תמיכה ועידוד לעיוור מתאונה

rajaman

New member
תמיכה ועידוד לעיוור מתאונה

שלום לכולכם אני חדש כאן, חיפשתי ולא מצאתי בפורום אז אשאל: גיסי נפגע בתאונה והפך עיוור לחלוטין, דבר שמדכא אותו וקשה לו להתעודד, הוא כועס ועצוב על כך שלא רואה את שלושת ילדיו, מרגיש חסר יכולת ומקווה לראות בעתיד, אפילו שהרופאים לא נותנים סיכוי, עין אחת הוצאה והשניה לא תקינה לחלוטין. אנחנו מנסים לעודד אותו, אבל מאוד קשה לו להתעודד, אפילו שהוא מנסה להראות כלפי חוץ ש"הכל בסדר". האם מישהו מכם יכול לייעץ לי איך לעודד אותו , לחזק אותו או לעזור לו להתחזק בעצמו ? תודה
 

amitk80

New member
קשה להגיד

חוץ מאשר להקשיב לו עד כמה שקשה. אני חושב שזמן יכול מאד לרפא ואולי עדיף לתת לו את הזמן לעכל את מה שהוא עבר. האמת שהיתה לי שיחה מדהימה על כל הנושא הזה היום עם מישהי שעושה עבודת דוקטורט על מצב הסטודנטים העיוורים בארץ. אם היא תרצה להוסיף עוד דברים היא מוזמנת ובדיוק היום דיברנו על כך שאתה יכול בשניה להתעוור בגלל תאונה או פיגוע לצערנו הרב. אני חושב שכדאי לתת לו את הזמן לעכל את מה שעבר כי כמו שאומרים זמן מרפא.
 
היי עמית,

אז גם אתה פגשת את נצן: היא באמת אשה מיוחדת. אני חושב שאתה צודק בכל מה שכתבת כאן. מצד שני - הוא צריך גם ללמוד כמה שיותר מהר להתמודד עם מצבו בכל הדרכים הכי יעילות שיש. שמעתי סיפור אמיתי על בחור שהתעוור במהלך שירותו הצבאי, והרופאים שלחו את אשתו לבשר לו שזהו, אין סיכוי. הלכה הבחורה ואמרה לבעלה - יש לי חדשות טובות וחדשות רעות. ביקש לשמוע את הטובות קודם. אמרה לו: אתה זוכר שתמיד רצית כלב? אז עכשיו תוכל לקבל אותו. אחרי שיסתגל למצבו, ויוכל להיות נייד, אם ירצה לבדוק את האפשרות לקבל כלב נחיה - כל מה שעליו לעשות הוא לפנות למרכז לכלבי נחיה בבית עובד. כל הפרטים נמצאים בקישור כאן בפורום.
 

amitk80

New member
אהלן

אז את החדשות הרעות כבר הצלחתי להבין. אכן פגשתי את ניצן. בחורה מיוחדת שתאמין לי שצריך שתהיה אצלנו באוניברסיטה (אבל כמה אנחנו מהללים אותה, היא עוד בסוף תסמיק לנו). לשאלת הבחור יש כאן לדעתי חבר'ה עיוורים וכבדי ראייה חברים בפורום. אני אחד מהם.
 
שלום וברוך הבא,

מצער לשמוע, אבל זה חלק מהחיים. קטונתי מלתת עצות, אבל נדמה לי שמפגש עם עיוורים או כבדי ראיה שמתפקדים, עובדים, מגדלים משפחה וילדים, ניידים ועצמאיים יוכל קצת לשפר את המצב. האם יצא לו לפגוש מישהו כזה? ספר לנו עליו קצת - בן כמה הוא, מאיפה הוא בארץ, מה עשה עד התאונה ומה הוא עושה עכשיו.
 

rajaman

New member
בחור צעיר שהתעוור לאחרונה

תודה על קבלת הפנים, קודם כל, בשביל ללמוד את הפורום, האם יש כאן קרובי משפחה וחברים של עוורים וכבדי ראיה? האם יש כבדי ראיה - חברים בפורום ? והאם יש עוורים בפורום ? ביחד עם השאלה הקודמת, רציתי בהתחלה לכתוב ב"נושא" עיוור טרי אבל פסלתי את זה כי נראה לי טעם רע , מה אתם אומרים ? אני לא רוצה להיות צדיק מהאפיפיור,ומצד שני , לא לפגוע . לנושא , הבחור צעיר, בעל משפחה, בחור ישיבה, האמת היא שציפיתי שאמונתו (החזקה) תחזק אותו והוא יהיה יותר חסין בפני הדיכאון אבל כנראה שטעיתי, הוא מאזור הדרום , עבד בגמ"ח בעיקר, אני מעדיף לא להוסיף פרטים כדי לא לחשוף אותו כי לא התייעצתי איתו על זה , מקווה שלא חשפתי כבר יותר ממה שצריך. אין לי חתימה חכמה, אם אלמד - אדע
 
כמה עניינים -

קודם כל, ותלמד מהר מאוד - אנחנו לא נוהגים בכפפות של משי בנושא. מדברים וכותבים חופשי ועל הכל - להיות עיוור זה לא עבירה על החוק, זה לא בלתי מוסרי ולא צריך לדבר "בעדינות". לא תפגע באף אחד, תרגיש חופשי. שנית, דע לך שיש סידורים ומחזורים בכתב בראייל - ניתן להשיג בבני ברק, אם תרצה אפנה אותך. מדובר בגמ"ח המנוהל על ידי רב עיוור, שמוציא לאור את הספרים ונותן אותם בחינם, למרות ההשקעה העצומה הכרוכה בכך. שלישית - כמובן שיש כאן כבדי ראיה ועיוורים. ואל תתפלא, גם עיוורים יכולים כמובן לגלוש באינטרנט ולהשתתף בפורומים כמו זה. ולסיום - כל אחד מאיתנו בוחר ממה להכנס לדיכאון: המצב הכלכלי, הבריאות, מגבלה כזו או אחרת, הגיל, פטירה של אדם קרוב חו"ח - יש המון סיבות. מול כל אחת מהן יש גם סיבה להיות שמח. צריך לבחור. אני מפנה אותך למעשה מחכם ותם של רבי נחמן - תמצא בו תובנות מעניינות. ואחרונה קטנה - אני מסכים שאינך צריך לחשוף אותו בלי לדבר איתו קודם, אבל דע לך שככל שיקדים להבין שאין לו ממה להסתתר ובמה להתבייש כן ייטב. שבת שלום!
 

rajaman

New member
טוב לשמוע ,

תודה "אבא של נעם" (גם אני כזה ד"א) אני לא מתפלא לכבי העובדה שעיוורים יכולים להשתתף בפורומים, נהפוך הוא, טוב מאוד וככה צריך, רק עניין אותי מי ומי במשתתפים. בנושא זה , על איזו תוכנה או כלי ממליצים המשתתפים להקראת הכתוב, לדעתי הכלי המוטמע של מיקרוסופט לא מובן באנגלית ואינני יודע אם עובד בכלל בעברית. ושוב- תודה שבת שלום
 
למעלה