שלום לכולם וחג שמח, יש לי נושא חשוב

depresia

New member
מסכים איתך

אני רק אומר שיש המון הטלות שלא פרקטיות לרחוב.
אבל עדין כל מה שאמרת נכון ויש גם לא מעט הטלות שטובות לרחוב.
 

Siberian Khatru

New member
אבל אם הייתי מתאבק והייתי נלחם מולך

אתה זה שהיה נופל על האספלט, ואני הייתי זה שבועט בך על הרצפה\בורח מהר מהמקום\עובר להתמודד מול החברים שלך בזמן שאתה מנוטרל, ולא להיפך.
 

depresia

New member
נכון, אבל

נכון, אבל אין לך מושג כמה מתאמנים במועדוני BJJ/היאבקות/גראפלינג, על מצבי מאבק על הקרקע שלא ראליים לחלוטין לתנאי רחוב, על זה הולך 90 אחוז מהאימון.

אולי במועדוני קרב מגע שלמדו קצת מאנשי ה-MMA ההאבקות הגראפלינג וה-BJJ מתאמנים כדי להגיע למצב שבו אתה מפיל את היריב שלך על האספלט בלי לנחות עליו(אתה נשאר במעמידה) ובלי לדפוק לעצמך את הברכיים, וישר בועט לו בפנים וגומר את הקרב, אני לא יודע, לא בדקתי את זה.
 

Siberian Khatru

New member
יש לי קצת מושג

אמנם רק קצת, כי אני רחוק מלהיות אומן לחימה או מבין גדול בתחום, והידע שלי מגיע בעיקר מקריאה ושיחות עם אנשים.
התאמנתי במשך כשלושה חודשים (הפסקתי ואני מתכוון להמשיך בקרוב) במועדון ה-BJJ של רנזו גרייזי בניו יורק (שם אני גר). כמעט חצי מהאימון עוברות בעבודה על הטלות בלבד. השאר היה על גראפלינג (שאותי אישית מעניין הרבה יותר מנושא ההגנה העצמית בלי קשר לדיון), אבל גם שם הדבר העיקרי שאומרים לך הוא "אם אתה למטה - אתה במצב לא טוב. נסה להגיע למעלה". זה נכון לגראפלינג, נכון ל-MMA ונכון ל'רחוב'.

אגב, ההטלות שלמדנו בעיקר היו הכשלות (אתה נשאר עומד), הטלות סטייל ג'ודו (אתה נשאר עומד), ודאבל לג\סינגל לג (אתה יורד עם היריב שלך, אבל סיכויי הצלחה גדולים בהרבה לדעתי, במיוחד מול יריב גדול יותר). באף אחת מההטלות לא דפקתי לעצמי את הברכיים ולא הבנתי איך זה קשור.

העובדה שבתחרויות גראפלינג מתייחסים לגארד כמצב שוויוני ומשקיעים בזה הרבה זו סתם אבולוציה של הספורט כמו שבטקוואנדו עובדים הרבה על בעיטות מסתובבות ממרחק של 5 מטר ובקראטה שוברים קרשי עץ. זה לא משנה את העובדה שאם מישהו הוא יותר גדול וחזק ממך, ואתה לא מצליח לתת לו את מכת המוות, מה שאתה רוצה במידה ואתה לא יכול לברוח, זה לסגור את המרחק (כדי שהוא לא יתן לך את מכת המוות) ולהפיל אותו כדי שתוכל לברוח\לרתק אותו כך שהוא לא יקום וירביץ לך שוב.

בנוסף, כפי שנאמר כאן - הדבר הכי בסיסי שתוקף (ובמיוחד אם יש שם כמה כאלה) ינסה לעשות לך זה לדחוף ולהפיל אותך, ובמקרה הזה עבודה על בסיס טוב (שׁאותה עושים בהיאבקות יותר מכל דבר אחר) היא קריטית בכלל לפני שאתה מנסה הטלות. לפני כמה חודשים היה לי מול העיניים קרב 'רחוב' באמצע הרכבת התחתית בין שני אנשים (לא אומני לחימה מן הסתם). מה שקרה שם היה כמה אגרופים מפוספסים (הרכבת היתה בתנועה), שהפכו תוך שניה לנסיונות קלינץ' ודחיפות בלי שום טכניקה. לא היה שם אפילו ספייס קטן לבעיטה חזקה (אולי לברך). אם אחד מהם היה יודע אפילו טיפה של היאבקות זה היה מסתיים לטובתו תוך שניה.

אני בכלל מאמין שבעיטה היא דבר די מסוכן במקרה של תוקפים רבים או בלאגן כללי מסביבך כי היא מוציאה אותך משיווי משקל, ודחיפה מהצד השני תפיל אותך באותו רגע. אגרוף נשמע לי כמו טכניקה הרבה יותר חכמה ויעילה.

אבל שוב, אני לא סמכות מי יודע מה.
 

depresia

New member
בסדר, זה תלוי אצל מי אתה מתאמן

יש מקומות שעסוקים רק בלהכין אותך לתחרויות ובכלל לא מלמדים אותך הגנה עצמית...
 

moriarty

New member
לא נכון

בעיטה מלוחם אמיתי היא דבר יעיל. זה כואב, מזיק ומפחיד את היריב כי הוא לא יכול להגיע אליך בזמן שאתה בועט בו.
זה גם לא נכון שבעיטה מוציאה את הבועט משיווי משקל. למעשה המצב בדיוק הפוך - הבעיטה מוציאה את הנבעט משיווי משקל.
 

