"IM" (שאלות ברומו של עולם)

Rיקושט

New member
"IM" (שאלות ברומו של עולם)

Instant Messaging מה היחס אצלכם בחברה לתוכנות מסוג IM? האם הן עוזרות בעבודה או האם הן פוגעות ביעילות ע"י צ'יטוט עודף של העובדים? ידוע שהרבה חברות חוסמות את העובדים שלהם לכל תוכנות הIM, האם זה עונה לי על השאלה? אצלינו, זה חלק בלתי נפרד מהעבודה כאשר צריך לדבר עם אנשים מכל מיני מקומות בעולם (שאנגלית זה לא הצד החזק) בנושאים טכניים הMSN (במקרה שלנו) מזרז ומייעל את העבודה. משהו שמאוד מטריד אותי הוא שתוכנות הIM לא תומכות בשום אופן של הצפנה ובעצם חשופות להאזנה.
 

מיצו

New member
לא מדוייק

יש לא מעט תוכנות IM שיודעות לעשות הצפנה ברמה זו או אחרת. בכל מקרה, הכל עניין של פוליטיקה. יש כאלה שמעדיפים את החסימה האבסולוטית על פני היתרונות הגלומים בשיטה.
 

antidot

New member
ועוד איך עובדים

אישית, אני מאמין שIM יכול לייעל בהרבה את העבודה ובמיוחד עם אתה עובד עם אנשים בחו"ל. חוסך המון כסף על טלפונים. לגבי פתרונות מאובטים, אתה מוזמן להציץ בwww.jabber.com. אם SSL לא מספיק טוב לך, קטונתי...
 

rafid1

Active member
מנהל
IM, גיאוגרפיה וטבע האדם...

מנסיוני - ככל ה"שטח" הפריסה של החברה קטן יותר - ככה הסיכוי לשימוש בIM קלוש יותר. כשאתה יכול בשיחת טלפון פנימית (עלות 0) לתקשר - למה תטרוח לכתיבה אינטראקטיבית (וEMAIL מספק כשזה לא טינטראקטיבי). ניסינו פעם ICQ בSTARTUP של קומה אחת - ופשוט עזבו את זה לאחר המשחקים הראשונים... בחברה עם פריסה בין-לאומית - יכול להית אטרקטיבי (חסכון עלויות, VOIP וכו). אספקט נוסף - עובדים לא אוהבים ש"יראו" את הסטטוס שלהם (ICQ למשל) 24 שעות, ביחוד - המנהלים שלהם. בקהילה וולונטרית של חברים פריים - זה שונה. ולא תמיד הציפיות של "הצד היוזם" למענה מיידי - תואמות לקדימויות שלך בעבודה. דוא"ל מתאים יותר. (טלפון מתאים יותר לMULTI-TASKING של הבן-אדם
, ובימיינו הסלולר מעלה את הנגישות לעובד מעבר לעמדת העבודה שלו)
 

פוֹלי

New member
אצלי אין גישה לתוכנות IM בעבודה

מהסיבה הדי פשוטה שכבר ציינתי בעבר בפורום אחר - רב האנשים אצלנו מתקשים בהבנה בסיסית של אאוטלוק, אז עדיף שהם ישארו שם ולא ינסו לעבור הלאה. בלי שום קשר לזה, אנחנו חברה הממוקמת בסניף אחד גדול, כך שאין צורך ליצור קשר עם אנשים מסניפים אחרים, יש טלפונים עם שלוחות פנימיות בשביל זה. אצלי אישית אני מאמינה שאנשים סתם יצ'וטטו בלי הפסקה וזה יפגום בטיב העבודה שלהם, אבל את זה אני אומרת רק כי אני מכירה את האנשים. אני מכירה אנשים שעובדים בחברות כמו איי סי קיו ומייקרוסופט ישראל שאצלם תוכנות אלו הם must כי זה מיותר לרדת ולעלות קומות כדי לשאול מישהו משהו קטן. חבר טוב אמר לי שהם משתמשים במסנג'ר בעבודה כדי לעשות ועידה שתחליט כל יום איפה אוכלים צהריים הפעם, גם זה שימוש לא
מעבר לזה
יש תוכנות ויש תוכנות, איי סי קיו היא לא מהחביבות עליי כי היא די פרוצה ונתקלתי הרבה פעמים בפרופילים שנדפקו אצל אנשים שעבדו עם איי סי קיו. תוכנות מובנות כמו מסנג'ר עדיפות בעיניי.
 

shed

New member
אצלנו עובדים גם עם IM

ולאחרונה התחלנו להשתמש גם בסקייפ.
 

skyhawlk

New member
אצלינו אקסצ'ינג' מסנג'ר

שהוא התפתחות טבעית כתוצאה ממעבר לEXCHANGE2000. למרות זאת, השימוש במסרים עדיין לא התפתח ורוב העובדים מעדיפים (ובצדק) לא לעלות ONLINE
.
 

rattlehead

New member
אצלנו...

היה רעיון בזמנו לשים את אחת התוכנות במערכת. אך הדבר לא יצא לפועל. יש לי עובדים שעדיין לא ממש הבינו איך להכניס שם משתמש וסיסמה במערכת - כל תוכנת IM פשוטה ככל שתהיה לא תעבור חלק. כמו כן היה חשש מפני ביזבוז זמן אצל אנשים. להתחיל לצ'וטט ולא לעבוד. (פנים-משרדי - למרות ששיחות טלפון פנימיות הם בעלות 0) והדבר האחרון (שאפשר לפתור - אך לא היו לי את האמצעים\כסף לעשות זאת בעבר) ההנהלה לא ראתה את זה בעין יפה שאנשים יתחילו לצ'וטט עם החברים שלהם (יש roaming profile בחלק מהIM) בזמן העבודה. וכמובן עניין אבטחת המידע והפרטיות.
 
למעלה