שאלה בנושא שכירות בדירה

שאלה בנושא שכירות בדירה

שכרתי דירה. והשכרתי חדר לשותף. השותף עזב ולא שילם את חובותיו. לצערי, איבדתי את החוזה בינינו. האם יש אפשרות שאתבע אותו בבית משפט ואנצח ללא אפשרות להציג את החוזה בינינו? בתודה מראש.
 
יש לך עוד הוכחות?

אולי הוא שלם חלק מהשכירות בעבר בשיק, ויש לך אפשרות להוכיח הפקדה? אנשים שראו אותו גר בדירה? אם יש ראיות אחרות אז את יכולה לתבוע וגם אותלי לזכות. ללא הוכחות כלשהן, רק על סמך מילה, חבל על הזמן.
 

מ.ה.

New member
הפרצדורה האזרחית העותומנית

לא למותר לציין כאן את סעיף 80 לחוק הפרוצדורה האזרחית העותומני מיום 2 לחודש רג´ב 1296 (1879) החל עדיין על ישראל הקובע: "תביעות הנוגעות להתחייבויות וחוזים או לשותפות, לקבלנות או הלוואה שעל פי הרגיל והנהוג הם נעשים בכתב, והעולות על עשר לירות, צריך להוכיחן במסמך בכתב......" יחד עם זאת סעיף 82(ג) לאותו חוק קובע כי הוראות סעיף 80 לא תהיינה חלות במקרה בו נעשה שטר ונאבד מבלי צדיית הנושה.
 
אלא אם כן מדובר כאן בשכירות

שגובה החובות עולה על 15,000 ש"ח שאז בית המשפט הדן הוא בית משפט לתביעות קטנות שאינו כבול לכלל זה. לא?
 

מ.ה.

New member
רתיעה משימוש בסמכות

בדרך כלל נרתעים בתי המשפט לתביעות קטנות משימוש בסמכותם לחרוג מההוראות הכלליות הנוגעות לדיני הראיות ולכן אין הם מכשירים, בדרך כלל, עדויות שמיעה, בדיקות פוליגרף ללא הסכמת שני הצדדים על קבילותן, הוכחות נזק ללא חוות דעת וכד´. יחד עם זאת אני מסכים כי יש יותר סיכוי בבית משפט לתביעות קטנות.
 
לא הבנתי משהו.

יש חובות. יש הוכחות גם של צ´קים וגם של של שותף נוסף, שהבחור גר. יש דבר אחד שאני לא מבינה . מנהלת הפורום כתבה משהו על סכום העולה על 15,000 אפשר לתבוע. במקרה הזה הסכום נמוך מ15,000. אז האם עדיין יש סיכוי שאזכה?
 
תודה על התקון

כל סכום מתחת16300 יכול להתקיים דיון בבית משפט לתביעות קטנות, ואם יש לך הוכחות כמו שפרטת יש סכוי שתצילחי להוכיח את התביעה.
 

Art101

New member
דיון בביהמ"ש לתביעות קטנות

בדיון בביהמ"ש לתביעות קטנות, יצטרך שותפך לשעבר להציג חוזה אחר אם יטען שלא היתה בינכם כל התקשרות. אם הוא לא יכחיש שהיה שותפך, אז אין בעייה. בכל מקרה יש להדגיש את נושא החוזה וקיומו. לגבי ניצחון - זה מאד תלוי בשופט וביומו (שופט אוהד ביום טוב נותן סיכוי רב, וההיפך...). נסי לגבות כמה שיותר עדויות ומסמכים המעידים על העלויות השונות שנגרמו לך עקב הפרת החוזה. בהצלחה, ארט.
 
למעלה