רשתות תקשורת מחשבים

Clickinindex360

New member
עיצוב רשת תקשורת מחשבים

לרשתות מחשבים יכולות להיות עיצובים שונים, כאשר שתי הצורות הבסיסיות הן רשתות לקוח/שרת ורשתות עמית לעמית. לרשתות לקוח/שרת יש שרתים מרכזיים לאחסון, אליהם מגיעים מחשבים והתקני לקוח. רשתות עמית לעמית נוטות לכלול מכשירים התומכים באותן פונקציות. הם נפוצים יותר בבתים, בעוד שרשתות לקוחות/שרתים נוטות יותר לשמש עסקים. הנה כמה מהצורות המשמשות ליצירת רשתות:

  • צורת כוכבים
צומת מרכזי מחבר כבל לכל מחשב ברשת בטופולוגיית כוכבים. לכל מחשב ברשת יש חיבור עצמאי למרכז הרשת, וחיבור אחד לא ישפיע על שאר הרשת. עם זאת, חיסרון אחד הוא שדרושים כבלים רבים כדי ליצור רשת מסוג זה.

  • צורת אוטובוס
בחיבור רשת תקשורת מחשבים בצורת אוטובוס , כבל אחד מחבר את המחשב. המידע עבור הצומת האחרון ברשת צריך לעבור דרך כל מחשב מחובר. יש צורך בפחות כבלים, אבל אם הכבל נשבר זה אומר שאף אחד מהמחשבים לא יכול להגיע לרשת.

  • צורת טבעת
רשת מחשבים בצורת טבעת דומה ל – אוטובוס. היא משתמשת בכבל בודד כאשר צמתי הקצה מחוברים זה לזה, כך שהאות יכול לחוג דרך הרשת כדי למצוא את הנמען שלו. האות ינסה מספר פעמים למצוא את יעדו גם כאשר צומת הרשת אינו פועל כהלכה. לטבעת שקרסה יש צומת מרכזי כגון – רכזת, נתב או מתג.

  • פרוטוקולי רשת
פרוטוקולי רשת הם השפות שבהן מחשבים משתמשים כדי לתקשר. הפרוטוקולים שבהם תומכות רשתות מחשבים מציעים דרך נוספת להגדיר ולקבץ אותם. לרשתות יכולות להיות יותר מפרוטוקול אחד וכל אחת יכולה לתמוך ביישומים שונים. פרוטוקולים המשמשים לעתים קרובות כוללים TCP/IP, הנפוץ ביותר באינטרנט וברשתות ביתיות.

  • רשתות קוויות ואלחוטיות
פרוטוקולים רבים יכולים לעבוד עם רשתות קוויות ואלחוטיות כאחד. אולם בשנים האחרונות טכנולוגיות אלחוטיות גדלו והפכו לפופולריות הרבה יותר. Wi-Fi וטכנולוגיות אלחוטיות אחרות הפכו לאופציה המועדפת לבניית רשתות מחשבים. אחת הסיבות לכך היא שרשתות אלחוטיות יכולות לתמוך בקלות בסוגים שונים של גאדג'טים אלחוטיים שהפכו פופולריים עם השנים, כמו סמארטפונים וטאבלטים.

למאמר המלא באתר Smart SH
 
למעלה