תשובה
modifier זו השפעה. השפעה על תכונה מדידה של דמות במשחק שולחני, השפעה על תוצאת גלגול קוביה במשחק שולחני או השפעה על תוצאה מדידה כל-שהיא המגולמת במערכת חוקים של משחק שולחני - והדגמא שהבאת עם הננס נכונה. משחק שולחני זהו קיצור למשחק תפקידים שולחני - משחק בו כל המשתתפים מגלמים דמויות בעולם דמיוני המועבר לשחקנים באמצעות תיאורים ודיבורים, והשחקנים מגלמים הדמויות ואת פעולותיהן באמצעות תיאורים ודיבורים. משחק כזה נערך על פי רוב סביב שולחן, ומכאן שמו. זהו פורום משחקי-תפקידים חיים. משחק תפקידים חי הוא משחק בו כל אחד מהמשתתפים מגלם דמות דמיונית בעולם דמיוני, אך העולם, הדמויות ופעולותיהן מבוצעות הלכה למעשה: הלבוש, סגנון הדיבור, וטוואי השטח. משחק תפקידים חי נערך בטוואי שטח התואם את צרכיו של מארגן המשחק, (המקבילה ל-DM) והשאיפה היא שכמה שיותר אלמטים מהמשחק יועברו בצורה חיה, ומכאן שמו. בכל אחד משני סגנונות המשחקים עליית רמה היא תוצאה של הישג כלשהו. הן על ידי צבירת נקודות נסיון, והן על ידי מילוי משימות. נקודות הנסיון הן דבר שכיח ביותר דווקא בעולם המשחקים השולחניים, שכן מכיוון שעולם דמיוני זה מועבר באמצעות תיאורים, יש צורך "לשכלל" כל גורם במשחק לנתון מדיד חד משמעי עליו לא ניתן להתוכח (בינינו, - כאילו שזה עוזר. אך הויכוחים והמיקוחים הם לחלוטין בהרבה קבוצות חלק מהמשחק). צבירת נסיון במשחק השולחני הנפוץ D&D המובנית בשיטה, תלויה בשחיטה חסרת מצפון או מניע ראלי של צורות חיים תמימות המתגוררות להם במערות אותן מכנות הדמויות 'מבוכים'. את החיות או התרבויות האלה מכנות הדמויות 'מפלצות'. מנהגן הנפוץ של דמויות במשחק הD&D הוא להתפרץ לסביבת המחייה של אותן המפלצות, לרצוח כמה שיותר מהן, ולבזוז כמה שיותר מאוצרותיהן, ועל כך לקבל נקודות נסיון על מנת לעלות דרגות. לעומת זאת במשחק תפקידים חי, קידומן של הדמויות מתבצע על בסיס התפקיד שמליאה הדמות במשחק, האינטרסים אותן היא קידמה, המניעים שעל פיה פעלה, והמשימות בהן היא היתה מעורבת. ברוכה הבאה לעולם חי ומרתק.