קצת עצות והרגעות לפני הקעקוע הראשון

קצת עצות והרגעות לפני הקעקוע הראשון

היי כולם, אני חדשה פה ואשמח קצת לעזרה,
קבעתי ביום רביעי תור לעשות קעקוע בפסיכו (בת"א) אצל ליאור (מהמלצות שקיבלתי מכמה אנשים) אני יודעת שאסור להמליץ על ספציפיים אבל אם כבר אמרתי את השם אשמח לתגובות בעד/נגד אפשר גם בפרטי.

חוץ מזה זה הקעקוע הראשון (ובתכנון האחרון) מתכננת לעשות 4 כפות רגליים של כלב על הגב בצד לכיוון הצלעות מאחורה, התכנון הוא שכל ה 4 כפות יהיו בטווח של כ 10 סמ וכל כף תהייה כ 2 ס"מ. כשהלכתי לקבוע הראיתי לליאור תמונה בקטנה של זה וקבענו תור לקעקוע, אני מאמינה שהוא ייעשה סקיצה טובה לפני, משיטוט קצת בפורום האם הוא היה אמור לעשות משהו לפני? או בגלל שזה נחשב לפשוט אז הוא כבר יכין את זה לפני התור לקעקוע עצמו?

חוץ מזה אני עדיין טיפה מתלבטת לגבי המיקום עצמו באזור (כאילו כמה סנטימטרים למעלה/למטה/ימינה/שמאלה), אני יודעת שהוא מצייר קודם על הגוף, במידה ואחליט שאני רוצה להזיז את זה קצת זו תהייה בעיה? האם תהייה בעיה למחוק ולצייר שוב? האם יש דרך טובה להחליט או לראות איך זה יראה לפני הציור? (יש בעיה שזה גם אזור שקשה להסתכל עליו במראה ולכן יש לי עדיין התלבטויות)

הדבר השני הוא שאני קצת מפחדת מהכאב, למרות שעשיתי קורס חובשים שפעם היינו דוקרים אחד את השני במחטים בערך פעמיים ביום והסתדרתי עם זה עדיין הרעיון קצת מפחיד אותי בעיקר שזה אזור הצלעות וכולם אומרים שזה הכי כואב. מה דעתכם על השימוש באמאלה/משחת עזרקאין לפני? ואני לא רוצה לשמוע כל מיני "הכאב זה החוויה" כי מבחינתי התוצאה היא החוויה והכאב הוא הדרך. מה דעתכם? אשמח לעידוד : ))

חוץ מזה מיד לאחר הקעקוע אני צריכה ללכת לעבודה, (לא משהו שנוגע לקעקוע או יכול להגיע אליו בצורה כלשהי) האם יש איזה בעיה עם זה? הבנתי שצריך לשטוף את הקעקוע, האם זה בסדר שזה יקרה רק איזה 8 שע' לאחר מכן? האם זה מספיק רק שאני ארטיב אותו או חייבים ממש מקלחת?

המון תודה!!!
 

amircn1

New member
שלום

המקעקע מכין קודם כל סקיצה של הקעקוע לפני שהוא מקעקע ואין בעיה להזיז אותה על הגוף (וכמובן למחוק...) עד שאת מגיעה למיקום הכי טוב מבחינתך

עדיף שלא למרוח משחה מאלחשת, זה יגרום לכאבים יותר חדים כשהמשחה תפוג וזה גם יכול לפגוע במראה הסופי של הקעקוע כי זה משפיע על העור, הגוף שלך מסוגל להתמודד עם הכאב - הוא משחרר חומרים כימיים שנקראים אנדרופינים שמיועדים להקהות את הכאב

לדעתי האישית עדיף לתת לגוף לנוח אחרי הקעקוע, על איזה עבודה מדובר? את לא יכולה לקחת חופש?

בהצלחה ונשמחלשמוע עדכונים
 
ממה שבררתי - היחס למשחות אלחוש תלויות במקעקע

יש מקעקעים שממש מתנגדים לכך ואומרים שזה פוגם בתוצר הסופי. אחרים אומרים שאין לזה שום השפעה ולא משנה להם אם משתמשים בכך או לא (למרות שכל מי שאמר לי כך גם הוסיף שלדעתו אין סיבה להשתמש בהן כי הכאב לא נוראי).

מבחינה פיזיולוגית אין סיבה שקעקוע יכאב יותר כאשר השפעת המשחה תפוג, לעומת הכאב כעבור אותו פרק זמן בלי משחה. הכאב יהיה אותו הכאב, וכפי שכולם אומרים: לא צפוי יותר מידי כאב.
 

ozshomer

New member
לא יודע איפה ביררת

אבל כל מי שאני דיברתי אתו, אמר שזה מכווץ את הנקבוביות ולכן הצבע לא חודר כמו שצריך והקעקוע עלול להידפק.
 
דיברתי עם מספר מקעקעים

גם כאלו שהומלצו על גבי הפורום ומופיעים ב-israel ink. חלק באמת טענו שהם לא מסכימים לקעקע עם אלחוש מקומי כי לטענתם זה פוגע בתוצאה, אבל אחרים אמרו שזה לא משנה, לא בזמן התהליך ולא את התוצאה הסופית.

ואלחוש מקומי מכווץ את הנקבוביות? איזה נקבוביות בדיוק? תוכל לשאול את מי שאמר את זה? למיטב הבנתי אמלה (משחת הרדמה מקומית) מכילה לידוקאין שהוא חומר שחוסם תעלות נתרן ובכך בעצם חוסם את פעולת תא העצב ומוביל לאלחוש. הוא לא אמור להשפיע על פיזור צבע בקעקוע או על חדירות של חומרים לשכבות העור.

ובכל מקרה, הליך החלמה מלא של קעקוע נמשך מספר שבועות ובמהלכם יש פינוי של חלק ממולקולות הצבע ע"י הגוף. אשמח ללמוד איך מבחינה פיזיולוגית השפעה של מספר שעות תגרום להשפעה ארוכת טווח על מיקום הצבע.
 

love addict

New member
מנסה לענות

ראשית אציין שהתשובה שלי מבוססת על ניחוש מושכל וזכרון רחוק משיעורי פיזיולוגיה, לא על ידע מבוסס :)
משחה כמו לידוקאין מכילה לעיתים רחוקות בלבד רק מרכיב אחד בתוכה, וגם אם היא מיועדת להשפעה על תאים מסוג אחד (תאי עצב) זה לא מן הנמנע שתהיה לה גם השפעה (מכוונת או השפעת לוואי) על תאים סמוכים.
בנוסף, בעניין תעלות הנתרן - אני לא סגורה על זה, אבל נראה לי שהן קיימות לא רק במעטפות של תאי עצב, אלא גם בתאים אחרים, ביניהם התאים שמרכיבים את העור. אומנם תא שאינו תא עצב אינו 'חש' כאב במובן שאינו יכול להוליך סיגנל עצבי למוח שיפורש כ'כאב', אבל זה לא אומר שלא תהיה למשחה השפעה פיזיולוגית כלשהי (כאמור, שאינה אלחוש כאב) על התא הזה.

אם, בדרך כלשהי, המשחה משנה את החדירות\נפח וכו' של התאים, זה דווקא מאד הגיוני שהיא תשפיע על מראה הקעקוע. אם אני מקעקעת עור נפוח, הקעקוע יראה אחרת אחרי שהנפיחות תרד, ובעיקר בקווים דקים ועדינים זה מורגש מאד.

זהו, עכשיו משאירה את הבמה לאורי לתשובה אמיתית :)
 

היויו

New member
אז ככה

א' - העור מלא נקבוביות. המשחה חודרת למעשה דרך הנקבוביות האלה ומשאירה משקעים.המשקעים הללו יוצאים ונשטפים עם זיעה/מקלחת או שתיים וכו', אבל מאחר ואת מורחת את המשחה ואז מתקעקעת - המשקעים נשארים שם וחוסמים את הנקבוביות. אם תבחני את שטח העור, תוכלי לראות אותן לפעמים ומאחר והן משנות למעשה את מבנה העור העניין משנה את יכולת החדירה עצמה של הצבע בזמן הקיעקוע. הדבר גורם לזה שבזמן התהליך המקעקע צריך "לחפור" יותר כדי שהצבע ייכנס.
ב' - דיברתי עם המקעקע שלי והוא סיפר לי שהוא עשה מספר ניסויים עם מספר משחות וכולן הרסו את הקעקוע או הקשו מאוד את התהליך. לעור יש מבנה מסויים והמשחה משנה את חלק מהתכונות (אלסטיות, שומניות וכו') ולכן לפעמים הדבר מקשה מאוד את העבודה של המקעקעים.
ג' - לגבי הכאב - בגלל הכאב הגוף משחרר אנדורפינים שגורמים לגוף לחוש את הכאב אבל באותו זמן מאפשרים לו להתמודד איתו.המוח יפחית את הפרשת האנדורפינים (ולדעתי גם סרוטונין אבל אני לא בטוח) בהתאם לרמת הכאב ויאפשר לך להתמודד איתו לאורך זמן. אם את מורחת משחה או לוקחת כדור שיאפשר לך להתמודד עם הכאב, המוח לא יפריש את החומרים הטבעיים ולכן ברגע שתפוג השפעת התרופה - הכאב "יתקוף" והגוף לא יגיב באותה צורה מיידית, מה שיגרום בעקיפין להרגשת כאב חריפה בהרבה.

כל מקעקע שדיברתי איתו אמר בפשטות - אם את לא יכולה לסבול את הכאב, אל תתקעקעי.
עם זאת - 95% מהמתקעקעים יאמרו לך שהכאב סביל בהחלט.
 
אם זה כ"כ קונצנזוס

אז איך זה שיש מקעקעים שאומרים שאין לזה השפעה ויש דיי הרבה אנשים (בעיקר בחו"ל) שמתעקעקעים עם אמלה ומרוצים, הן מההשפעה בזמן הקעקוע והן מהתוצאה לאחר מכן?
 

love addict

New member
קצת קשה לענות על זה בלי לדעת עם איזה מקעקעים

דיברת והאם ניתן לסמוך עליהם, אבל בכל מקרה יחסית קל לענות על השאלה שלך:
זה ככה כי גם קונצנזוס זה עניין של זווית הסתכלות.
זה כמו שיש רופאים שמוכנים להזריק הרדמה אפידורלית דרך קעקוע, ויש רופאים שלא. מה השכיחות של כל אחת מהקבוצות באוכלוסיה - אף אחד לא יודע בתכלס.
אבל אם באה לפורום מישהי שמתכננת קעקוע בגב התחתון ורוצה לשמור לעצמה את האופציה ללידה עם אפידורל בהמשך - נציע לה את ההמלצה ה'שמרנית' בתור הקונצנזוס.

כנ"ל לגבי חירור עם אקדח - רבים מאיתנו עברנו את זה, כי זה היה סוג של 'קונצנזוס'. וואלה, לרובנו גם לא קרה כתוצאה מזה כלום ואף אוזן עוד לא נשרה פה. אבל גם ה'קונצנזוס' הזה השתנה לאחד שונה ב180 מעלות. אז זה שלא כל מי שמתחורר באקדח חוטף זיהום - עדיין לא אומר שזה לגיטימי לחורר עם אקדח.

וכנ"ל לגבי משחות אלחוש - זה שיש מקעקעים שמוכנים לעבוד עם זה וזה שיש קעקועים שנראים סבבה גם אחרי שימוש במשחה מאלחשת - לא אומר שזה הדבר הנכון יותר לעשות, לא משנה אם ה'קונצנזוס' הוא לכאן או לכאן (וגם למיטב ידיעתי הקונצנזוס הוא כפי שהיויו הציג אותו).
 

ozshomer

New member
רק דבר אחד חשוב

שמבטל את כל הסיפור.
ההשפעה של האמלה מתפוגגת תוך חצי שעה, בחיים לא ראיתי קעקוע שלוקח חצי שעה, פשוט מאוד, אין טעם להמשיך בדיון הזה.
 
ההשפעה הממוצעת היא כשעה

אבל נניח שההשפעה היא רק חצי שעה ולוקח לעשות את הקעקוע שעה, למה לא להשתמש בשביל להפחית את הכאב בחצי השעה הראשונה?
 

ozshomer

New member
כי בד"כ

לוקח חצי שעה לפחות להתכונן, לגלח, להכין סטנסיל, להדביק אותו וכו' וכו' וכו'.
 
אז טוב שההשפעה ארוכה מחצי שעה


 
קרא כאן

ההשפעה נעלמת אחרי שעה-שעתיים, בהנחה שהמשחה נמרחה על שטח יבש ונקי והושארה עליו במשך לפחות שעה. ההשפעה המקסימלית היא אחרי שהמשחה הייתה על העור במשך שעתיים-שלוש, אבל זמן זה מומלץ להליכים כירורגיים, למשל לקצירת עור להשתלת שתל עור (אגרסיבי לעומת קעקוע).

satisfactory dermal analgesia is achieved 1 hour after application, reaches maximum at 2 to 3 hours, and persists for 1 to 2 hours after removal

כל המידע על ההשפעה של משחת אמלה (לידוקאין + פרילוקאין) נמצא כאן.



מסכימה לגמרי שאם שמים את המשחה על עור מלוכלך, רטוב ולזמן קצר אז אי אפשר לצפות שההשפעה תמשך שעה.
ועל זה נאמר: שיהיה
.
 

rotemk2000

New member
בד"כ לא מורחים את המשחה על הפרוספקט

אלא על הגוף ושם היא מחזיקה חצי שעה ואחרי זה האזור אפילו רגיש יותר..(למרות שהרגישות יתר יכולה להיות פסיכולגית בלבד)
וכן יש הבדל באיך נראה קעקוע עם ובלי משחה
 
אפשר להגיד את זה על כל תרופה

ומה שנכתב שם נכתב אחרי מחקרים רפואיים על אנשים.

ובכל מקרה, זה באמת לא העניין. העניין הוא האם יש לה השפעה על התוצר הסופי או לא. מה ההבדל במראה של קעקוע עם ובלי משחה?
 

rotemk2000

New member
מחקרים רפואיים לא ממש מענינים אותי

אם המשחה אמורה להחזיק גם לשבוע ובתכלס החזיקה חמש דקות על הגוף והכאב אחריה היה הרבה יותר גרוע מבלעדיה

והקעקוע אחרי משחה נראה הרבה יותר מרוח .
 
הרבה יותר מרוח?

מה זאת אומרת? יש לך צילום של קעקוע מרוח שכזה שאתה יודע שנעשה עם אמלה?
 

rotemk2000

New member
אני מאמין שאני יכול למצוא ברשת

את המריחה אצלי תיקנתי
 
למעלה