בקשר להנדסת חשמל

roeelu

New member
בקשר להנדסת חשמל

כרגע מה שמסתמן זה שאני אבחר ללמוד את המקצוע הזה בשנה הבאה באת"א.. אשמח שמי שלומד את המקצוע יתן איזשהו תאור על קושי הלימודים וכמות ההשקעה היומית... מאוד חשוב לי לדעת אם הפיזיקה קשה.. בתיכון למדתי 5 פיזיקה אבל מש סבלתי והיה לי מאוד קשה עם המקצוע.
 

PooKiPsiT

New member
להתחיל לפתח שרירי תחת ../images/Emo3.gif

הנדסה זה תואר קשה והרבה השקעה זה המינימום בשביל להצליח. קורסי הפיזיקה באוניברסיטה הרבה יותר מעמיקים מאלה שלמדת בתיכון. תסלח לי על שאני אגיד את האמת הלא נעימה - אם היה לך קשה עם הפיזיקה בתיכון, יהיה לך קשה מאוד עם הפיזיקה באוניברסיטה. אז תתכונן לזה נפשית. לא בכולם זה כך אמנם (פיזיקה 3 למשל נחשב לקורס פיזיקלי יחסית קל) אבל ברובם (פיזיקה 1, פיזיקה 2, שדות אלקטרומגנטיים ואולי גם פיזיקה של מוליכים למחצה, אותו הייתי מגדירה כבינוני מבחינת רמת הקושי, ביחס לשאר). מה שכן, אתה יכול להתנחם בעובדה שברגע שעברת את כולם (וזה כנראה אומר שהגעת לשנה ג'
) אם תבחר מסלולי התמחות מתמטיים, לא תצטרך להתעסק עם פיזיקה יותר. עם מתמטיקה בתיכון כן הסתדרת? זאת אמנם לא אינדיקציה שיהיה קל עם המתמטיקה באוניברסיטה, אבל אם גם עם מתמטיקה בתיכון היו בעיות, אולי כדאי לשקול שוב את הבחירה. נ.ב נראה לי שכדאי להכניס כאן את מילות ההרגעה הרגילות - עם כל הקושי, רוב הסטודנטים שמתחילים את התואר גם מסיימים אותו. אין לי מספרים מדוייקים, אבל יש לי עיניים
(סיימתי שנה שלישית בהנדסת חשמל בת"א).
 

roeelu

New member
המשך..

עם מתמטיקה לא היה לי הכי קל...ירדתי מ 5 ל4 אבל היה לי ציון יפה בסוף (97). אני מתרשם ממה שרשמת שיהיה לי ממש קשה ואני אגיע לסף של פרישה מהלימודים ... פשוט מה שמטעה אותי אולי וכן נותן לי הרגשה שאני יכול זה שקיבלתי בפסיכו 712 (143 בכמותי) ... אם אני אבחר במסלול של גיאופיזיקה ואח"כ הנדסת הסביבה (תואר שני)? אותה הפיזיקה והמתמטיקה? אם כן אז כנראה שאני אשקול ברצינות חשבונאות.
 

PooKiPsiT

New member
שאלות

1. הבעיות עם מתמטיקה ופיזיקה הן למרות שהשקעת או בגלל שלא באמת השקעת? 2. אתה אוהב את שני התחומים האלה? באמת מעניין אותך ללמוד איך לממש דברים בעזרתם? בחרת בהנדסת חשמל בגלל הביקוש? אני לא יודעת מה רמת הלימודים בגיאופיזיקה.
 

roeelu

New member
המשך

הבעיות היו למרות שהשקעתי.. פשוט אין לי חשיבה מופשטת מספיק לדעתי.. אני דיי צריך שיאכילו אותי בנוסחאות ואם פתאום אני נפגש במשהו שונה במקצת אני מייד נתקל בבעיה... הנדסת חשמל אני חושב שמושך אותי יותר בגלל ההיצע התעסוקתי.. גיאופיזיקה + הנדסת הסביבה זה משהו שמעניין אותי. חשבונאות - שילוב של שניהם.
 

