שייקה אופיר

פלפל.

New member
שייקה אופיר ../images/Emo127.gif

במלחמת ששת הימים שייקה הופיע עם יפה ירקוני בפני לוחמים וכך נולדה תוכניתם המשותפת "הזמנים האלה", שעלתה אחרי המלחמה ובה הם שרו יחד משירי מלחמת השחרור, שירים חדשים שכתב אז חיים חפר ואופיר ביצע, ומערכונים חדשים כמו "בלבולי לשון" ו"צו השעה", שהוקלטו גם לאלבום בהופעה חיה. עד כאן מתוך מומה. בשקט גמור וללא פרסום יצא האלבום לפני מספר שבועות לחנויות על דיסק. 29 ש"ח בחנויות סטימצקי. המערכון "בלבולי לשון" הכניס לשפה כמה "פלונטרים לשוניים" שמרוב שהם שגורים אצלנו במשפחה הייתי בטוח, בתור ילד, ב-100%, שסבא שלי ז"ל המציא אותם: במערכון שייקה מספר על החבר שלו שגר בחרדס פנה, אתם יודעים, ליד כרדס פץ.. זה שאחותו כל היום חצי צוחה חצי בוחקת, ושאביהם הוא יו"ר פועצת המועלים של חרדס פנה.. הוא כל היום מסתובב עם חצי גום ערוף, אבל "שמו זרח מפרחוני"..
לבר מצווה של הבן רצו להביא את דודנה שמארי, וחיפשו מי ילווה אותה: ביקשו מיוזנן חראי, ביקשו מזובי דלצר, אפילו חשבו על הפילמורת התזהרמונית כרקע..
בדרך לטבריה הוא קרא לו: תזהר, לאן אתה רץ? יש כאן תמרור סיכונים מסובבים! ובמסעדה ביקש מהמלצר: "תן לי בבקשה מנה אחת כצץ כבוד וכוס מיש מיצמיץ"
מי מכיר "בלבולי מילים" נוספים ש"נשגרו" בשפת הדיבור? חג
שמח לכולם, ובהצלחה לפורום!
 

zimes

New member
זרח מפרחוני, של אפריים קישון

ושבוריות זכוכות. של - ? ובנוסף, בנימה אישית - כשהייתי בתיכון (לפני כך וכך שנים), נהגנו לגבר ב-סין ו- שמך. למשל - ציטטנו מהכבשׁ השׂשׂה עשׁר.
 

גרי רשף

New member
החוור הגישש../images/Emo22.gif

לשלישיית הגשש החיוור היו הרבה יציאות כאלו: זבולון זיסקין שאביו היה ´מראשוני גידול הירדן בעמק הבננה´ (הכה את המומחה), ´שימשין עליך פלישתו´ (לא זוכר היכן), ´עלה לי הראש לדם´ (גבעת חלפון) ועוד. אני מכיר מומחה לנושא ואבקש ממנו להיכנס ולתת חוות דעת שניה בנושא. אני חושב שלימור (במלעיל) מרק בישראל המשיכה את קו ההומור הגששי: לכאורה לשון עילגת של בור ועם הארץ, למעשה הברקות לשוניות גאוניות.
 

danistar

New member
הכה את המומחה .. אחלן וסחלן ../images/Emo140.gif

הגששים מומחים לבלבולי לשון .. מי אם לא הם המציאו את החן שבבלבולים שגורם לכולנו לחייך...... ולפני הדגימות .. גרי ידידי .. אל תשווה בין הגשישם ללימור .. אין בכלל איפה להתחיל
בואו נראה .. קצת דוגמאות .. "לשופשיק של הקומקום , זה מה שמשפיך את התה" ... ( הכה את המומחה ) "אקספרסיוניסטיק .. יעני צבעו אותו אקספרס" ( הסיידים ) "מרשם ובעברית רצפט" ( הכה את המומחה ) "זה יכנס ( כ רפויה ) בתוך זה?? " ( המוסך) "הכיר בכורכר" - ( ארץ נהדרת ) "שמתי לו ספספה ( צפצפה ) חדש" ( אישרא בנק ) "ארנק עור מפלסטיק" ( כותב הבקשות ) "חלונות אלומיניום מנירוסטה" ( פינטו ומלול ) "אחלן וסחלן" ( חתונת הדמים ) יש עוד כל כך הרבה .. והרי מי אם לא הגששים תרמו כל כך הרבה להומור שלנו לשפה ... כמה ביטויים כגון "שמחת זקנתי" יש לנו והכל בזכותם . ולסיום אזכיר רק שהנמען מלמעלה שייקה אופיר קשור חזק אל הגששים .. דני
 
היד פתוחה והפנקס רושם

או משהו כזה... יופי ברוך! איך? בר בר בר בר מינן בר! (קרקר נגד קרקר)
 
המקור של לוי אשכול לא פחות

עצוב או מצחיק: הפנקס פתוח והיד רושמת. כך הוא אמר והצליח לגרום לעוד כמה אנשים לא להאמין במה שראש הממשלה אומר. ושבורית זכוכה היא של שיקה אופיר גם מאותו מערכון הנזכר.
 

ganeden93

New member
הוווו ...יש עוד....

פימעון שרץ למשל. ופועצת המועלים. וכווד אבז (כבד אווז. מבטאים את זה : kvad avez) ו- עווית הזין - במקום זוית העיין. זה לא אני!! זה הם!!!
 
למעלה