Siberian Khatru

New member
מסכים

כלומר, בעיטה היא דבר מאד יעיל שגם יכול לעשות הרבה נזק ויש כמה לוחמים שמראים את זה בצורה יפה במיוחד. אבל דיברתי על מצב ה'רחוב' של 'תוקפים רבים'\בלאגן סביבך (למשל במועדון) בהם הבעיטה הוא בדיוק הרגע שבו מישהו דוחף אותך מאחור או מהצד, בדיוק כמו המצב הפופולרי מאד ב-MMA שבו מישהו עושה לך טייקדאון ומפיל אותך ברגע שבו בעטת בו, רק הרבה יותר קל.

בנוסף, אף פעם לא בעטתי בעצמי, אבל ממה שאני רואה יש בעיטות הרבה יותר מהירות ובטוחות כמו לג קיקס, לעומת בעיטות לראש או לגוף שנראות לי באופן יחסי ברמת סיכון יותר גבוהה (למרות שהן יכולות לעשות יותר נזק).
 

moriarty

New member
התשובה של עמית היתה מצוינת

התוספת שלי - אני מתאמן בקיקבוקסינג, ולדעתי אחרי חצי שנה של אימונים אתה משתפר משמעותית, והרבה יותר קשה לנצח אותך. למעשה, כל חודש של אימונים מקנה לך עוד המון, וזה נכון עד עכשיו - יותר משנתיים אחרי שהתחלתי להתאמן לראשונה.
 
בולשיט - אומנויות לחימה.

בעקבות השרשור הנל קבלו את אחת התוכניות האהובות עלי של פן וטלר - בולשיט!
הם לוקחים בכל תוכנית נושא אחר ומסננים את כל הבולשיט שהוא טומן בחובו.
בקישור הנל הם לקחו את אומנויות הלחימה וכהרגלם פגעו בול. תהנו

http://www.youtube.com/watch?v=CHwKnXi8J08
 

jonyrose

New member
לאמור שלוחם MMA

היה מנצח בקרב של החיים והמוות לוחם סמוראי קדום, זו אמירה מעופפת, אבסורדית, מגוחכת, ותלושה מהמציאות.
 

BeniTaz

New member
טוב.. הבנו את הקטע שלך. שחרר

אם תגיד את זה עוד פעם אני בטוח שכולם ישנו את דעתם ויסכימו איתך באופן סופי.

ולשאר החברים.. הבחור סתם בא להתסיס. אני אומר חבל על האנרגיות.
 

jonyrose

New member
למה אתה חושב שאיכפת לי

אם תשנה את דעתך הוא לא...? בין אם תשנה את דעתך או לא זה ממש לא ישנה את העובדות.
 

boldog700

New member
ובנימה אישית זאת

הייתי בהחלט שואל את מייסד הג'יו ג'יטסו הברזילאי , המקצוען בתחומו, מה לעזאזל היית עושה אילו היית נקלע לקטטה של שני תוקפים או יותר? האם היית מוריד אחד לקרקע ומקווה שהבעיטות של חבריו לא יפגשו את הראש שלך? או במקרה הרע האם היית מקווה שאיזה בקבוק בירה לא יתנפץ על ראשך? או איזה סכין לא תפגוש את הבטן שלך?. לטעון שג'יו ג'יטסו ברזילאי אפקטיבית לרחוב זה כמו לאמור שהצבע של השמיים הוא ירוק. חיים בסרט רע אלו שעוסקים בג'יו ג'יטסו ברזילאי. חבורת מנופחים ללא שום שכל בקודקוד. . ג'יו ג'יטסו ברזילאי ממש אומנות לחימה "מהפכנית"
 

AmitNHB

New member
אתה באמת חושב שאנחנו לא רואים שזה יוזר כפול ?

לפחות תפתח את היוזרים שלך בהפרש של כמה חודשים. תכתוב קצת בפורומים אחרים, תפתח דיונים שונים... בחייך, תשקיע קצת יותר.
 
כאילו שקיימת אומנות לחימה שכן מטפלת בשני

תוקפים בו זמנית.

נראה לי שראית יותר מידי סרטים של ברוס לי.
 

orian500

New member
תגובה לחיים פאר

כנס לסרטונים.... אני מציע לך באמת להפסיק להתאמן או לאמן, כי לשטויות שאתה מוציא מהפה אין כול בסיס מציאותי.. אגב זה רק סרטון אחד מיני רבים.. אם אני אמצא את הסרטון הזה אני יעלה אותו} אז אני מבין שההבנה שלך באומניות הלחימה שואפת לאפס, ואני גם מבין שאתה ועוד לא מעט חברי פורום כאן טובים בדיבורים, אבל אין לכם ולא יהיה לכם שום ניסיון ברחוב. וגם אם יהיה כזה, אתם לא תצליחו להתמודד אפילו אל מול אגרוף פשוט. אז חיים פאר המורה "המהולל" אמר שצפיתי יותר מידי בסרטים של ברוס לי' ואין אומנות לחימה שמסוגלת לגבור על שני אנשים בו זמנית.. אז אמר. כנסו לסרטון.. אז חיים לפני שאתה מוציא שטויות מהפה שלך, רצוי שתגבה אותם באלו הם הוכחות ותיעודים.
 
למעלה