EYAL 79

New member
ממתי מישהו עם 4 יחידות מתקבל להנדסה

?? פוקיפ ,אני מכיר לא מעט אנשים שנפלו במהלך התואר. אני יכול להעריך את כמות הנפל ב20-30 אחוז. המחזור שלכם כנראה חכם/חרשן במיוחד.
 

mightynighty

New member
הדרישה היא 4 יחידות ומעלה

2 . בעלי תעודת בגרות במתכונת יחידות הלימוד (רפורמה), אשר נבחנו בבחינות הבגרות במתמטיקה בהיקף של ארבע יחידות לימוד לפחות ... מועמדים שנבחנו במתמטיקה בארבע יחידות לימוד וציונם נמוך מ-80 או בחמש יחידות לימוד וציונם נמוך מ-70 לא יוכלו להתקבל אלא אם ייבחנו בבחינת המיון במתמטיקה.
 

EYAL 79

New member
כנראה דברים השתנו מאז 2002

אני זוכר שזאת היתה דרישת טאבו בזמני... ייתכן ואני לא זוכר נכון.
 

mightynighty

New member
אני די בטוחה שגם אז לא הייתה דרישה

(אבל ייתכן ואני לא זוכרת נכון)
 

EYAL 79

New member
שני שליש מסיימים זה לא רוב מספיק

גדול לדעתי
גם אני הייתי כבר עם רגל וחצי בקבר והצלחתי איכשהו לצאת מזה. אני לא רוצה להכניס לפאניקה, אבל אני הייתי המצטיין של התיכון שלי, עם ממוצע בגרות בשמיים , הכל 5 יחידות, והיה לי מאוד קשה לאורך כל התואר להחזיק את הראש מעל המים. הבעיה שלי היתה שחרשתי רק 80 אחוז מהזמן במקום 100 אחוז מהזמן, וזה עלה לי כמעט ביוקר. בקיצור, קח בחשבון שזה הולך להיות לא קל. החיים שלך הולכים להיות משועבדים לשטן במשך 4 שנים.
 

roeelu

New member
תשובה

מה שרשמת פה גורם לי כנראה לוותר סופית על חשמל. כנראה שזה מעבר ליכולות שלי. אני צריך להיות ריאלי. משועבדים 4 שנים?? אני רוצה גם לצאת ולבלות מדי פעם... בכלל אין זמן לפנאי? נשמע ככ לא אנושי...
 

PooKiPsiT

New member
אייל כמובן קצת מגזים...

לא נראה לי שיש בן אדם שהיה מסוגל לסיים את התואר (מבחינה נפשית) אם הוא לא היה מאפשר התאווררות ובילויים מידי פעם. אבל בכל אופן, אני רואה שכבר הגעת למסקנה הנכונה שהנדסה זאת כנראה לא הבחירה הנכונה בשבילך (ובמיוחד לאור התגובה שלך לשאלות שלי למעלה).
 

gil levi

New member
לבחור מקצוע אחר

בגלל שהנדסת חשמל זה קשה זו טעות. לבחור מקצוע אחר בגלל שלא אוהבים הנדסת חשמל זה כבר שיקול יותר חכם.
 

PooKiPsiT

New member
וזה מה שהוא כתב, לא?

אני לא הייתי ממליצה לאף אחד שהולך ללמוד הנדסת חשמל בגלל הביקוש לעשות את הצעד הזה, בטח ובטח אם היו לו בעיות עם פיזיקה/מתמטיקה תיכוניות.
 

1234aaa

New member
אם הנד"ח לא היה כזה מבוקש..

כנראה שהיית נשארת לבד בפקולטה..אולי עם עוד כמה עתודאים מורעלים..
כמעט אצל כל מי שאני מכיר ,הביקוש והשכר הנאה שמחכה בסוף התואר היה אחד השיקולים המרכזיים בבחירת המסלול הנ"ל. אני לא רואה שום דבר פסול בלשקול ללמוד ת'מקצוע בגלל היתרונות כלכליים שלו,כמובן שיש עוד שיקולים אבל השיקול הזה איננו פסול בעניי.
 

PooKiPsiT

New member
גם אם זה השיקול היחידי?

והשואל מעיד על עצמו שהוא התקשה עם פיזיקה ומתמטיקה תיכונית? ואפילו סבל מזה? יש עוד מקצועות מבוקשים חוץ מהנדסה שלא מצריכים פיזיקה (חשבונאות?), ונראה לי שהוא יסבול מהם פחות. אני לא בעד מזוכיזם
 

1234aaa

New member
קודם כל זה תחום ע-נ-ק

ואולי הוא בכל זאת ימצא נישה שכן מעניינת אותו,אולי בהתמחויות היותר מתמטיות או משהו כזה. יש גם מהנדסי חשמל שמגלים במהלך התואר שהם רוצים לתכנת לוקחים יותר קורסים בכיוון הזה (אצלנו הם עוברים להנדסת מחשבים בדרך כלל). ב.התיכון זה לא אנדקציה לכלום והעבודה לא ממש דומה ללימודים ,בטח לא לשנתיים המגעילות הראשונות. אלא אם כן הוא ממש אבל ממש לא יכול להתמודד עם מתמטיקה \פיזיקה או קורסים שהם ישום שלהם,הייתי ממליץ לו ללמוד משהו "רציני" (לאו דווקא חשמל) כדי שבסוף ה4 השנים יהיה לו מה לעשות עם זה.פחות או יותר מה שאייל אמר.. שוק התוכנה יותר גדול משוק החומרה אבל מצד שני שם יש גם יותר מועמדים..מהאנשים שאני מכיר,החשמלטורים גם מקבלים יותר כסף..
שבשביל זה הרי כולנו התכנסנו.
 

PooKiPsiT

New member
לא דיברתי על העבודה

עבודה זה עולם אחר, אבל בשביל להגיע לשם צריך לעשות תואר קודם. תיכון זאת לא איניקדציה מכמה בחינות: 1. מי שלא הצליח בתיכון כי לא היה לו כוח להשקיע, זה לא בהכרח אומר שיהיה לו קשה באוניברסיטה (או רק מבחינת לסגל לעצמו הרגלי למידה) 2. מי שכן הצליח בתיכון זאת לא אינדיקציה שהוא יצליח גם לסיים את התואר. אבל מי שכן השקיע בבסיס (תיכון) ובכל זאת לא הלך לו, לדעתי הגיוני שתהיה לו בעיה עם החומר המתקדם יותר. ברגע שלזה מצטרף גם חוסר עניין, זאת מבחינתי סיבה מספיק טובה להמליץ לכותב לוותר על הרעיון של הנדסת חשמל (וזוהי דעתי האישית בלבד כמובן. היו כאן עוד דעות. הכותב יעשה עם הדיעות בשרשור הזה כרצונו). אין לי בעיה עם זה שאנשים רוצים ללמוד משהו פרקטי. אני מבינה את ההגיון. אבל עדיין צריך להקדיש מקסימום מחשבה בשביל להחליט איזה מהתארים הפרקטיים הוא הכי מתאים לכל אחד ולדרג אותם מבחינת שילוב של עניין ויכולת. כנראה שבמקרה הנוכחי הנדסת חשמל לא תעמוד במקום הראשון בדירוג הזה. נ.ב באת"א המסלולים של הנדסת חשמל והנדסת תוכנה הם מסלולים נפרדים ולעבור ביניהם באמצע התואר זה סיפור לא פשוט שכרוך בלא מעט השלמות (מהנדסי תוכנה לומדים קורסים שקשורים למחשבים כבר מתחילת התואר).
 
למעלה