שערורייה בטוקיו: ספג נוקאאוט בגמר האולימפי – וזכה בזהב

דיברגנט חדש

Well-known member

בקרב הגמר בקראטה בקטגוריה מעל 75 ק"ג, בעיטה מדויקת של טארק חאמדי מערב הסעודית לצוואר של יריבו האיראני סג'אד גנג'זאדח עילפה את האחרון, אך לאחר התייעצות של השופטים הוחלט לפסול אותו והוא הסתפק רק במדליית הכסף. המנצח: "עצוב שזכיתי בזהב בצורה כזו"

ynet ספורט|אתמול | 01:59
36
הדפסהשליחת מייל לכותב/תמצאתם טעות? דווחו לנו
5 צפייה בגלריה
סג'אד גנג'זאדח מעולף על המזרן

סג'אד גנג'זאדח מעולף על המזרן
(צילום: getty images)

ענף הקראטה הוא אחד מארבעה ענפים חדשים שנכנסו לתוכנית האולימפית בטוקיו, וטוב שהוא חד פעמי ולא ישוב בפריז 2024, כי השערורייה שקיבלנו בקרב הגמר בקטגוריית המשקל מעל 75 ק"ג לגברים לא בדיוק מוסיפה כבוד לוועד האולימפי הבינלאומי.
אל הגמר הגיעו שניים, טארק חאמדי מערב הסעודית וסג'אד גנג'זאדח מאיראן, כשהאחרון הוא זה שסיים בראש הפודיום וזכה בזהב, אך לא לפני החלטה, בלשון המעטה, מעוררת מחלוקת של השופטים.

הבעיטה של טארק חאמדי שהובילה לפסילה

הבעיטה של טארק חאמדי שהובילה לפסילה
(צילום: AP)

דקה בתוך הקרב חאמדי נראה בשליטה וכבר הוביל 1:4 מבטיח. בעיטה מדויקת שלו לאזור הצוואר של גנג'זאדח עילפה את האחרון וגרמה לו לצנוח אל המזרן. הלוחם מערב הסעודית פתח בחגיגות בזמן שצוות רפואי הגיע במהירות כדי לטפל ביריבו והעלה אותו על אלונקה.
לאחר דקות ארוכות של דיונים בין השופטים הוחלט לפסול את חאמדי ולהעניק את הניצחון לגנג'זאדח בטענה לבעיטה שהיא מנוגדת לחוקים האולימפיים, ולכן אסורה.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה