשם אליהם, אלא אם את מעוניינת להרשם למכון ספציפי ממליצה להמנע מלתת את הפרטים הללו. בנוגע לתואר דו חוגי: הנדסה - מדובר על תואר שבסיומו את נרשמת בפנקס ההנדסאים (כמו לדוגמא תואר בהנדסת תעשייה וטיול) במקרה כזה עליך ללמוד מספר גדול של נקודות זכות על מנת להיות זכאית לתואר, מקור השטות הזו הוא בחוק מימי המנדט הבריטי באשר למי ראוי להרשם כמהנדס. מעבר להנדסה (ורפואה) האוניברסיטאות מעודדות לימוד של תואר דו חוגי, מהסיבה הפשוטה שבהמשך בלימודים מתקדמים תהיה לך אפשרות להתפתח לכיוונים רבים יותר, היום השוק מוצף בתארים ראשונים והאונירסיטאות מכוונות את הסטודנטים גם להמשיך לתואר שני בתחומים בהם הם למדו. תואר דו חוגי לא מוריד מערך החוגים בהם את לומדת, הוא רק מעלה את רמת הקושי שלך. וזהו, את מוזמנת לשאול עוד שאלות ולהתייעץ....
 
אז הם שינו את זה

בחוזר הקודם התאריך האחרון היה ה 5.3 תודה על התיקון
 
לגב למידה למתמטיקה, חשבת על מורה פרטי?

אם יש לך משמעת עצמית ואת חושבת שאת רוב הלמידה את יכולה לעשות בעצמך, אין סיבה שלא תיגשי לבגרות הקיץ הקרובה ותיעזרי במורה פרטי בדברים שתתקשי בהם. זה יכול לצאת לך זול יותר ויעיל יותר מכל קורס שהיית יכולה לקחת. בנוסף, קחי בחשבון שקורסים לבגרות במתמטיקה מכינים לכל השאלונים בבת אחת, מה שמאוד מכביד. יותר מומלץ לגשת לשאלון אחד או שניים בכל פעם, גם מבחינת למידה וגם מבחינת יום הבחינה עצמו (7 שעות של מבחן זה לא כזה נחמד).
 

moranss

New member
עדן שלום.

ניסיתי לעקוב אחרי כל השאלות שלך, ומקווה שהצלחתי. קוראים לי מורן, ואני בת 21 עכשיו, וגם הייתי במקום דומה לשלך, השלמת בגרויות ופסיכומטרי. השלמתי מתמטיקה ל 4 יחידות וגאוגרפיה 5 יחידות כמקצוע מוגבר לפי המלצה של היועצת לימודים שממש עזרה לי. במתמטיקה אני יודעת שנורא קשה ללמוד לבד ורצוי או מורה פרטי או ללמוד במקום מסודר. מתמטיקה השלמתי דרך אנקורי עם וואוצ'ר של הצבא אבל ממש התאכזבתי. כיתות גדולות, יחס מעפן של המורה, ולפני הבגרות בכלל הלכתי לאיבוד עם עצמי. אבל את הגאוגרפיה עשיתי בתיכון תל אביב בהמלצה של היועצת לימודים שגאוגרפיה ישפר לי את המומצע כי זה קל. והיא צדקה סיימתי גאגרפיה ב 95. ומתמטיקה ב 70.. אה.... פסיכומטרי המשכתי בתיכון תל אביב כי הייתי ממש מרוצה מהיחס האישי שלהם. הייתה לנו כיתה קטנה 20 תלמידים איתי והם פתחו במקביל לכיתה שלנו עוד 2 כיתות פסיכומטרי קטנות. המורה מקסים. ועברתי ב 670 (בלי עין הרע :) ). גם כמשוחררת שלמתי מחיר ממש נמוך 4500. בלחמן ניסיתי כי שמעתי עליהם אבל התוקף של החוגר שלי לא היה עד חצי מהקורס אז זה לא תפס.. אבל באמת שאני לא מצטערת לרגע... אבל לגבי התואר אני גם בהתלבטות אני לא יודעת מה ללמוד, תעשיה וניהול, כלכלה??? אין לי מושג שיהיה שבת שלום מורן :)
 
למעלה